Alan Wake: DLC Review

Πόσες φορές τα έχουμε ψάλει στις εταιρίες για τα ανούσια και συγχρώνως πανάκριβα DLC που εκδίδουν κατα καιρούς; Πολλές, μη το ψάχνεται. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που το επιπλέον περιεχόμενο γίνεται με μεράκι, και πραγματικά προσφέρει στην συνολική εμπειρία του παιχνιδιού. Ανάμεσα στις εξαιρέσεις, θα λέγαμε, ότι βρίσκονται τα δύο downloadable επεισόδια του Alan Wake. Το πρώτο επεισόδιο κυκλοφόρησε το καλοκαίρι, και το δεύτερο τον Οκτώβριο στο XBOXLive. Και τα δύο ήταν διαθέσιμα στους 560 πόντους, ενώ πριν λίγες μέρες βγήκαν σε προσφορά στους 200 πόντους έκαστο. Ε, άρπαξα την ευκαιρία και σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου

 

Το κείμενο ενδέχεται να περιέχει spoilers για το τέλος του Alan Wake.

The Signal

Το πρώτο επεισόδιο του Alan Wake, ξεκινάει εκεί ακριβώς που τελείωσε το κύριο παιχνίδι: με τον Alan Wake να γράφει το τέλος του μυθιστορήματος “Departure” και να σώζει την Alice. Το επεισόδιο αυτό, περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, τα οποία φαινομενικά είχαν μπει σε μία σειρά μετά το τέλος του έκτου επεισοδία. Τώρα, ο Alan είναι παγιδευμένος εκεί που τον αφήσαμε στο τέλος του παιχνιδιού: σε μία σκοτεινή και κλειστοφοβική περιοχή -εκδοχή θα λέγαμε- του Bright Falls.

Συνοδηγός σας σε αυτή τη περιπέτεια είναι και ο Thomas Zane, ξανά με την μορφή του δύτη (ναι αυτή με τις λάμπες). Ο Zane αρχικά νωρίς σας εφοδιάζει με ένα GPS το οποίο προς έκπληξη δική μας και του χαρακτήρα, δουλεύει κατα το ταξίδι σας στην παράλληλη αυτή διάσταση.

Ο Thomas Zane θα σας συνοδεύει σε όλο το ταξίδι!

Τα Manuscripts επιστρέφουν, αλλά αυτή τη φορά με μία διαφορετική μορφή. Πλέον, δεν δίνονται για διάβασμα από το αντίστοιχο in-game menu, αλλά μέσω αυτών λέξεις εμφανίζονται στο περιβάλλον οι οποίες με τον κατάλληλο φωτισμό μετατρέπονται στο αντεικείμενο ή φαινόμενο που του αντιστοιχή. Δηλαδή, φωτίζοντας την λέξη “Boom!” μία έκρηξη θα συμβεί, ενώ αν  φωτίσουμε την λέξη “wheels” θα εμφανιστεί ένα αυτοκίνητο. Τον μηχανισμό αυτό τον πρωτοσυναντήσαμε στο τελευταίο επεισόδιο του κυρίως παιχνιδιού, και μας φάνηκε αρκετά ενδιαφέρων, αλλά σε αυτό το επεισόδια σαν να το παραέκανε λίγο η Remedy, αφού αναγκοζόμαστε να σπαταλάμε μπαταρίες απλά για την δημιουργία μονοπατιών ή γεφύρων.

Σε αυτό το επεισόδιο, αισθητή είναι και η αύξηση της δυσκολίας των Taken, ακόμη και στο Normal επίπεδο δυσκολίας. Οι Taken είναι αρκετά πιο γρήγοροι, το A.I. τους βελτιωμένο, και αρκετά πιο δυνατοί. Σίγουρα, οι αυξημένες παγιδες του περιβάλλοντως όπως επίσης και οι παγίδες που ενεργοποιούνται με τις λέξεις, αντισταθμίζουν την αυξημένη δυσκολία των μαχών.

Ο Alan Wake, κατα την διάρκεια της περιπέτειας, η οποία λίγο πολύ θα σας πάρει να την τερματίσετε περί τη μιαμιση με δύο ώρες, θα επισκεφτεί γνωστά περιβάλλοντα, που θα σας ξυπνήσουν αναμνήσεις απο το παιχνίδι. Τα περιβάλλοντα αυτά θα είναι στην πιο παρανοϊκή και σχιζοφρενική εκδοχή τους, ενώ ο Alan εμφανίζει για πρώτη φορά συμπτώματα τρέλας και σχιζοφρένειας.

Οι μηχανισμοί gameplay παραμένουν οι ίδιοι, ο χειρισμός πανομοιότυπος, ενώ τα γραφικά δεν έχουν καμία φοβερή βελτίωση (μεταξύ μας δεν χρειαζόταν καμία σημαντική), ενώ ταυτόχρονα οι εκφράσεις του προσώπου και το lip sync είναι εμφανώς βελτιομένο.

Κατα την διάρκεια της περιπέτειας, θα βρείτε πολλές φορές την λέξη “Memory” η οποίο όταν ενεργοποιηθεί θα εμφανιστεί ένα ηχητικό απόσπασμα απο τις αναμνήσεις του χαρακτήρα, και κυρίως συζήτησεις με την γυναίκα του. Το τέλος μπορούμε να πούμε ότι είναι αρκετά απότομο και χωρίς πραγματικό αποτέλεσμα, αλλά σίγουρα είναι σημαντικό για το “The Writer”. Στην υπόθεση παίζει σημαντικό ρόλο και ο Barry, σημειώστε το αυτό ;)

Περισσότερα δεν μπορώ να σας πω γιατί θα είναι σαν να σας διηγούμαι ότι συμβαίνει στο DLC, αλλά μπορώ να σας εγγυηθώ ότι αξίζει τους πόντους, εφόσον θέλετε να δείτε τι συμβαίνει μετά την σύνταξη του τέλους του “Departure”. Σίγουρα, θα χρειαστούν και τα δύο μέρη για μία ολοκληρομένη εμπειρία. Ας δούμε τώρα και τι συμβαίνει στο Writer

Για άλλη μία φορά το παιχνίδι διαπρέπει και στο shooting κομμάτι

 

The Writer

Το δεύτερο και τελευταίο extra επεισόδιο, αποτελεί άμμεση συνέχεια του επεισοδίου που αναλύσαμε παραπάνω, και σίγουρα δεν μπορεί να σταθεί μόνο του.

Αρχίζει ακριβώς εκεί που τελειώνει το The Signal. Όσα είπαμε παραπάνω ισχύουν και εδώ.

Ο Zane βρίσκεται και εδώ σαν τον οδηγό του Alan, ο οποίος πλέον ακολουθεί άκριτα τις οδηγίες του, ελπίζοντας για μία σανίδα σωτηρίας.

Παρόλο που στο τέλος περιμέναμε να απαντηθούν ερωτήματα που γεννήθηκαν κατα την διάρκεια όλου του παιχνιδιού, στο τέλος μείναμε έκπληκτοι ότι γεννήθηκαν ακόμη περισσότερες, με τον Alan Wake να δυεισδύει ακόμη περισσότερο στο Dark Place. Απαλαγμένος και με καθαρό μυαλό πλέον, βλέπει ρεαλιστικά τα πράγματα, και σίγουρα το τέλος είναι σημάδι ότι το Alan Wake μόλις άρχισε. Το τέλος σίγουρα αποτελεί λύτρωση για την τραγική φιγούρα του Alan ο οποίος περιπλανιόταν άσκοπα σε έναν παράπλευρο και μπερδεμένο κόσμο.

Η μουσική παραμένει το ίδιο καλή και εδώ, με το soundtrack να είναι δημιουργημένο απο τους Depech Mode, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις θα ακούτε στα κουφά ήχους του dashboard όπως αυτό του achievment unlocked (!!!).

Οι εκφράσεις των χαρακτήρων είναι εμφανώς βελτιωμένες!

Κλείνωντας, θέλω να σας πω ότι οι 1200 παρα κάτι πόντοι που θα δώσετε για να τα αποκτήσετε μαζί, αξίζουν πολύ περισσότερο απο το να πάρετε ένα Map Pack για το Black Ops ή του Modern Warfare 2. Η Ε3 πλησιάζει (ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται :P), και η Remedy συχνά πυκνά αναφέρει πολύ το “Alan Wake 2”, οπότε απλά περιμένουμε με τα χέρια σταυρομένα ώστε να δούμε την συνέχεια αυτή της μαγευτικής ιστορίας. Δεν θα μπορούσα να βάλω τίποτα λιγότερο απο 9.. (και 10 θα μπορούσα αλλά θα μου τα έψαλνε ο Χάρης οπότε.. :P)

[rating:9/10]

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.