Ένα σαββατοκύριακο με το Elder Scrolls Online

Το περίμενα σαν τίποτα άλλο και χάρη στο Στράτο (χειροκρότημα) και την εξεταστική του (πανηγυρισμοί και ευχές για καλά αποτελέσματα) μπήκα στην πολυπόθητη beta και το διαφημισμένο stress test που πήγαινε για ρεκόρ online χρηστών σε ένα server.

Αφού κατέβασα τα 21 gb μου με 1,5mb/s και είχα ενθουσιαστεί πως όλα θα πάνε καλά ξεκίνησα να φτιάξω το χαρακτήρα μου. Breton, μάγος. Κλισέ εισαγωγικό questline με tutorials. Όλα καλά ως εδώ. Σα να ήμουν σε πεντάστερο ξενοδοχείο. Και κάπου εδώ κατάλαβα πως θα πασχίσω. Θυμάστε τότε που βγήκε το Skyrim και όλοι έλεγαν “Bethesda σε παρακαλώ, βγάλε ένα mmo σαν το Skyrim”; Ναι. Αυτό έγινε. Ακριβώς αυτό. Και φυσικά το αποτέλεσμα είναι μετριότατο.

“Τι μας λες; Αυτό είναι τέλειο!” μου λέτε και απαντώ “ναι, κάνε όρεξη”. Μπορεί τα quests να μην είναι grinding του στυλ φέρε 10 αυγά ακρίδας και αυτό μετράει πάρα πολύ. Αλλά το μαχαίρι είναι δίκοπο. Οι αποστολές είναι τόσο χωμένες στην ιστορία που δεν αφήνει χώρο στο MMO στοιχείο. Κανείς δεν έπαιζε party και όσοι το έκαναν μάλλον απλά τους βόλευε στο chat γιατί τα quests δε γίνονται share. Όλα τα μέλη του party πρέπει να κάνουν όλα τα objectives. Οπότε ακυρώνεται αυτομάτως το multiplayer στοιχείο. Γιατί το Skyrim είναι single player παιχνίδι! Και η μάχη; Τι γίνεται με την απίστευτη μάχη του Skyrim; Έγινε mmo. Και μάλιστα απλή σε βαθμό δημοτικού. Τα AoE φαίνονται με κόκκινο στο έδαφος και για να τα αποφύγεις πρέπει να κάνεις μανούβρα/τούμπα. Αν απλά περπατήσεις έξω από την κόκκινη περιοχή θα φας το damage/spell κανονικά. Γιατί έτσι είναι τα mmo.

Γενικά το παιχνίδι δίνει εταιρική αίσθηση. Σα να μην ήθελε η Bethesda να βγάλει mmo και η Zenimax την ανάγκασε.  Το stress test δεν ξέρω αν έκανε το ρεκόρ, το lag ήταν τόσο πολύ που δεν είχε νόημα να μετρήσω σαν online παίχτης.

Φυσικά όλα αυτά μπορούν να λυθούν και προλαβαίνουν να λυθούν. Θα είναι μεγάλο κρίμα το παιχνίδι να κυκλοφορήσει έτσι. Η Bethesda δε μας έχει απογοητεύσει ποτέ, δεν πιστεύω πως θα το κάνει τώρα.

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.