Sea of Thieves |Review

Τέσσερα χρόνια μετά την ανακοίνωσή του, το Sea of Thieves κατέφθασε στο Xbox One και στα Windows 10. Δια χειρός RARE, ένα στούντιο που μερικές δεκαετίες πριν έφερε στον κόσμο το περίφημο Goldeneye 007 που άλλαξε τα δεδομένα των FPS και του local multiplayer, υπόσχεται ένα παιχνίδι που θα αλλάξει εντελώς τον κόσμο των online PvP παιχνιδιών. Υποσχέσεις πολλές, hype ακόμη μεγαλύτερο, πηλίκο μηδέν. Ας περάσουμε στο review.

Το Sea of Thieves είναι ξεκάθαρα μία καλοφτιαγμένη πατάτα. Ή αν θέλετε, το Sea of Thieves είναι ακόμα στην ανάπτυξη, και το πουλάνε για να βγάλουν τα σπασμένα του πολυετούς development. Ενώ η κεντρική ιδέα του παιχνιδιού, και η υλοποίησή της είναι εξαιρετική, το παιχνίδι απέχει μακράν από το να χαρακτηριστεί παιχνίδι. Γιατί δεν είναι διασκεδαστικό. Δεν έχει ποικιλία. Δεν κάνει τα απολύτως βασικά ώστε να κριθεί ως παιχνίδι.

Έχοντας ασχοληθεί μερικές ώρες με την beta του τίτλου, κατά την διάρκεια της οποίας ενθουσιάστηκα με αυτά που (θεωρητικά) θα προσέφερε το παιχνίδι, εγκατέστησα την τελική βερσιόν με τον πήχη σταθμισμένο ψηλά. Και το Sea of Thieves με απογοήτευσε από τις πρώτες ώρες παιχνιδιού.

Για να τα πάρουμε από την αρχή, το Sea of Thieves δεν έχει περιεχόμενο. Έχει έναν εξαιρετικά μεγάλο χάρτη, με πάμπολα ξερονήσια, και δεκάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα ωκεανού για να σαλπάρετε. Αλλά το Sea of Thieves δεν έχει τίποτα άλλο. Τα νησιά μοιάζουν ίδια και ερημικά, με λίγη generic χλωρίδα και πανίδα ώστε να μοιάζουν ζωντανά και εξοτικά. Ένα πράγμα σαν τους πλανήτες του No Man’s Sky, την τραγελαφική φαρσοκωμωδία του 2017. Το βασικό gameplay του παιχνιδιού είναι ότι είδατε στην beta. Πήγαινε στο τάδε νησί, πάρε θυσαυρό ή το κρανίο ενός πειρατή-ζόμπι και επέστρεψέ το πίσω για να πάρεις χρυσό. Ενδιαφέρον την πρώτη φορά, κουραστικό την δέκατη.

Όπως περιέγραψα και προηγουμένως, τα quests του παιχνιδιού είναι τυποποιημένα και επαναλαμβανόμενα. Ο μονόφθαλμος καπιτάλας θα σας δώσει ένα quest, θα βρείτε το νησί που πρέπει να επισκεφτείτε, στον χάρτη θα έχει ένα Χ, θα σκάψετε στο Χ και θα γυρίσετε πίσω να ανταλλάξετε τον θησαυρό με χρυσό. Στα θετικά είναι ότι στην όλη πορεία δεν υπάρχουν mini-maps και objective indicators, κάνοντας την προσπάθεια κάπως δύσκολη, ενώ στο νησί θα σας περιμένουν το πιθανότερο σκελετοί και δηλητηριώδη φίδια που δεν θα σταθούν εμπόδιο.

Το όλο παιχνίδι είναι ελάχιστα διασκεδαστικό όταν μπαίνετε με παρέα (προϋποθέτει μία υποτυπώδη διασκεδαστική παρέα), ενώ είναι αφόρητα βαρετό για solo gameplay. Τουλάχιστον με παρέα θα έχετε κάτι να λέτε στα δέκα (κατά μέσο όρο) λεπτά του ταξιδιού από νησί σε Outpost και πίσω. Το Sea of Thieves είναι τόσο άδειο από πράγματα να κάνεις, που αναγκαστικά κάθε συνάντηση με άλλους παίκτες οδηγεί σε μονομαχία, αφού ουσιαστικά αποτελεί το μόνο ενδιαφέρον στοιχείο του τίτλου σε αυτή τη φάση.

Και αυτός θεωρώ ότι είναι ο λόγος που η Microsoft έχει ενσωματώσει τον τίτλο στο Game Pass. Το Sea of Thieves, στο μόνο που θυμίζει πλήρες παιχνίδι είναι η τιμή πώλησής του. Γιατί για 10 ευρώ να παίξετε έναν μήνα (ή μία βδομάδα καλύτερα), είναι οκ, αλλά το να αγοράσει κανείς το Sea of Thieves έναντι 60 (ολογράφως: εξήντα) ευρώ είναι στην καλύτερη κοροϊδία. Το μόνο ολοκληρωμένο κομμάτι πάνω στο παιχνίδι είναι η μηχανή των κυμάτων. Πολύ καλή 👍.

Αφήνοντας πίσω το περιεχόμενο (;) του παιχνιδιού, θα περάσουμε στον τεχνικό τομέα όπου ο τίτλος παίρνει άριστα με τόνο. Η μηχανή γραφικών που έφτιαξε η RARE είναι τόσο όμορφη που πραγματικά πιάσαμε τους εαυτούς μας να χαζεύουμε το πέλαγος ενώ ο ήλιος δύει πίσω από κάποιο μακρινό νησάκι (ίσως επειδή ήταν το πιο ενδιαφέρον πράγμα που μπορείς να κάνεις). Η ομάδα ανάπτυξης έφτιαξε ίσως την πιο όμορφη θάλασσα που έχουμε δει ως σήμερα σε παιχνίδι, η οποία φουρτουνιάζει και ηρεμεί δυναμικά ανάλογα με τον άνεμο και τον καιρό της εκάστοτε περιοχής. Στα αρνητικά ότι ο τίτλος είναι κλειδωμένος στα 30FPS σε Xbox One και Xbox One X, με το δεύτερο να τρέχει πιο ομαλά το παιχνίδι σε αναλύσεις μέχρι και 4K.

Εξίσου καλογραμμένος είναι και ο διαδικτυακός κώδικας του Sea of Thieves. Αν και οι αναφορές κάνουν λόγο για έξι πλοία ανά server (δηλαδή για έναν μέγιστο αριθμό 24 παικτών), lag δεν παρατηρείται, ενώ όπως θα δείτε και στα screenshots, το ping μας κυμάνθηκε στα φυσιολογικά πλαίσια. Στα θετικά πρέπει να βάλουμε και το γεγονός ότι όταν βρίσκεσαι κοντά σε άλλους παίκτες μπορείς να τους ακούσεις και αντίστοιχα να σε ακούσουν από το μικρόφωνο του υπολογιστή/κονσόλας σας.

Το ίδιο υπέροχη είναι και η μουσική που πλαισιώνει το παιχνίδι. Η Rare στο Sea of Thieves έγραψε μία μουσική που δένει άριστα με την πειρατική κουλτούρα, με τις μελωδίες της να μας αφυπνίζουν αναμνήσεις από Monkey Island και Πειρατές της Καραϊβικής. Στα θετικά του τομέα περιλαμβάνονται και τα διάφορα ηχητικά εφέ που υπάρχουν. Ο άνεμος που φυσάει στα πανιά, οι εκρήξεις των κανονιών, το πλοίο που δέχεται ζημιές επειδή ξεχάσατε να ρίξετε εγκαίρως την άγκυρα, είναι όλα καλοδουλεμένα και προσδίνουν στην όποια εμπειρία που θέλει το Sea of Thieves να προσφέρει.

Συνοψίζοντας. Το Sea of Thieves δεν είναι παιχνίδι, αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Και αυτό το παραδέχτηκαν και οι ίδιοι δημιουργοί όταν σε συνέντευξη τους παραδέχτηκαν πως στους ερχόμενους μήνες θα προσθέσουν περιεχόμενο όπως timed events και νέα premium μαγαζιά (λέγε με και μικροσυναλλαγές). 22 Μαρτίου 2018 ωστόσο, το παιχνίδι κυκλοφορεί έναντι 60 ευρώ, χωρίς ιδιαίτερο περιεχόμενο και με εκατομμύρια χρήστες να μην έχουν τι να κάνουν και να επιτίθενται ο ένας στον άλλον. Άλλωστε μικρό το κακό, στο παιχνίδι δεν υπάρχει θάνατος, ενώ η καταστροφή του πλοίου σας δεν έχει και μεγάλη σημασία. Το Sea of Thieves θα σας δώσει απλόχερα άλλο για να το ξαναγκρεμίσετε στα βράχια.

Οι Microsoft και RARE αυτή τη στιγμή πουλάνε έναν άρτιο τεχνικά τίτλο, και ζητάνε την εμπιστοσύνη των παικτών ότι στο μέλλον θα έχει πράγματα να κάνεις. Εμείς θα προτείνουμε να περιμένετε το μέλλον ή να δοκιμάσετε το παιχνίδι μέσω του Xbox Game Pass, γιατί τα 60 ευρώ είναι απαγορευτικά για αυτά που έχει να προσφέρει.  Το Sea of Thieves δεν κάνει ούτε τα βασικά. Δεν διαθέτει μία υποτυπώδη εξέλιξη χαρακτήρα (με XP, Skil upgrades – αφαίρεση XP σε θανάτους/καταστροφή πλοίων), έχει μηδενική ποικιλία εχθρών, NPCs και αποστολών, και αδιάφορο progression system που στοχεύει στις εμφανισιακές αλλαγές των πλοίων αντί στην παροχή νέων όπλων ή εξοπλισμού. Μέσα σε μία πρόταση έφτιαξα βαθύτερο gameplay από ότι η RARE σε μία τετραετία…

Sea of Thieves

59.99€
5

Βαθμός

5.0/10

Θετικά

  • Άρτιο τεχνικά
  • Διαθέσιμο μέσω Xbox Game Pass

Αρνητικά

  • Έλλειψη περιεχομένου
  • Έλλειψη ποικιλίας
  • Επαναλμβανόμενο, γρήγορα κουραστικό
  • Δεν δικαιολογεί τα 60 ευρώ
  • Microtransactions σε ερχόμενο update

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.