Free games download…

Και τώρα που απέσπασα την προσοχή σας, επιτρέψτε μου να σας μιλήσω για την πειρατεία στον χώρο του gaming, αλλά και στον ευρύτερο χώρο, αφού τα περισσότερα ισχύουν παντού. Σε αυτό το άρθρο δεν πρόκειται να κρατήσω καμία στάση υπεροψίας και ούτε πρόκειται να γίνω αυτός-που-δεν-έχει-κατεβάσει-τίποτα-ποτέ-στην-ζωή-του. Ας το παραδεχθούμε, όλοι μας το κάνουμε, είτε σπάνια είτε με συχνότερη βάση, είτε σε μουσική είτε σε βιντεοπαιχνίδια.

Ο λόγος που γράφω το εν λόγω άρθρο είναι γιατί τον τελευταίο καιρό έχω συναντήσει πολλά άτομα που παραπονιούνται για τις τιμές των παιχνιδιών και ότι είναι υπερκοστολογημένα, ειδικά σε καιρούς κρίσης. Είναι δεκτό ότι δεν μπορεί κανένας -ειδικά στις σημερινές εποχές- να αγοράζει δεκάδες παιχνίδια μηνιαίως, τα οποία κοστίζουν από 40 εώς 60 ευρώ. Και ναι φίλε πειρατή, οι τιμές των παιχνιδιών εκεί κυμαίνονται, αν ξέρεις από που να τα αγοράσεις. Αν αγοράζεις στο μαγαζάκι που είδες στην τηλεόραση 70€ έναν τίτλο που κυκλοφόρησε πριν 2 μήνες, τότε καλά να πάθεις! :P

Μα φυσικά θα μου πει κάποιος, και τα 50€ πολλά είναι και δεν πρόκειται να χαλάσει ένα τέτοιο ποσό από το μηνιαίο μισθό του για μία δευτερεύουσα ανάγκη, όπως είναι το gaming. Είναι η πειρατεία λύση; Φυσικά και όχι! Όταν ένας τίτλος έχει κόστος παραγωγής εκατομμύρια με εκατοντάδες ανθρώπους να ασχολούνται με την ανάπτυξή του επί πολλά χρόνια, τότε είναι λογικό οι εταιρίες να έχουν σαν πρωτεύον σκοπό να πάρουν πίσω το κεφάλαιο που επενδύθηκε και μετέπειτα το κέρδος. Είναι εταιρίες, όχι ιδρύματα να προσφέρουν δωρεάν ψυχαγωγία στον καθένα. Θέλουμε δεν θέλουμε η συστηματική ενασχόληση με το gaming απαιτεί και ένα συγκεκριμένο κεφάλαιο να ξοδέψεις τόσο σε επίπεδο λογισμικού όσο και hardware. Αν κάποιος είναι άνεργος και τα βγάζει με τα βίας πέρα, θεωρώ πως δεν θα έχει ανάγκη να παίξει το νέο Need for Speed που βγήκε. Εκεί τίθεται θέμα διατήρησης του βιοτικού του επιπέδου.

“Πολλοί άνθρωποι μου έστελναν mail λέγοντας ‘Ει, κατέβασα το παιχνίδι σου και ήταν υπέροχο!’ και ήμουν πολλές φορές σε φάση ‘Ουάου! Έτρωγα πρόχειρο φαγητό επί 2 μήνες και αυτό το παιδί μου λέει ότι μόλις μου έκλεψε 20 δολλάρια!’ “. Αυτά ήταν τα λόγια του ανεξάρτητου developer του παιχνιδιού Gish σε μία συνέντευξή του στο περιοδικό Escapist. Και αυτή είναι η πραγματικότητα. Οι άνθρωποι δουλεύουν εκεί, δεν το κάνουν αφιλοκερδώς, όπως ακριβώς δουλεύει και ο μανάβης για να καλύψει τις βιοτικές του ανάγκες. Πληρώνονται εφόσον εσύ και εγώ πάμε στο κατάστημα και αγοράσουμε ένα αυθεντικό αντίτυπο! Το να επιλέγεις την λύση του κατεβάσματος, επειδή δεν θες να πληρώσεις το ποσό που έχει οριστεί (Jizz, 2 μηνες μετά η τιμή πέφτει στην μισή πλέον, και τα online καταστήματα όπως το Steam κάνουν τρελές προσφορές συχνά!) μπορεί να οδηγήσει στο κλείσιμο ενός στούντιο με χιλιάδες ανθρώπους να μένουν άνεργοι. Κοιτάξτε τα credits του αγαπημένου σας παιχνιδιού. Αν τα έσοδα δεν είναι αρκετά όλοι αυτοί θα βρεθούν στον δρόμο!

Ας μιλήσω προσωπικά. Υπήρξαν αρκετές φορές που ήθελα έναν τίτλο πάρα πολύ, και έτσι αναγκάστηκα να στραφώ στην πειρατεία. Ο εν λόγω τίτλος μου άρεσε υπερβολικά πολύ (Silent Hill: Shattered Memories) και με το που το τελείωσα αποφάσισα πως θα έπρεπε να υποστηρίξω την Konami που κυκλοφόρησε τον τίτλο στην -μόνη τότε- κονσόλα που είχα στην κατοχή μου.

Για download αυτοκινήτου, το συζητάμε!

Και πολλοί θα μου πείτε ότι οι περισσότερες εταιρίες χέζονται στο τάλιρο στην κυριολεξία, ειδικά όταν βλέπεις παιχνίδια σαν το Call of Duty να κάνουν 10 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως! Εκεί δεν υπάρχει το πρόβλημα με την εξασφάλιση του κεφαλαίου, αλλά αν θες να το παίξεις σύγχρονος Ρομπέν των Δασών μη πηγαίνεις και κατεβάζεις Indie παιχνιδάκια των 6 και 7 ευρώ παράνομα! Ο δημιουργός τους μπορεί να είμαι εγώ, ο διπλανός σου ή ο σερβιτόρος του σουβλατζίδικου της γειτονιάς που ασχολείται ερασιτεχνικά με την ανάπτυξη παιχνιδιών. Εντάξει, ολίγον τι ακραίο, ειδικά στην Ελλάδα, αλλά μπορεί να συμβεί.

“Θα μου πεις το κάνει τόσος κόσμος. Με την ίδια λογική αφού τόσος κόσμος πλέον είναι gay (καλά κάνει στην τελική) ας γίνουμε όλοι. Αφού τόσος κόσμος στην Κίνα τρώει μόνο ρύζι ας τρώμε κι εμείς. Δεν πάει έτσι. Αυτό που δεν καταλαβαίνουν οι πολλοί που μόνο κατεβάζουν είναι πως αν δεν πληρώσεις την εταιρία δε θα ξαναβγάλει παιχνίδι. Δε ζει από αέρα, έχει έξοδα και οικονομικές υποχρεώσεις. Μάλιστα όσο πιο πολλά κέρδη βγάλει ένα παιχνίδι τόσο πιο πιθανό είναι το επόμενο να είναι πιο καλό.” Αυτά τα είχε γράψει κάποια στιγμή ένας σοφός (όποιος καταλάβει ποιος είναι, κερνάω μπύρα!). Αυτή ειναι ακριβώς και η κατάσταση συνοπτικά. Αν η εταιρία έχει έσοδα, θα έχει περισσότερες δυνατότητες για έρευνα και περισσότερα εργαλεία για την ανάπτυξη του επόμενου παιχνιδιού. Επίσης, η ομάδα ανάπτυξης θα μεγαλώσει και συνεπώς το επόμενό τους πόνημα θα είναι μία μεγαλύτερη παραγωγή. Αν όμως οι περισσότεροι το αποκτήσουν δια της πλαγίας οδού, μία εταιρία μπορεί να καταλήξει να φτιάχνει low-budget τίτλους όπως χορευτικά παιχνιδάκια του Kinect! Προσωπικά δεν θα ήθελα να δω την Remedy να συνεργάζεται με την QuanticDream για να εκδώσει το Μητροπάνος: The Experience*

Θέλετε να συνεχίσετε τα παράνομα downloads; Εγώ δεν μπορώ να σας αποτρέψω στο να το κάνετε. Απλά εφόσον απολαύσετε το παιχνίδι, πηγαίνετε στο πλησιέστερο κατάστημα και αγοράστε το υποστηρίζοντας τους χιλιάδες ανθρώπους που περιμένουν να συντηρηθούν από αυτό!

ΥΓ: Όσοι μπήκατε για τον τίτλο, χίλια συγνώμη ήθελα κάτι πιασάρικο! xD

*Σύντομα διαθέσιμο και στο Android Market

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.