Wasteland 2 [Director’s Cut update]

Τα σχόλια του Director’s Cut θα γίνονται έτσι.

Το Wasteland είχε κυκλοφορήσει το μακρινό 1988, και αποτέλεσε έμπνευση για τα Fallout αλλά και γενικότερα για μία ολόκληρη κατηγορία παιχνιδιών. Σήμερα, εν έτει 2014, έχουμε την κυκλοφορία του Wasteland 2, από τον ίδιο δημιουργό και το studio του, την inXile Entertainment.

Πίσω από το Wasteland 2 δεν κρύβεται κάποια μεγάλη εκδότρια εταιρία. Αντιθέτως, όλο το budget του παιχνιδιού προήλθε μέσω crowd funding και του γνωστού σε όλους μας Kickstarter. Το παιχνίδι αρχικά προορίζονταν να κυκλοφορήσει πέρυσι τέτοια εποχή, αλλά η ανάπτυξη πήγε πίσω κατά ένα χρόνο περίπου. Ένα χρόνο μετά έρχεται η έκδοση “νέας γενιάς” για Xbox One και PS4.

Συνοπτικά για όσους δεν γνωρίζετε τη σειρά (και λογικά δεν είστε λίγοι, αφού το 1988 λίγοι από εσάς -και εμάς- ήσαστε σε ηλικία για να παίζετε Wasteland και όσοι ήσαστε λιγότεροι είχατε πρόσβαση σε υπολογιστές), το παιχνίδι είναι ένα κλασσικό post-apocalyptic RPG, με τις μάχες του να είναι turn-based.

wasteland5

Όσοι από εσάς έχετε ασχοληθεί με παρόμοιο τίτλο, ξέρετε τι πρέπει να περιμένετε. Δημιουργήστε τους δικούς σας χαρακτήρες, χτίστε τη δική σας ομάδα κρούσης και ετοιμαστείτε για εξερεύνηση της αχανής περιοχής που οι developers παρέδοσαν με το Wasteland 2. Όσοι από εσάς βαριούνται και θεωρούν χάσιμο χρόνου τη δημιουργία χαρακτήρων, η inXile προνόησε και γι’ αυτό υπάρχουν από πριν default classes προκειμένου να μπείτε κατευθείαν στη δράση. Το παιχνίδι μας τοποθετεί 15 χρόνια μετά την πυρηνική καταστροφή του πρώτου Wasteland, με το να βρείτε τα αίτια του θανάτου του Ace να αποτελεί τον βασικό σας στόχο.

Η πλοκή του παιχνιδιού δεν είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και σίγουρα οι πολλοί διάλογοι που περιέχει είναι ώρες ώρες κουραστικοί. Δυστυχώς, εξίσου κουραστικές καταντούν και οι μάχες, οι οποίες -όντας turn-based- διαρκούν αρκετή ώρα και απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή. Σε κάθε γύρω έχετε ορισμένους Attack Points, με την κάθε κίνηση του χαρακτήρα να κοστίζει κάποιους από αυτούς, είτε μετακινηθεί, είτε επιτεθεί. Οι πολλές τυχαίες συναντήσεις με εχθρούς κάνουν σε βάθος χρόνου κουραστικό το παιχνίδι και σκοτώνουν το κίνητρο για εξερεύνηση όλων των περιοχών. Ευτυχώς, οι κουραστικές μάχες δεν συνδυάζονται με επαναλαμβανόμενα quests, τα οποία είναι αρκετά ενδιαφέροντα και ποικίλουν. Οι μάχες στη νέα έκδοση έγιναν κομματάκι πιο γρήγορες, μιας και το gamepad ενσωματώθηκε με άρτιο -σχεδόν- τρόπο στο gameplay. Παράλληλα αυξήθηκαν οι αποστολές οπότε η συνολική διάρκεια ανέβηκε, φτάνοντας τις 80-100 ώρες παιχνιδιού αν αποφασίσετε να εξερευνήσετε όλο το χάρτη. Εκεί που ενοχλεί είναι τα άπειρα κείμενα τα οποία εμφανίζονται στην οθόνη σε μορφή διαλόγων, log, events, pop ups, tutorials κτλ κτλ, αφού ακόμα και στο Extra Large setting, οι γραμματοσειρές είναι πολύ μικρές.

wasteland2_female_characters-1024x576

Το ταξίδι μεταξύ των περιοχών του Wasteland πραγματοποιείται μέσα από έναν διαδραστικό χάρτη. Ωστόσο, δεν μπορείτε να ταξιδεύετε επ’ αόριστον, μιας και κάθε απόσταση κοστίζει κάτι από την δεξαμενή νερού, η οποία ξαναγεμίζει από τις πηγές-οάσεις που υπάρχουν σκόρπιες στο παιχνίδι.

Το βασικό πρόβλημα με το παιχνίδι είναι το σύστημα μάχης, ενώ είναι και το δυνατό του χαρτί. Εξηγούμαι. Το turn based σύστημα δίνει πολλές ευκαιρίες για στρατηγικές, πράγμα καλό. Αλλά οι πιθανότητες δεν είναι ποτέ με το μέρος του παίχτη. Ως γνήσιος γκαντέμης νόμιζα πως το XCOM με αντιπαθεί. Αμ δε, το Wasteland 2 με μισεί παράφορα. Αποτυχίες παντού. Τόσες που αμφιβάλεις αν το CPU απλά ρίχνει ζάρια ή αποφασίζει πως θα πετυχαίνεις μία στις 10 με πιθανότητα επιτυχίας 60%.

Στον οπτικό τομέα, ο τίτλος τα πηγαίνει καλά, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζει για την περίοδο που διανύει το PC gaming. Έχουμε δει παιχνίδια σε tablets, κινητά και κονσόλες να είναι εξίσου όμορφα με το Wasteland 2, οπότε ο τίτλος στο σημείο αυτό αποτυγχάνει να κερδίσει βαθμούς. Για να μην παρεξηγούμαι, το παιχνίδι δεν είναι άσχημο, απλά δεν είναι καλοδουλεμένο για το 2014 και σίγουρα όσοι από εσάς είστε graphics whores θα απογοητευτείτε. Ηχητικά δεν έχουμε επίσης κάτι ξεχωριστό, όχι πως είχαμε φυσικά και απαιτήσεις για ποιοτικά voice overs από ένα τέτοιο παιχνίδι. Εδώ έρχονται τα πιο καλά νέα του Cut. Τα γραφικά βελτιώθηκαν ένα κλικ, όσο γινόταν δηλαδή για τα όρια του studio και του είδους. Επίσης ηχογραφήθηκαν εκ νέου διάλογοι και voice overs για να αποδοθούν καλύτερα, φτάνοντας έτσι σε ικανοποιητικό, τουλάχιστον, επίπεδο. 

Κλείνοντας, το παιχνίδι κρίνεται καλό. Σίγουρα όχι άριστο, αλλά οι πολλές επιλογές που προσφέρει, σε συνδυασμό με τον αχανή κόσμο που δημιούργησε η εταιρία θα σας κρατήσει αρκετά απασχολημένους. Είναι μια καλή μείξη apocalyptic rpg με turn based μάχη που σχεδόν αγγίζει την υπεροχότητα του XCOM: Enemy Within αλλά χάνει πόντους στις λεπτομέρειες.

Wasteland 2

7.5

Βαθμός

7.5/10

Θετικά

  • Μεγάλη ποικιλία
  • τεράστιος χάρτης

Αρνητικά

  • Μέτριος οπτικός τομέας
  • κουραστικό interface

Δημήτρης "Mondlas" Βαγγελής

Συντάκτης και συντονιστής των forum του XGamers.gr. Ειδικότητά μου το θάψιμο των παιχνιδιών στα ακαταμάχητα reviews μου :)