Kickstarter. Βρέθηκε η λύση;

Α Wild Guest Appeared!
Πριν μπω στο θέμα, να πώ ότι είμαι πολύ ευχαριστημένος που επιτέλους μπήκε σε καλούπι η ιδέα μας να προσθέσουμε Blogs στο Xgamers.gr, αφού νομίζω οτι αποτελεί τον αμεσότερο τρόπο να καταλάβετε μέσα από το γραπτό λόγο, με ποιους έχετε να κάνετε!

Αφού σας ευχαριστήσω όλους για τη δύναμη που μας δίνετε- γιατί ακόμα και όταν βλέπουμε τον εκθετικά αυξανόμενο αριθμό επισκέψεων παίρνουμε δύναμη- θέλω να εκφράσω την ελπίδα μου ότι σύντομα θα περάσουμε στο επόμενο επίπεδο, αυτό τη συζήτησης, και μέσα από τα Comments σας, περιμένουμε να έρθετε σε επαφή μαζί μας, για να ξέρουμε και εμείς και ποιους έχουμε να κάνουμε :P

Μετά τη δακρύβρεχτη ιστορία μου, συνεχίζω στο καυτό θέμα που επέλεξα: KickStarter κύριοι! (και κυρίες!)

Ξεκίνημα με κλωτσιά!
Το Kickstarter αποτελεί το μεγάλο trend της εποχής μας, αφού βρίσκοντας πάτημα στην οικονομική κρίση, ανθίζει συνεχώς,, προμηθεύοντας μας ακατάπαυστα με νέα άνθη, τα οποία χωρίς την ύπαρξη του, θα ήταν χωμένα ακόμα στα συρτάρια κάποιου ονειροπόλου δημιουργού.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Kickstarter, ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2009 από τους Perry Chen, Yancey Strickler, και Charles Adler, ενώ το όνομά του κυριολεκτικά σημαίνει την ώθηση που δίνεται για να ξεκινήσει κάτι. Το πιο βασικό παράδειγμα, είναι η φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου, που έχει μείνει στο δρόμο για να πάρει μπροστά. Φαίνεται ότι οι δημιουργοί της Πλατφόρμας επέλεξαν σωστά όνομα, αφού αυτό ακριβώς κάνει και το Kickstarter.

Σκεφτείτε τώρα ένα σενάριο, στο οποίο είστε developers παιχνιδιών. Μαζεύεστε 10 άτομα, έχετε αρκετές γνώσεις πάνω στο αντικείμενο, και μια καταπληκτική ιδέα. Όλα μέχρι εδώ είναι ιδανικά, μέχρι να συναντήσετε το βασικό πρόβλημα.. Το χρήμα.

Το να βρείτε κάποιον να χρηματοδοτήσει τα σχέδια σας, απαιτεί χρόνο, κόπο, γνωριμίες, ακόμα και τύχη πολλές φορές. Πόσοι όμως μπορούν να συνδυάσουν όλα τα παραπάνω. Η άλλη λύση είναι γνωστή από καιρό στο θυμόσοφο λαό μας. «Αν δε βάλεις χρήμα, δε βγάζεις χρήμα» θα πρέπει να προσπαθήσετε δηλαδή να χρηματοδοτήσετε οι ίδιοι το πλάνο σας.

kickstarter (1)
Στο Kickstarter ποντάρουν πολλά ενδιαφέροντα Projects

Όπως καταλαβαίνεται τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν πάρα πολλές, και οι Electronic Arts, Βioware (κτλ) που θα σκεφτούν να σας δώσουν τα ωραιότατα λεφτάκια τους, δεν θα το κάνουν για την ψυχή της μάνας τους. Και αν το έκαναν πιο εύκολα παλιά, το Fifa 4052 πλέον είναι αρκετά επικερδές για να μην χρειάζεται να ποντάρουν στις δικές σας ελπίδες.

Το KickStarter ξεκινάει εδώ, και κάνει όλο αυτό το μπέρδεμα τόσο απλό, που θα σκεφτείτε σίγουρα.. «μα γιατι δε το είχαν σκεφτεί τόσο καιρό;» Όταν θα έρθει η ώρα για το επόμενο PlayStation λοιπόν η Sony, θα τραβήξει ένα τεράστιο ποσό από το Budget της, θα φτιάξει δεκάδες test Units διαφορετικών δυνατοτήτων, θα γίνουν δοκιμές, θα μπεί σε κυκλοφορία, και η Sony θα ελπίζει ότι σε κάποιο χρονικό διάστημα θα κάνει απόσβεση των εξόδων της. Όλα αυτά βέβαια η Sony.

Αν ένα φιάσκο σε κάποιο προϊόν μπορεί να κλονίσει οικονομικά έναν κολοσσό όπως η Sony φανταστείτε τι μπορεί να κάνει σε μια μεσαία προς μικρή επιχείρηση. Το κίνδυνο αυτό αποσοβεί το Kickstarter με μια απλή τεχνική. Οι χρηματοδότες του κάθε project είναι οι ίδιοι οι αγοραστές του!

Αντί λοιπόν να ξοδέψει κάποιος ένα κάρο λεφτά για τη δημιουργία ενός πλάνου που σαν ιδέα μπορεί να είναι καταπληκτική, αλλά είναι αμφίβολη η επιτυχία του στην αγορά, αφήνει την ίδια την αγορά αν θέλει να κυκλοφορήσει το προϊόν του!

Εσείς βάζετε την ιδέα λοιπόν, και οι καταναλωτές τα λεφτά τους. Βαρύγδουπο Gaming παράδειγμα είναι το Ouya. Κάποιοι σκέφτηκαν μια κονσόλα, με αυτά τα χαρακτηριστικά και Android. Εμείς τη θέλουμε; Οι εμπνευστές του Ouya ανέβασαν στο KickStarter την ιδέα του, δήλωσαν πόσα χρήματα χρειάζονται για να την υλοποιήσουν, και μετά άφησαν αυτούς που πραγματικά ήθελαν την κονσόλα να τη χρηματοδοτήσουν.. Αγοράζοντας τη πριν ακόμα κατασκευαστεί!

Η ιδέα είναι τόσο απλή, που φαντάζει αρκετά χαζή! Δεν παύει όμως να είναι η απόλυτη λύση για όλα τα προβλήματα των δημιουργών με πολύ έμπνευση αλλά καθόλου χρήμα!

Τα λεφτά είναι πολλά… Scof!
Το Kickstarter έχει ραγδαία εξέλιξη. Ήδη πάρα πολλοί δημιουργοί μεταξύ των οποίων και game developers αποθέτουν σε αυτό τις ελπίδες τους να δουν τα σχέδια τους υλοποιημένα. Μέχρι των Οκτώβριο του 2012 υπάρχουν σχεδόν 74.000 projects κάτω από τη στέγη του Kickstarter από τα οποία έχουν χρηματοδοτηθεί επιτυχώς σχεδόν τα μισά( 43.85%). Για όλα αυτά, οι απλοι καταναλωτές έχουν πληρώσει 381 εκατομμύρια δολάρια!

Το ίδιο το Kickstarter λαμβάνει ένα 5% των χρημάτων που θα προσφερθούν σε κάθε πλάνο, χωρίς όμως να διατηρεί το παραμικρό δικαίωμα πάνω στο προϊόν. Αν τελικά χρηματοδοτηθεί, μοναδικό κάτοχος της πατέντας είναι ο δημιουργός του.

Μερικά από τα πιο επιτυχημένα Kickstarters περιλαμβάνουν τo Ouya , το οποίο είχε ως στόχο 950.000 δολάρια και κατάφερε να μαζέψει περισσότερα από 8,5 εκατομμύρια, το Double Fine Adventure, ένα Adventure game του Tim Schafer, το οποίο μάζεψε 3.5 εκατομμύρια δολάρια όταν είχε στόχο μόλις 400.000.

Το Wasteland 2-συνέχεια του RPG του 1988 το οποίο έβγαλε 2 εκατομμύρια δολάρια περισσότερα από ότι ήλπιζε, και το Pebble, το διαμάντι του Kickstarter , αφού οι δημιουργοί του μάζεψαν 10.000.000 δολάρια, όταν είχαν θέσει ως αρχικό στόχο, μόλις 100.000!

Kickstarter project map
Εδώ είναι ένας χάρτης με τα Projects ανα είδος και περιοχή
Kickstarter success map
Και εδώ ο ίδιος χάρτης με τα Projects του τελικά χρηματοδοτήθηκαν

Όπως βλέπεται το ποσά είναι τεράστια, προέρχονται όμως από χιλιάδες ανθρώπους. Στην περίπτωση του Pebble για παράδειγμα, το ποσό μαζεύτηκε από 70.000 διαφορετικούς ανθρώπους που αποφάσισαν να στηρίξουν το Project έστω και με ένα δολάριο!

Είναι όμως ασφαλές;
Αν αποφασίσετε βέβαια να «βάλετε πλάτες» σε κάποιο πλάνο, να ξέρετε ότι δεν είναι όλα ρόδινα. Αρχικά κανείς δεν σας εγγυάται ότι ο σχεδιαστής θα πραγματοποιήσει τελικά τα σχέδια του! Αν μαζευτεί το πόσο που έχει τεθεί ως στόχος(και μόνο τότε), θα γίνει ανάληψη από την πιστωτική σας κάρτα, του ποσού που έχετε επιλέξει, και από εκεί και πέρα είναι θέμα του δημιουργού αν θα είναι σωστός στις υποχρεώσεις του.

Οι δημιουργοί του Kickstarter τονίζουν ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν αποφασίζουμε να υποστηρίζουμε μια ιδέα, αφού δεν αναλαμβάνουν ευθύνη σε περίπτωση που κάποιος κάνει «αρπαχτή» και βέβαια δεν υπάρχει περίπτωση να σας επιστρέψουν χρήματα.

kickstarter-infographiC
Ένα Infografic με στοιχεία από τις αρχές του 2012

Εκτός από την περίπτωση της κοροϊδίας υπήρξαν και περιπτώσεις που οι δημιουργοί τελικά δεν κατάφεραν να αντεπεξέλθουν λόγο λανθασμένων υπολογισμών του κόστους, ή τεχνικών δυσκολιών που μπορούν τυχών να εμφανιστούν σε μεταγενέστερα στάδια της ανάπτυξης.

Ένα ακόμη πρόβλημα, είναι η συχνή ασυνέπεια που παρουσιάζεται απο τους δημιουργούς των Projects. Πολύ συχνά τα πιο διαδεδομένα και δημοφιλή Projects καθυστερούν πολύ στην ολοκλήρωση του προϊόντος με αποτέλεσμα όσοι το έχουν πληρώσει να περιμένουν μεγάλο χρονικό διάστημα για να το παραλάβουν

Η μόνη δικλείδα ασφαλείας που παρέχει το KickStarter είναι η βεβαίωση ότι όλοι οι συμμετέχοντες ακολουθούν κάποιες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τα Project τους. Στο παρελθόν υπήρξαν και ακυρώσεις συμμετοχών, όπως το Mythic The Story Of Gods And Men που επρόκειτο για  ένα ψέμα και μισό, αφού το παρελθόν των Developers ήταν ψεύτικο, οι φωτογραφίες ήταν κλεμμένες, και όσα διαφήμιζαν ότι θα περιείχε το παιχνίδι ήταν επίσης ψέματα!

Μέχρι να γίνει αντιληπτή η απάτη , είχαν ήδη προλάβει να δώσουν τα λεφτάκια τους 83 άνθρωποι (συνολικά 4500 δολάρια) που ευτυχώς πήραν πίσω.

Και πάμε στην αρχή.. Βρέθηκε η λύση;
Με όλα τα κακά του, το Kickstarter είναι πραγματικά μια πανέξυπνη ιδέα, και μια ιδανική λύση της «έλλειψης ρευστότητας» από παντός τύπου δημιουργούς (και ειδικά Developers παιχνιδιών που μας καίνε!) Τα Projects είναι πολλές φορές επαναστατικά, και δίνουν την ευκαιρία σε ταλαντούχους ανθρώπους που δεν έχουν τις πλάτες μιας πολυεθνικής να μας προσφέρουν πολλά. Το μεράκι πλέον είναι αρκετό για να δημιουργήσετε.

Αν είστε ένας από αυτούς, που τα λεφτά ήταν το αδιαπέραστο τείχος, κάντε την αρχή, και σιγουρα θα βρεθούν κάποιοι που θα δώσουν το κατιτίς τους (αρκεί να το αξίζει) .

Σας ζητώ συγνώμη για το τεράστιο πρώτο blogopost μου. Σαν υπόσχομαι απο την επόμενη φορά να είναι πιο μαζεμένα :D! Papp0us over and out

Πηγές-διαβάστε περισσότερα

papp0us

Γιος της Zelda. αδελφός του Cris Redfield, έχω συμμαχήσει με τον Solid για να κατατροπώσουμε τον Bowser, πριν φάει τη Lara. Με το Android στο ένα χέρι και το χειριστήριο του Xbox στο άλλο η νίκη είναι δική μου!