Aventurine: Συνέντευξη απο XGamers.gr

Το XGamers.gr σας παρουσιάζει την αποκλειστική συνέντευξη (εμού και του ιδίου δηλαδή :-) με την ελληνική εταιρία ανάπτυξης παιχνιδιών, Aventurine.

Πως ξεκίνησε η Aventurine και ποιος ο σκοπός της δημιουργίας της;
Η Aventurine ιδρύθηκε στα τέλη του 2002, με σκοπό να αναπτύξει το MMO Game που όλοι γνωρίζουμε, Darkfall. Έπειτα απο 7 χρόνια ανάπτυξης το Darkfall είναι γεγονός.

Πόσα άτομα απασχολεί η εταιρία;

Η παραγωγή του Darkfall ξεκίνησε με 11 άτομα τον Ιανουάριο του 2003. Σήμερα 50 άτομα απασχολούνται, ενώ έχουν ξεπεράσει τα 100 μόνο για το Darkfall.

Πιστεύετε ότι είναι δυνατόν η δημιουργία παιχνιδιών να γίνει κερδοφόρα στην Ελλάδα;
Το πιστεύουμε γιατί επενδύσαμε χρόνια σ αυτό και προς το παρόν το έχουμε πετύχει. Δεν βλέπουμε τον λόγο να μην γίνεται, όταν μικρότερες χώρες όπως η Νορβηγία που έχουν 4 εκατομμύρια πληθυσμό έχουν τεράστια παραγωγή και έσοδα από αυτό. Όταν μιλάμε όμως για έναν κλάδο μεγαλύτερο από εκείνον του κινηματογράφου και της μουσικής διεθνώς, ο οποίος όμως στην Ελλάδα είναι
σχεδόν ανύπαρκτός, πιστεύουμε χρειάζεται και την αντίστοιχη στήριξη από την πολιτεία για να μπορέσει να δημιουργηθεί και να αναπτυχθεί. Το ξέρω ότι η αναφορά της στήριξης από την πολιτεία έχει καταντήσει να αναφέρεται σε κάθε γκρίνια και όλοι έχουμε βαρεθεί να το ακούμε, όμως όταν αυτή την στιγμή μια εταιρεία που πηγαίνει καλά στην Ελλάδα έχει σοβαρά κίνητρα να φύγει και να
εγκατασταθεί σε άλλες χώρες, κάτι πρέπει να γίνει για να μείνει. Ο κλάδος είναι πολύ ανταγωνιστικός σε παγκόσμιο επίπεδο και ο πατριωτισμός δυστυχώς δεν μπορεί να μας κάνει ανταγωνιστικότερους.

Υπάρχει πιθανότητα να δημιουργηθούν Game Developers στην Ελλάδα ή είναι υποχρεωτικό να σπουδάσουν στο εξωτερικό;
Και βέβαια υπάρχουν game developers στην Ελλάδα που δεν χρειάστηκε να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Υπάρχουν πολύ καλές πανεπιστημιακές σχολές, και πλέον με το Internet, το που μένεις έχει γίνει λιγότερο περιοριστικό. Έχουμε κάποια στελέχη τα οποία μόνο στην Ελλάδα σπούδασαν, βέβαια χρειάζεται μεράκι για το αντικείμενο και σοβαρή προσωπική ενασχόληση. Αφού το game development
ανθεί στο εξωτερικό, μοιραία δεν μπορείς να αγνοήσεις αυτά που γίνονται έξω και πρέπει να τα παρακολουθείς. Οι περισσότεροι φτασμένοι game developers ασχολήθηκαν με το αντικείμενο από τα παιδικά τους χρόνια με πάθος. Αν περιμένεις να δεις σε ποια σχολή θα μπεις, να τελειώσεις σπουδές και στρατό για να αρχίσεις να ασχολείσαι, αμέσως αμέσως έχεις χάσει πολύτιμο χρόνο.
Πριν από τις σπουδές μπορεί ο οποιοσδήποτε να αρχίσει να ασχολείται με modding, με demos, με level editors, με testing, με 3d modeling, animation, κλπ.
Υπάρχει πολύ υλικό και πολλά εργαλεία στο Ιντερνετ πια που δεν υπάρχει καμία δικαιολογία ότι δεν δίνονται οι δυνατότητες κλπ.

Image

Κατα πόσο το μεγάλο επίπεδο πειρατείας αποτελεί περιοριστικό παράγονται στα σχέδιά σας;
Το Darkfall, σαν online game δεν αντιμετωπίζει φαινόμενα πειρατείας, αλλά είναι κάτι το οποίο μας επηρεάζει μελλοντικά σχέδια για άλλα παιχνίδια τα οποία ονειρευόμαστε. Δυστυχώς πρέπει να συνυπολογίζεται και το ποσοστό της πειρατείας μέσα σε ότι κάνουμε.

Πέρα απο το Darkfall, έχετε κάποιο άλλο Project υπό ανάπτυξη;
Υπάρχουν και δύο επιπλέον Projects υπό ανάπτυξη, με τα οποία ασχολούμαστε αυτόν τον καιρό σε επίπεδο σχεδιασμού, και φυσικά με την συνεχή ανάπτυξη και εξέλιξη του Darkfall, που αποτελεί την κύρια ασχολία μας

Ποια η γνώμη σας για την ψηφιακή διακίνηση παιχνιδιών;
Μας αρέσει και την χρησιμοποιούμε. Πιστεύουμε ότι στο μέλλον εκεί θα καταλήξει η διακίνηση παιχνιδιών, αλλά και software γενικότερα.

Είναι τα επίπεδα πωλήσεων ικανοποιητικά; Προκάλεσε ζημία η καθυστέρηση στην κυκλοφορία του;

Είναι πολύ ικανοποιητικά, το Darkfall κυκλοφορεί σε 120 χώρες στον κόσμο με μεγάλη επιτυχία και είχαμε φέτος την πρώτη μας κερδοφόρα χρήση. Η καθυστέρηση στην κυκλοφορία ήταν προγραμματισμένη για να βελτιώσουμε το παιχνίδι και να το κάνουμε ανταγωνιστικότερο, κάτι που εκ του αποτελέσματος πιστεύουμε ότι το πετύχαμε.

Έχει βρει απήχηση στον Ελληνικό λαό; Που παρατηρείται η μεγαλύτερη;
Η μεγαλύτερη απήχηση είναι στις ΗΠΑ και στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Στην Ελλάδα πηγαίνει καλά το παιχνίδι και υπάρχουν αρκετά Ελληνικά Guilds/Clans τα οποία διακρίνονται μέσα σ’ αυτό.

Ποιο το μέλλον του DFOnline; Θα βγάλετε κάποιο expansion;

Έχουμε βγάλει ήδη δύο μεγάλα Expansion και ετοιμάζουμε το τρίτο και μεγαλύτερο που αναμένεται μετά το καλοκαίρι.

Ποια η γνώμη σας για τις κονσόλες νέας γενιάς(PS3,WII,360); Θα θέλατε να δημιουργήσετε ενα παιχνίδι πάνω σε αυτές;
Μας αρέσουν και οι κονσόλες και έχουμε και την υποδομή να δημιουργήσουμε παιχνίδια γι αυτές. Πιστεύαμε όταν ξεκινούσαμε την παραγωγή του Darkfall ότι οι κονσόλες θα είχαν αξιοσημείωτες Online ιδιότητες, και αν αυτό ήταν εφικτό, το Darkfall θα κυκλοφορούσε και για XBOX. Αλλά δυστυχώς τα Online Services δεν είναι τόσο αναπτυγμένα στις κονσόλες ακόμη. Δεν είναι πάντως στα άμεσά μας σχέδια η δημιουργία παιχνιδιού για κονσόλες.

Ευχαριστούμε πολύ για τις απαντήσεις τον κ. Τάσο Φλάμπουρα.

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.