Escape Dead Island

Το Escape Dead Island είναι ένα Spin-off filler και παράλληλα prequel του παλιού Dead Island.

Ξεκινάμε το παιχνίδι με έναν τύπο που μοιάζει σε όλα (ΣΕ ΟΛΑ) με τον Deadpool, εκτός από τις υπερδυνάμεις. Αυτός, εν μέσω του outbreak ψάχνει σε κάτι εγκαταστάσεις για ένα usb stick με αρχεία. Μετά πάμε στο κανονικό κομμάτι της ιστορίας η οποία ακολουθεί τον Cliff Calo ο οποίος μαζί με άλλα δύο άτομα, μια δημοσιογράφο και έναν φίλο τους, φτάνει στο νησί Narapela του Banoi Archipelago για να δει και να καταγράψει τη δραστηριότητα της Geopharm στον τόπο.

Γενικά η αρχική πλοκή υπάρχει μόνο για να μπάσει τον παίκτη στο νόημα αφού όσο περνάει η ώρα άλλα πράγματα αρχίζουν να απασχολούν τον Cliff. Σε μια μάχη επιβίωσης και εξερεύνησης ο ήρωάς μας πάσχει από συνεχόμενα déjà vu. Με ένα στοιχείο μυστηρίου που αποκτά το παιχνίδι μέσα από αυτά γίνεται σίγουρα πιο ενδιαφέρον. Υπάρχουν και αρκετές εναλλαγές στο σενάριο ώστε να υπάρχει πάντα ένας άμεσος στόχος οπότε από εδώ δε θα βαρεθείτε. Πόντους δίνει και  το στοιχείο της εξερεύνησης αφού παντού υπάρχει κάτι να φωτογραφίσεις -δημοσιογράφοι είπαμε, ο Cliff έχει πάντα μαζί του μια φωτογραφική μηχανή και μάλιστα οι “σωστές” φωτογραφίες είναι collectables- και να μαζέψεις. Τα collectables είναι παντού και το νησί ένα όμορφο μέρος να εξερευνήσεις.

Απλά έχει ζόμπι. Όχι άπειρα, αλλά όπως είναι τοποθετημένα είναι επικίνδυνα. Υπάρχουν μερικοί τύποι όπως το απλό, το γρήγορο, αυτό που φτύνει οξύ κτλ κτλ.

Όλα ωραία και καλά ως εδώ. Μυστήριο, ήρωας με ψυχολογικά, ζόμπι, σφαγή, η Geopharm, εξερεύνηση. Ε λοιπόν αν και όλα αυτά είναι ωραία δεν αρκούν γιατί δεν είναι όσο ανεπτυγμένα θα έπρεπε. Κυρίως γιατί κάθε φορά που ξεκινάει κάτι cool να συμβαίνει το παιχνίδι βρίσκει ένα τρόπο να χαλάσει λίγο τη φάση. Για παράδειγμα, νωρίς στον τίτλο θα πρέπει να μπούμε σε ένα hangar για να βρούμε ένα key-card. Μπαίνουμε από την πόρτα και μόλις περάσουμε, από το πουθενά εμφανίζονται εμπόδια ώστε ο ήρωας να μη μπορεί να βγει. Τα εμπόδια εξαφανίζονται πάλι με ένα “πουφ” μόλις βρούμε την κάρτα. Foul μεγάλο. Η εξερεύνηση; Ωραία, το νησί είναι πολύ καλά σχεδιασμένο και τα καρτουνίστικα cel-shaded γραφικά το κάνουν καλύτερο. Αλλά όλα είναι μονόδρομος. Αν δεν πας καρφί εκεί που σου λέει το quest marker θα βρεις κάτι collectable. 100%. Και η μάχη, είναι εντελώς μονοδιάστατη. Βαράς με το όπλο, γυρνάς σε melee. Ή το κάνεις σωστά και προχωράς ή σε έφαγαν και το ξανακάνεις ξεκινώντας από άλλο ζόμπι μέχρι να σου βγει. Δεν υπάρχουν πολλές επιλογές εδώ. Έτσι κι αλλιώς ο χαρακτήρας έχει τις εξής λειτουργίες: Τρέξιμο, τσεκούρι, pew pew, crouch. Όταν είναι σκυφτός θεωρείται και stealthy ώστε να περνάει απαρατήρητος αλλά τις περισσότερες φορές αυτό δεν έχει εφαρμογή λόγω του μονόδρομου. Αυτά πάνω κάτω.

Τα γραφικά είναι όμορφα σχεδιασμένα με παχιές γραμμές και χαριτωμένα κομιξάδικα εφέ. Τα POW, THUMP! και CRACK δίνουν και παίρνουν. Και ο ήχος είναι σε πολύ καλό επίπεδο χωρίς να εντυπωσιάζει ή να ξεχωρίζει. Όμορφα ambients και score που γίνεται εύκολα αντιληπτό πως πάει χεράκι-χεράκι με το ύφος κάθε περιοχής.

Εν τέλει, το Escape Dead Island έχει αρκετές καλές ιδέες αλλά αναλώνεται στο να κάνει “πασαλείμματα” εκεί που θα όπως φαίνεται φοβάται να μεγαλουργήσει. Σίγουρα είναι ένας αξιοπρεπής τίτλος και μια διαφορετική νότα από τα σούπερ σοβαρά και ρεαλιστικά παιχνίδια που κυκλοφορούν.

Θετικά: Όμορφα γραφικά, έχει ένα μυστήριο στο σενάριο

Αρνητικά:Επαναλαμβανόμενο, η εξερεύνηση καταντάει ανούσια

Βαθμός: 6.5

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.