FIFA 17 Review

Περιμένοντας το αργό download των κάτι λιγότερο από 30GB, αναρωτιόμουν αν το FIFA 17 και η απόφαση της EA να πετάξει στα σκουπίδια την Ignite Engine που συνόδευε την σειρά από το 2012 -αν δεν απατώμαι- και να δημιουργήσει ένα FIFA βασισμένο στην μηχανή γραφικών της DICE, Frostbite, ήταν καλή ιδέα. Η Ignite Engine έκανε την δουλειά της, και την έκανε καλά, αλλά η εταιρία αποφάσισε πως δεν μπορούσε να προσδώσει άλλα στο gameplay του παιχνιδιού και έπρεπε να προχωρήσει παραπέρα. Η απόφασή της μετά τις πρώτες ώρες ενασχόλησης κρίνεται θετική, χωρίς αυτό να σημαίνει πως για άλλη μία φορά έχουμε ένα FIFA χωρίς ατέλειες.

Όπως είχα πει προφητικά πέρυσι, “το FIFA 11 ήταν γρήγορο, το FIFA 12 έγινε πιο αργό, αλλά ήταν αρκετά αργό και έτσι το FIFA 13 έγινε πιο γρήγορο. Βέβαια, ίσως το FIFA 13 να παραήταν γρήγορο, οπότε το FIFA 14 έγινε αργό για να ενισχύσει την τακτική και την τεχνική ικανότητα. Έλα όμως που εν τέλει και αυτό ήταν αργό, έτσι η ΕΑ πήρε την απόφαση να κάνει το FIFA 15 (καθίστε παρακαλώ)… πιο γρήγορο!”. Ε λοιπόν, το FIFA 16 ενθάρρυνε τον αργό ρυθμό ανάπτυξης, ενώ το FIFA 17 είναι η ωδή του γρήγορου παιχνιδιού με την πρώτη πάσα.

fifa 17

Πρώτο πράγμα που θα αντιληφθεί κανείς όταν πιάσει στα χέρια του το παιχνίδι (και πιθανώς το έχει κάνει ήδη ακόμη και από το demo), είναι η αλλαγή της μηχανής φυσικής -ως φυσικό επακόλουθο της αλλαγής της μηχανής γραφικών. Οι παίκτες μοιάζουν λιγότερο πλαστικοί, οι κινήσεις τους φαντάζουν πιο άμεσες στις αντίστοιχες του αναλογικού μοχλού, η αλλαγή κατεύθυνσης είναι πιο ρεαλιστική. Όλα αυτά δίνουν διαφορετική “υφή” στο gameplay, του οποίου η βάση κατα τ’ άλλα παραμένει η ίδια, με εξαίρεση τις στημένες φάσεις που έχει αλλάξει ο τρόπος εκτέλεσής τους.

Μαζί με την αλλαγή αυτή βέβαια, η EA αποφάσισε πως είναι καιρός να αλλάξει και την default κάμερα του παιχνιδιού, μάλλον γιατί βόλευε αρκετά και έπρεπε κάτι να κάνει για να δημιουργήσει σύγχυση στο κοινό που την ακολουθεί για μισή δεκαετία περίπου. Η προεπιλεγμένη κάμερα στο FIFA είναι αρκετά μακρινή, θυμίζει αρκετά την αντίστοιχη “Tele Broadcast” των υπόλοιπων παιχνιδιών με αποτέλεσμα οι κινήσεις και η παρακολούθηση της πορείας της μπάλας στο βάθος του γηπέδου να κρίνεται δύσκολη, ειδικά όσοι παίζετε σε μικρότερες τηλεοράσεις. Το καλό σε αυτήν την υπόθεση είναι πως η EA τουλάχιστον στις ρυθμίσεις ενσωμάτωσε την επιλογή κάμερας “FIFA 16 Default” και μπορείτε να με ευχαριστήσετε αργότερα.

Συνεχίζοντας με τα στραβοπατήματα που μία βδομάδα περίπου μετά την κυκλοφορία δεν έχουν διορθωθεί, οι servers παρουσιάζουν αρκετά προβλήματα, η ακύρωση της ενέργειας -που παραδοσιακά γίνεται πατώντας τις δύο σκανδάλες ταυτόχρονα- επιλέγει πολλές φορές να μην λειτουργήσει, το radar κατά τα ελεύθερα χτυπήματα γίνεται αχνό γιατί “διαβάζει” πως υπάρχει παίκτης στο πλαίσιό του και εμποδίζει και ο Καρντόζο έχει 34 sprint speed. Όσοι δε, επιλέξετε να ασχοληθείτε με την έκδοση του υπολογιστή, αν τυχόν ανάμεσα στο online gameplay ή κατά τη διάρκεια μιας παύσης επιλέξετε να κάνετε ένα γρήγορο alt-tab για να απαντήσετε σε κάποιο κοράσιο στο facebook, όταν επιλέξετε να επιστρέψετε στο παιχνίδι θα βρείτε ένα μήνυμα ότι έχει χαθεί η σύνδεση με τον αντίπαλο και θα χρεωθείτε ηττούλα. Ευχαριστούμε EA 💘.

fifa-17-6_10_2016-7_45_41-%ce%bc%ce%bc

Όσον αφορά τον ρεαλισμό του παιχνιδιού, για να τον τεστάρουμε επιλέξαμε να κάνουμε ένα τεστ βάζοντας Ολυμπιακό και ΑΕΚ να αναμετρηθούν. Φυσικά και κάνουμε πλάκα, αφού η AEK δεν υπάρχει στο FIFA 17, όπως άλλωστε σας είχαμε ενημερώσει και πριν κανα μήνα αξιαγάπητοι φίλαθλοι της ΑΕΚ. Κατα τ’ άλλα μπορείτε να βρείτε περισσότερες από 650 ομάδες και 30 πρωταθλήματα που ελπίζουμε να γεμήσουν το κενό της απουσίας της μεγαλύτερης ομάδας της Νέας Φιλαδέλφειας και νέα ποδοσφαιρική στέγη του Λέσκοτ.

Το νέο FIFA έρχεται όπως είναι γνωστό από την E3, με story mode που φέρει τον υπότιτλο “The Journey“, που μας τοποθετεί στον ρόλο του Alex Hunter, που θέλει να γίνει μεγάλος και τρανός ποδοσφαιριστής. Ο Άλεξ μετά από δοκιμασία στην FA Academy έχει προτάσεις από όλους τους συλλόγους της Premier League, και καλείται να επιλέξει το νέο του σπίτι. Όπου και να επιλέξετε να πάτε θα δοθείτε δανεικός στον Πλατανιά σε ομάδα της Championship ακόμη κι αν καταφέρετε τα πάντα σε όσους αγώνες δοκιμαστείτε. Σε έναν συγκεκριμένο αγώνα κατάφερα δηλαδή να σκοράρω 3 γκολ και να γυρίσω το ματς, ο ρεπόρτερ μετά το τέλος με ρώτησε πως αισθάνομαι για την assist μου (η οποία ήταν σέντρα και κατέληξε αυτογκόλ) και λίγο μετά μου ανακοίνωσαν πως με έδωσαν δανεικό. Γιατί έτσι. Κατα τ’ άλλα το Journey έχει ψιλο ενδιαφέρουσα ιστορία, αλλά περιορίζεται μόλις σε μία σεζόν και είναι εξ αρχής scripted. Ελπίζω η ΕΑ να μην επαναπαυτεί και στα επόμενα χρόνια να δούμε ένα ακόμη καλύτερο story mode.

frostbite-reus-lg

Στους υπόλοιπους τομείς του παιχνιδιού τα πράγματα δεν παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις, με τα Ultimate Team και Career (Manager ή Player) να συνεχίζουν να κρατούν ψηλά το ενδιαφέρον όταν κουραστείτε από τα online seasons και τα ματσάκια με την παρέα σας. Το FIFA 17 είναι σαφώς βελτιωμένο από το FIFA 16, χωρίς ωστόσο να μιλάμε για κάτι πραγματικά άριστο ή αψεγάδιαστο. Όσοι επιλέξετε να ασχοληθείτε σίγουρα δεν θα κλάψετε τα λεφτά σας, ενώ θέλω να ελπίζω πως τα μικροπροβλήματα των servers και του radar θα λυθούν σύντομα με κάποιο update.

FIFA 17

8

Βαθμός

8.0/10

Θετικά

  • Frostbite
  • Αέρας ανανέωσης έπειτα από χρόνια
  • Story mode

Αρνητικά

  • Story mode
  • Προβλήματα τεχνικής φύσεως
  • Καρντόζο 34 pace 😓

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.