Steam Early Access: η νέα μάστιγα του PC gaming

steam-early-access-laksnf

Εδώ και αρκετό καιρό, περίπου δύο χρονάκια αν δεν με απατά η μνήμη μου, η Valve λάνσαρε μία νέα υπηρεσία στο Steam όπου οι παίκτες θα μπορούσαν να αγοράσουν ένα παιχνίδι πριν ολοκληρωθεί η ανάπτυξη αυτού. Δεν ήταν και λίγοι οι developers που εκμεταλλεύτηκαν την δυνατότητα αυτού του προγράμματος και λάνσαραν εκεί τα παιχνίδια τους.

Πριν με κατηγορήσετε και προσπαθήσετε να δικαιολογήσετε τους εαυτούς σας που πήγατε και αγοράσατε ένα παιχνίδι πριν καν αυτό ολοκληρωθεί, σκεφτείτε λίγο ξεκάθαρα (δηλαδή όχι σαν αναγνώστες του xgamers, αλλά σαν σκεπτόμενοι άνθρωποι). Το να έρθει ένα developer και να σου πουλήσει το προϊόν που ετοιμάζει πριν αυτό ετοιμαστεί, είναι συμφέρον μόνο για την μία πλευρά. Για τον developer που θα αποκτάει περισσότερα λεφτά και εν τέλει θα μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσει το παιχνίδι μιας και το κεφάλαιο έρχεται από τις Early Access πωλήσεις. Εσύ, φίλε που πήγες και αγόρασες κάποιο παιχνίδι σε Early Access κερδίζεις ότι δεν θα περιμένεις 2 ή και 3 χρόνια για να παίξεις τον τίτλο. Συγχαρητήρια φίλε αναγνώστη, κατάφερες να σκεφτείς σαν μέσος Έλληνας.

Το να αγοράσεις ένα παιχνίδι σε Beta ή και Alpha έκδοση και να το παίζεις όσο ο developer το τελειοποιεί είναι σα να πας σε ένα εστιατόριο, να παραγγείλεις φαγητό και να έρθει ο μάγειρας με την κατσαρόλα να σε σερβίρει σταδιακά όσο το φαγητό ψήνεται για να μην περιμένεις 20-30 λεπτά να ετοιμαστεί.

Το DayZ βρίσκεται για περισσότερο από ένα χρόνο σε alpha έκδοση.
Το DayZ βρίσκεται για περισσότερο από ένα χρόνο σε alpha έκδοση.

Αν θυμάμαι καλά, πρέπει να υπάρχουν καμιά σαρανταριά παιχνίδια αυτή τη στιγμή στο Steam Early Access που βρίσκονται ακόμη υπό ανάπτυξη, ενώ από την απαρχή της υπηρεσίας έχουν κυκλοφορήσει συνολικά 12 παιχνίδια (το ένα τέταρτο δηλαδή). Παράλληλα, η ίδια η Valve έχει καταφέρει να κάνει την υπηρεσία της ανασφαλή: αν αγοράσετε ένα παιχνίδια και ο developer αποφασίσει πως το project δεν πρόκειται να πετύχει ή βαρεθεί να το τελειώσει ή πεθάνει πάνω από το keyboard μετά από άπειρες ώρες no-lifing προγραμματισμού, η Valve δεν πρόκειται να σε αποζημιώσει. Δεν την αφορά ρε αδερφέ, οι μπίζνες γίνονται με τον developer.

Τα Early Access προγράμματα, θα μπορούσαν να δουλέψουν ιδανικά σε έναν ιδανικό κόσμο. Επειδή όμως ο κόσμος που ζούμε απέχει πολύ από τον χαρακτηρισμό αυτό, θα πρέπει να αποδεχθούμε πως δεν μπορούν να επιζήσουν και να φέρουν αποτελέσματα. Γιατί στο κάτω κάτω, κι εγώ αν έβγαζα ένα παιχνίδι στο Early Access και χεζόμουν στο τάλιρο θα το παράταγα και θα ήμουν διακοπές στο Μαϊάμι να πίνω κοκτέιλ όλον το χρόνο. Και στο κάτω κάτω, τόσο δύσκολο είναι να περιμένει κανείς να τελειώσει η ανάπτυξη ενός παιχνιδιού;

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.