The Binding of Isaac


To Binding of Isaac είναι το τελευταίο παιχνίδι του Edmund McMillen, γνωστού για τη δημιουργία του Super Meat Boy. Όσοι έχετε παίξει το τελευταίο μάλλον βλέπετε ακόμα εφιάλτες και το Binding of Isaac είναι εδώ για να τους κάνει χειρότερους!

Ο Ισαάκ είναι ένα μικρό παιδί που ζει με την έντονα θρησκευόμενη μητέρα του. Κάποια στιγμή ο Θεός μιλάει σε εκείνη και την προστάζει να πάρει τα παιχνίδια του μικρού, να τον τιμωρήσει και εν τέλει να τον σκοτώσει! Έτσι ο ήρωάς μας ξεφεύγει στο υπόγειο του σπιτιού καταλήγοντας να ψάχνει για να σκοτώσει τη μητέρα του με όπλο τα ίδια του τα δάκρυα!!!

Η δομή του παιχνιδιού είναι απλή, κάθε level είναι δομημένο τυχαία από δωμάτια γεμάτα εχθρούς. Με κάθε είσοδο σε ένα νέο δωμάτιο οι πόρτες κλείνουν και ανοίγουν ξανά μόνο όταν και ο τελευταίος εχθρός είναι νεκρός. Σε κάθε επίπεδο υπάρχει ένα boss, ένα δωμάτιο θησαυρού, ένα shop, διάσπαρτα chests, κλειδιά για τις πόρτες, secret rooms και άλλα μύρια καλούδια. Σκοτώνοντας τον μεγάλο κακό κάθε επιπέδου ανοίγει η καταπακτή για  το επόμενο. Το παιχνίδι θυμίζει έντονα dungeon crawling από τα Legend of Zelda. Τα πάντα σε κάθε δωμάτιο σπάνε με κάποιο τρόπο αφήνοντας coins, καρδιές ζωής ή power ups.

Τα power ups τώρα είναι μαζί με το permanent death οι βασικοί λόγοι που κάνουν το παιχνίδι extremely replayable. Θα αναφέρω μόνο πως υπάρχει ολόκληρο wiki (http://bindingofisaac.wikia.com) για να βρίσκουν οι παίχτες τι κάνει κάθε αντικείμενο αφού πολλές φορές οι ιδιότητες μένουν κρυφές, όπως συμβαίνει με τις κάρτες ταρό που χρησιμοποιεί ο Ισαάκ στο ταξίδι του. Πραγματικά ατελείωτα power ups! Επίσης τα αντικέιμενα ξεκλειδώνονται ανάλογα με διάφορα actions που κάνουμε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού (τα οποία είναι κρυφά). Εντελώς ενδεικτικά αντικείμενα είναι ο καρκίνος, μια δεύτερη καρδιά, το ipecac και τα γυαλιά laser. Λέγοντας permanent death εννοούμε πως δεν υπάρχει save option και όταν ο χαρακτήρας πεθάνει ξεκινάει πάλι από την αρχή (το μόνο πράγμα που σώζεται είναι η λίστα με τα αντικείμενα που ξεκλειδώνονται έτσι ώστε να “ξαναπέσουν” στο μέλλον). Μην ανησυχείτε, το παιχνίδι είναι μικρό. Είναι όμως και σαδιστικά δύσκολο, πράγμα που συμβάλει στο χρόνο ζωής του άκρως θετικά. Μαζί με αυτά προσθέστε και τους πολλούς τύπους εχθρών που μάχεται ο μικρός μας ήρωας. Κάθε ένας από τους αηδιαστικούς αντιπάλους θέλει και άλλη τεχνική για να νικηθεί.

Στα τεχνικά τώρα, τα γραφικά και το στήσιμο είναι τυπικά flash αλλά με την ανώμαλη οπτική του McMillen. Θα νιώσετε τη σαπίλα να σας περιτριγυρίζει σε κάθε δωμάτιο. Ο ήχος είναι από τα αξιοσημείωτα του τίτλου. Πολύ ατμοσφαιρικός, τείνει να δένει απόλυτα με το όλο concept του τίτλου.

Γενικά το Binding of Isaac (μαζί με το dlc “Wrath of the lamb”) είναι ένα παιχνίδι που καυτηριάζει τη θρησκεία και τις οπτικές της μέσα από ένα διεστραμμένο περιβάλλον. Τόσο politically wrong που ενώ αρχικά προτάθηκε στη Nintendo για το 3DS τελικά το απέρριψαν φοβούμενη τα σχόλια του κοινού!  Σίγουρα θα σας κάνει να βρίσετε άσχημα και να γελάσετε δυνατότερα. Το σημαντικό είναι η δυνατότητά του να τραβάει το παίκτη συνεχώς για ένα γρήγορο playthrough, και αυτό εντελώς αβίαστα (αβάδιστα, αβασάνιστα).

 

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.