Assassin’s Creed: Revelations

ACΤα Assassin’s Creed αποτελούσαν πάντα μία μοναδική σειρά για μένα. Από το πρώτο παιχνίδι, η Ubisoft είχε κερδίσει την καρδιά μου. Φτάσαμε,  λοιπόν, αισίως το 2011 και το τέταρτο Assassin’s Creed. Το Revelations, δεν είναι το τρίτο κύριο μέρος της σειράς και αποτελεί το τελευταίο μέρος της ιστορίας του Ezio Auditore (με το καλό του χρόνου να έχουμε το 3). Καταφέρνει το Revelations να σταθεί στα υψηλά στάνταρ που έχουν θέσει τα προηγούμενα παιχνίδια, παρά την ετήσια κυκλοφορία του;

Ποιο είναι το τηλέφωνο της εξυπηρέτησης πελατών του Animus;;

Το Assassin’s Creed: Revelations (απο εδώ και στο εξής ACR) αποτελεί συνέχεια του περσυνού Brotherhood. Ο Desmond, μετά το τέλος του προηγούμενου επεισοδίου, βρίσκεται παγιδευμένος μέσα στο “Black Room” στο Animus και από εκεί ζει μία ακόμα περιπέτεια Ezio. Ο Ezio, γερασμένος πλέον, έχει ταξιδέψει στην Κωνσταντινούπολη, σε μία εποχή μετά την άλωσή της και κάτω από την Οθωμανική κυριαρχία. Προσωπικά βρήκα την περίοδο αυτή αρκετά ενδιαφέρουσα, αφού αποτελεί μία γνώριμη περίοδο για εμάς τους Έλληνες, με το ελληνικό πνεύμα να αιωρείται συνεχώς (στο παιχνίδι συμπεριλαμβάνονται και ελληνικές λέξεις-συζητήσεις!). Στην νέα του περιπέτεια, ο Ezio αναζητά πέντε κλειδιά τα οποία θα του ανοίξουν την πύλη για την μυστική βιβλιοθήκη του Altair, όπου υπάρχουν πληροφορίες για το Apple of Eden!

Όπως έχει γίνει γνωστό εδώ και πολύ καιρό (από την ανακοίνωση του τίτλου), ο παίκτης θα είναι σε θέση να χειριστεί και τον άλλο πρωταγωνιστή της σειράς, Altair. Όπως θα περίμενε κανείς και από την ονομασία του παιχνιδιού, το Revelations είναι αυτό που αποκαλύπτει πολλές πτυχές της ιστορίας τόσο για τον Ezio, όσο και για τον Desmond. Στο ACR, οι ερωτήσεις που δημιουργήθηκαν κατά τα τρία προηγούμενα Assassin’s Creed θα απαντηθούν, κλείνοντας το κεφάλαιο Ezio μια για πάντα και δίνει το ελεύθερο στην ομάδα ανάπτυξης να περάσει στο τρίτο μέρος του franchise, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το τέλος δεν είναι απότομο και έχει μία δόση από cliffhanger (πιθανώς για να μην μειώσει το ενδιαφέρον των παικτών;;;).

Όπως ξαναείπα πριν, η μεταφορά στην Πόλη, είναι για εμένα πολύ ωραία κίνηση. Αποτελεί κάτι διαφορετικά από το Ιταλικό κλίμα και κουλτούρα που είχαν αρχίσει να γίνονται κουραστικά και επαναλαμβανόμενα στους παίκτες, και σίγουρα ανανεώνει τον πυρήνα της σειράς. Η Κωνσταντινούπολη είναι καλοσχεδιασμένη (όχι πως έχω παει για να κάνω σύγκριση, αλλά φαίνεται ωραία :P). Παράλληλα, κάποια στιγμή κατά το 2ο sequence, θα επισκεφτείτε και το.. αποχετευτικό σύστημα του Βυζαντίου, αφού μεταφέρεστε στα υπόγεια της Πόλης και σε σπήλαια!

Στα της υπόθεσης δεν μπορώ να συνεχίσω να αναφέρομαι, καθώς σίγουρα θα αναφέρω πολλά spoilers για την συνέχεια του τίτλου, κάτι που είμαι σίγουρος κανένας απο εσάς δεν θα το ήθελε.. Αν το θέλετε να ψάξετε αλλού. Ακούτε; Αλλού! :P

Γέρασες Ezio.. Άστα για τους νέους τα ακροβατικά..

Στα του gameplay, δεν μπορούμε να παρατηρήσουμε ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Ο βετεράνος θα αισθανθεί σαν στο σπίτι του από την πρώτη στιγμή που θα πάρει τον έλεγχο του χαρακτήρα. Ο χειρισμός παραμένει ο ίδιος, οι κινήσεις επίσης. Κατά το single player μπορείτε να περιμένετε τις αποστολές που χαρακτηρίζουν το franchise. Κυνηγητά, καταδιώξεις, μεταμφιέσεις, παρακολουθήσεις και -φυσικά- δολοφονίες είναι μερικά από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και το Revelations.

Ο χαρακτήρας μας έχει τις ικανότητες που είχε και στα προηγούμενα παιχνίδια, με το hookblade να αποτελεί νέο στοιχείο που βοηθάει και διευκολύνει τον παίκτη. Μιλάμε για έναν γάντζο ο οποίος επιτρέπει στον Ezio να σκαρφαλώνει πιο γρήγορα, να πηδάει και να πιάνετε σε πιο μακρινές αποστάσεις αλλά και να χρησιμοποιεί τις καλωδιώσεις μεταξύ των κτηρίων (βλ. εικόνα παρακάτω). Έτσι, η κίνηση μέσα στην πόλη και η αναρρίχηση στα κτήρια γίνεται πιο ευχάριστη και πιο γρήγορη διαδικασία.

Κατά τις πρώτες ώρες του Revelations, ο παίκτης μυείται στο νέο τομέα υπεράσπισης περιοχών, τα Assassin’s Dens. Μιλάμε για ένα mini-game που θυμίζει tower defence (σαν το Plants vs Zombies για να σας δώσω να καταλάβετε). Σε αυτό πρέπει να δίνεται εντολές στους πολεμιστές σας να μετακινηθούν στις σκεπές ώστε να σκοτώνουν τα κύματα εχθρών. Παράλληλα, μπορείτε να χτίσετε και εμπόδια, τα οποία θα καθυστερήσουν την δίοδο των Templars. Το mini-game αυτό, αν και καλοσχεδιασμένο, δεν χωράει στο σύμπαν της σειράς.

Ωραία προσθήκη είναι και η δημιουργία βόμβας! Συνδυάζοντας ποικίλα υλικά, παρασκευάζετε τις δικές σας βόμβες, οι οποίες ανοίγουν πολλές νέες στρατιγικές κατά την διάρκεια των μαχών, οι οποίες είναι ακόμα πιο κινηματογραφικές. Χρησιμοποιώντας το σύστημα των killstreak, το να καθαρίζεις πολλούς εχθρούς δεν είναι χρονοβόρα και δύσκολη διαδικασία, αλλά προσφέρει πρωτόγνωρη ευχαρίστηση με τον κινηματογραφικό αέρα που χαρακτηρίζει τις κινήσεις του Ezio.

Πέρα από το βασικό story, υπάρχουν και δευτερεύουσες αποστολές όπου παίζετε με τον Desmond ο οποίος παραμένει φυλακισμένος στο “Black Room” του Animus. Σε αυτές τις αποστολές παίρνετε τον ρόλο του χαρακτήρα μέσα από προοπτική πρώτου προσώπου με στόχο να περάσετε τα εμπόδια τοποθετώντας.. κουτάκια για να φτάσετε στο τέλος. Οι αμφιλεγόμενες αυτές αποστολές, σίγουρα θα εκτιμηθούν από τους φανατικούς των Assassin’s Creed αφού αποκαλύπτονται πολλά μυστικά. Οι τοποθεσίες θυμίζουν κάτι από Portal, ενώ κατά την διάρκεια που παίζετε θα ξεκλειδώνετε και το κατιτίς σας για το multiplayer!

Σε γενικές γραμμές, το gameplay έχει παραμείνει στάσιμο. Κάτι που είναι φυσικά λογικό, αφού έχουμε έναν τίτλο κάθε χρονιά. Πόσες αλλαγές να καταφέρουν να υλοποιήσει μία ομάδα ανάπτυξης σε τόσο περιορισμένο χρονικό διάστημα. Το θέμα είναι ότι ο κύκλος αυτός έχει επηρεάσει την ποιότητα των Assassin’s Creed, αφού έχουν καταντήσει και αυτά να κυκλοφορούν μαζί με τα FIFA και τα λοιπά αθλητικά παιχνίδια.

Multiplayer

Το multiplayer, που πρωτοεμφανίστηκε στο Brotherhood, επιστρέφει και στο Revelations. Η γενική ιδέα παραμένει σταθερή: ο παίκτης έχει έναν στόχο να σκοτώσει, ενώ παράλληλα βρίσκεται και στην θέση του κυνηγημένου, αφού αποτελεί το θύραμα κάποιου άλλου παίκτη. Το multiplayer βασίζεται γύρω από αυτό το concept, και δίνει στους παίκτες την δυνατότητα να επιλέξουν τον τρόπο που θα διαχειριστούν τις ικανότητές τους. Μπορεί να είστε υπομονετικοί και να περπατάτε ήρεμα μέσα στο πλήθος ή να τρέχετε σαν τρελός.

Για να κυριαρχήσετε στο multiplayer του Assassin’s Creed το βασικό κλειδί είναι η υπομονή και η παρατηρητικότητα. Πρέπει να ελέγχετε τον κάθε άνθρωπο για ύποπτες ενέργειες, να ελέγχετε αυτούς που ξεχωρίζουν, αυτούς που μετακινούνται συνεχώς, καθώς και αυτούς που προσπαθούν να σας πλησιάσουν. Αποτελεί κάτι μοναδικό στον χώρο του gaming, κάτι εντελώς ξεχωριστό από τα υπόλοιπα multiplayer παιχνίδια. Αν σας άρεσε στο Brotherhood, αν είστε σίγουροι ότι θα το απολαύσετε στο έπακρο!

Οπτικός και ηχητικός τομέας

Τα γραφικά είναι ελαφρώς ανανεωμένα, αλλά κατα τ’ άλλα κινούνται στις βάσεις που έχουν θέσει τα προηγούμενα παιχνίδια. Όμορφο, φυσικό και αψεγάδιαστο animation, λεπτομερέστατα textures και καταπληκτικά μοντέλα χαρακτήρων είναι μερικά από αυτά που θα παρατηρήσετε με τις πρώτες ώρες ενασχόλησής σας με τον τίτλο. Δυστυχώς, τα προβλήματα παραμένουν και στο Revelations, όπως πτώσεις framerate σε πολλές στιγμές καθώς και το draw-distance που κλέβει αρκετά. Σε γενικές γραμμές, το παιχνίδι είναι εντυπωσιακό με τα CG custscenes να κλέβουν την παράσταση. Η σκηνοθεσία του παιχνιδιού αναδεικνύει την δύναμη της Unreal Engine, η οποία μας προσφέρει για μία ακόμα φορά μία τεράστια προσβάσιμη περιοχή!

Και φτάνουμε στον ήχο. Πραγματικά το παιχνίδι πλαισιώνεται από υπέροχα και δυνατά κομμάτια, ενώ το voice-acting είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει. Το κερασάκι στην τούρτα είναι και οι ελληνικοί διάλογοι που θα πετύχετε αρκετές φορές κατά την διάρκεια του single player. Μάλιστα, υπήρχε στιγμή που πέρασα δίπλα από ένα ζευγάρι και αυτοί μάλωναν σε άπταιστα ελληνικά! Τα ηχητικά εφέ, είναι το ίδιο καλοδουλεμένα!

My name is Ezio Auditore da Firenze

Το Revelations είναι πραγματικά ένα εξαιρετικό παιχνίδι, που πρέπει να απολαύσει κάθε fan του σύμπαντος των Assassin’s Creed. Τα σημάδια επανάληψης και στασιμότητας, ωστόσο, έχουν αρχίσει να φαίνονται εξαιτίας του μικρού χρόνου δημιουργίας. Ελπίζουμε, το Assassin’s Creed 3 να πάει την σειρά ένα ακόμα βήμα μπροστά. Μέχρι τότε, το παιχνίδι αυτό πρέπει να μπει στην βιβλιοθήκη σας!

[jbox color=”green” title=”Θετικά”]

  • Η υπόθεση αυξάνει τον πήχη για την συνέχεια της σειράς
  • Το κεφάλαιο Ezio κλείνει
  • Η επιστροφή του Altair
  • Καταπληκτικός οπτικός τομέας
  • Gameplay που δεν γίνεται κουραστικό ή βαρετό
  • Ελληνικοί διάλογοι!
  • Μοναδικό και ασυναγώνιστο multiplayer
  • Η Κωνσταντινούπολη αποτελεί ευπρόσδεκτη αλλαγή
  • Οι μάχες είναι εντυπωσιακές
  • Το hookblade κάνει την μετακίνηση πιο εύκολη και γρήγορη

[/jbox]

[jbox color=”red” title=”Αρνητικά”]

  • Μικρή αλλαγή σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια
  • Τα Tower-defence κομμάτια δεν έπρεπε να υπήρχαν
  • Τα επίπεδα του Black Room ενδεχομένως να μην αρέσουν τον καθένα

[/jbox]

[rating:8.5/10]

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.