Yesterday Origins |Review

Μετά το Yesterday του 2012, η ταλαντούχα ομάδα της Pendulo αποφάσισε να δώσει συνέχεια στο franchise με το Yesterday Origins, τοποθετώντας μας στον ρόλο του John Yesterday αλλά και ενίοτε της κοπέλας του Pauline.

Το Story του τίτλου εκτείνεται από τον 15ο αιώνα μέχρι και σήμερα, όταν ο ήρωάς μας (και γιος του διαβόλου) φυλακίζεται από την Ιερά Εξέταση της Ισπανίας, ενώ μετά την απόδρασή του παίρνει μέρος σε μία τελετή όπου και γίνεται αθάνατος. Όπως μας εξηγεί ο ίδιος ο χαρακτήρας λίγα λεπτά μετά από το πρώτο puzzle – που μπορεί να σας πάρει από δέκα λεπτά μέχρι και μία ώρα στην περίπτωσή μου – και την φυγή του από το μπουντρούμι, ο John μπορεί να πεθάνει αλλά επανέρχεται στην ζωή αμέσως και μάλιστα στην ηλικία που βρισκόταν όταν έγινε το τελετουργικό. Εξίσου αθάνατη είναι και η Pauline, η οποία μάλιστα έχει κάνει συνήθειο να αυτοκτονεί μία φορά τον χρόνο όταν και αρχίζουν να εμφανίζονται οι πρώτες ρυτίδες. Το όλο σκηνικό αποτελεί μία από τις πιο δυνατές σκηνές του παιχνιδιού, πριν καλά καλά συμπληρωθεί ο πρόλογός του.

yesterday-1

Σε αντίθεση με την Pauline, ο John κάθε φορά που πεθαίνει δεν έχει καμία ανάμνηση από τις προηγούμενες ζωές του, και λόγω αυτού προσπαθεί να βρει στοιχεία προκειμένου να ξαναδημιουργήσει την τελετή και να πάρει πίσω όλες του τις αναμνήσεις. Το όλο στόρυ αποτελεί ένα κράμα ιστορικών στοιχείων, μύθων, αστικών θρύλων και προϊόντων φαντασίας σε στυλ Νταν Μπράουν, αλλά ταλανίζεται από μερικά μέτρια voice overs και καμιά φορά ασύγχρονο lip sync. Η ιστορία δεν φτάνει σε καμία περίπτωση το βάθος φυσικά των βιβλίων του Νταν Μπράουν, αλλά είναι διασκεδαστική με γερές δόσεις μαύρου χιούμορ και μυστηρίου.

Το gameplay του παιχνιδιού βασίζεται στο κλασσικό point ‘n’ click puzzle sovling, όπου θα χρειαστεί να συλλέξετε αντικείμενα και πληροφορίες από τον χώρο, να συνομιλήσετε με NPCs για να πάρετε στοιχεία, και να συνδυάσετε ότι μέσο έχετε προκειμένου να φτάσετε στον σκοπό σας. Ευτυχώς, σε αντίθεση με πολλά point and click του είδους, οι λύσεις των γρίφων είναι λογικοί και όχι τόσο «τραβηγμένοι» όπως σε μερικές περιπτώσεις. Λογικοί ωστόσο δεν σημαίνει ότι είναι και εύκολοι, αφού στην περίπτωσή μου δεν είναι λίγες οι φορές που χρειάστηκε να «κλέψω» λιγάκι με την άκρη του ματιού μου σε ένα walkthrought να πάρω μερικά hints για να καταφέρω να φτάσω στην λύση. Οι γρίφοι είναι ευφάνταστοι, αλλά καθώς οδηγούμαστε προς το τέλος του παιχνιδιού οι μηχανισμοί αρχίζουν και κουράζουν και η μόνη μας έννοια είναι να φτάσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στο τέλος της ιστορίας.

yesterday-2

Τα γραφικά του τίτλου είναι πολύ όμορφα, σε στυλ cel-shaded ενώ εξίσου ωραία είναι η μουσική επένδυση του παιχνιδιού που θα σας συντροφεύει κατά την προσπάθεια επίλυσης των puzzles. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, το lip sync θα μπορούσε να είχε βελτιωθεί σημαντικά. Επίσης να αναφέρω πως το παιχνίδι (έκδοση Steam) κόλλησε και κράσαρε δύο φορές, αλλά ήταν μεμονωμένες περιπτώσεις στο 7ωρο (και κάτι ψιλά) που με πήρε η ολοκλήρωση της ιστορίας. Πιθανότατα ο χρόνος αυτός να είναι πολύ μικρότερος για κάποιον που έχει εντρυφήσει στην κατηγορία των Point & Click adventures, πιθανώς να είναι και μεγαλύτερος αν καθίσετε να παλέψετε κάθε puzzle με το «σπαθί» σας. Παράλληλα, το User Interface του παιχνιδιού είναι και ιδιαίτερα φιλικό στο layout τόσο των χειριστηρίων όσο και του συνδυασμού mouse/keyboard.

Συνολικά, το Yesterday Origins αποτελεί ένα πολύ καλό παιχνίδι σε μία κατηγορία που με το πέρασμα των χρόνων μοιάζει να βαλτώνει. Η ταλαντούχα ομάδα της Pendulo παραδίδει ένα πολύ καλό παιχνίδι, με ωραίο setting που συνδυάζει ιστορία και φαντασία αλλά και μερικά puzzles που θα προκαλέσουν την σκέψη σας και την συνδυαστική σας ικανότητα. Η δε τιμή του, 30€ αυτή τη στιγμή στο Steam, πιθανώς ακόμη πιο χαμηλά στο άμεσο μέλλον, το καθιστούν μία πολύ καλή λύση για τους φίλους του είδους – και όχι μονο.

Yesterday Origins

29.99
Yesterday Origins
7.5

Βαθμός

8/10

    Θετικά

    • Πολύ καλή ιστορία
    • Ευφάνταστα puzzles
    • Όμορφα γραφικά
    • Μουσική επένδυση

    Αρνητικά

    • Μέτριο lip sync
    • Οι μηχανισμοί του gameplay γίνονται επαναλαμβανόμενοι

    Νίκος Μπούγας

    Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός στον κόσμο του Ίντερνετς σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες..