Murdered: Soul Suspect

Οκ, το ομολογώ. Το παιχνίδι αυτό από την στιγμή που ανακοινώθηκε το περίμενα όσο λίγα. Οι προσδοκίες μου ήταν ψηλές, ίσως υπερβολικές, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια.

Το concept του παιχνιδιού είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Μεταφερόμαστε στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης και αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Ronan O’Connor, ο οποίος στην καταδίωξη ενός serial killer (στο παιχνίδι αναφέρεται σαν Bell Killer) “πέφτει” εν ώρα καθήκοντος. Και αυτή είναι η αρχή του Murdered: Soul Suspect, το οποίο πλέον μας επιτρέπει να χειριστούμε την ψυχή του ντετέκτιβ μας, η οποία έχει παγιδευτεί σε μία ημιδιάσταση μεταξύ ζωής και θανάτου που ονομάζεται Dusk. Το περίεργο ταξίδι ανεύρεσης του… δικού σας φόνου ξεκινά!


MURDERED-ONLINE-PREVIEW-9_1393429501

Και αυτό ήταν το μόνο… πετυχημένο στοιχείο του παιχνιδιού, αφού στους υπόλοιπους τομείς δεν έχει να κάτι προτώτυπο να μας προσφέρει. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι αρκετά μικρός, αφού αποτελείται από ένα βασικό hub που μας δίνει πρόσβαση σε πολύ συγκεκριμένες άλλες περιοχές, τις οποίες δεν θα χρειαστείτε πολύ ώρα να τις μάθετε σαν την παλάμη του χεριού σας. Και πως να χρειαστείτε θα μου πείτε, όταν το story του παιχνιδιού δεν ξεπερνάει τις 7 ώρες, ενώ τα side-quests είναι περιορισμένα σε αριθμό (αλλά αρκετά ενδιαφέροντα!). Πολλά κτήρια είναι προσβάσιμα, αλλά όχι όλα, παρ’ όλο που είστε φάντασμα και τυπικά μπορείτε να περνάτε μέσα από κάθε λογής εμπόδιο (γεγονός που εξηγείται ωστόσο από την ιστορία στην πορεία).

Το gameplay έχει αρκετά στοιχεία με το L.A. Noire, αλλά σαφώς με μικρότερο βάθος. Η ανεύρεση στοιχείων σε μία προκαθορισμένη περιοχή του εγκλήματος είναι αρκετά απλή, ενώ πολλά εγκλήματα δεν χρειάζονται και πολλή σκέψη για να επιλυθούν. Το αρνητικό ζήτημα είναι ότι, σε αντίθεση με το L.A. Noire που αναφέραμε, οι υποθέσεις δεν γίνεται να μην επιλυθούν στο τέλος (αν και εδώ που τα λέμε θέλει αρκετή προσπάθεια να μην τα επιλύσετε αν τα βάλετε κάτω σε μία λογική σειρά).

mursoulsus2

Ως φάντασμα έχετε αρκετές ικανότητες, όπως το να μπορείτε να ξαναζείτε στιγμές του παρελθόντος, ή να κυριεύετε άλλους χαρακτήρες ή ακόμα και ζώα (!!!!). Παράλληλα, ο χαρακτήρας μπορεί να κρυφτεί μέσα σε άλλες ψυχές και να γίνεται αόρατος από τους δαίμονες που υπάρχουν στο Dusk. Ναι, στο παιχνίδι πέρα από την αναζήτησης της αλήθειας έρχεστε και αντιμέτωποι με σκοτεινές οντότητες, οι οποίες θα σας κηνυγάνε συχνά-πυκνά για να “ρουφήξουν την ψυχή σας” (όπως λέει και χαρακτηριστικά το παιχνίδι). Ο μόνος τρόπος για να τους σκοτώσετε είναι να τους βγείτε από πίσω χωρίς να σας καταλάβουν και να τους σκοτώσετε πατώντας τον κατάλληλο συνδυασμό πλήκτρων. Καλοδεχούμενη προσθήκη, μέτρια εκτέλεση και σίγουρα αρκετά εύκολη λύση από πλευράς developers για να προσδώσουν λίγη ποικιλία στο γραμμικό κατα τ’ άλλα παιχνίδι τους.

Ο οπτικός τομέας δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Ίσως να μιλάγαμε για έναν καλοδουλεμένο τίτλο αν ζούσαμε στο 2011 και τα PS360 ήταν ακόμα ότι καλύτερο υπάρχει στο console gaming, αλλά εν έτη 2014 και με next-gen κονσόλες στην αγορά, η Unreal Engine 3 ήταν μάλλον κακή επιλογή για την ανάπτυξη του τίτλου. Στα θετικά σίγουρα το καλοδουλεμένο animation του πρωταγωνιστή, το οποίο είναι άκρως φυσικό και δεν έχει καθόλου θέματα. Για να μείνουμε στα τεχνικά ζητήματα, το AI του τίτλου δεν αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο, αφού οι δαίμονες θα σας χάσουν αρκετά εύκολα και δεν θα είναι δύσκολο να τους σκοτώσετε χωρίς να σας πάρουν πρέφα. Το soundtrack και οι ήχοι που πλαισιώνουν το παιχνίδι δεν είναι κάτι αξιομνημόνευτο, αλλά καταφέρνουν να προσδώσουν στην ατμόσφαιρα που θέλει να πλασάρει η Square Enix.

Κλείνοντας, πραγματικά στεναχωρήθηκα που ένα τόσο ωραίο concept δεν είχε καλύτερη υλοποίηση από πλευράς gameplay. Αποτελεί σίγουρα ένα από τα καλύτερα παιχνίδια βάσει σεναρίου, αλλά σε όλα τα υπόλοιπα επίπεδα το Murdered Soul Suspect αποτυγχάνει να εντυπωσιάσει.

Θετικά: Εξαιρετικό σενάριο και side quests, καλοδουλεμένο animation

Αρνητικά: Μικρός κόσμος, μηχανισμοί που δεν εντυπωσιάζουν, χαζό ΑΙ, γραμμική εξέλιξη, μικρή διάρκεια, γραφικά περασμένης γενιάς

Βαθμός: 6.5

6.5

Βαθμός

6.5/10

Θετικά

  • Εξαιρετικό σενάριο και side quests
  • καλοδουλεμένο animation

Αρνητικά

  • Μικρός κόσμος
  • μηχανισμοί που δεν εντυπωσιάζουν
  • χαζό ΑΙ
  • γραμμική εξέλιξη και μικρή διάρκεια
  • γραφικά περασμένης γενιάς

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.