This Week on XGamers: Hidden Object Games

Μετά από αρκετό καιρό διακοπών και ανάπαυλας, επαναφόρτισης των μπαταριών και ηρεμίας, η στήλη που όλοι αγαπήσατε είναι και πάλι εδώ. Shall we;


Τους τελευταίους μήνες βλέπω μια νέα μόδα να ξεπηδάει ανέμελα μέσα από το λάκκο με τα τσουπλεκοπαίχνιδα. Αναφέρομαι στα Hidden Object Games, hog για συντομία. Αυτά είναι η gaming εκδοχή του “ανοίγω την πόρτα της αποθήκης και ψάχνω το κλαδευτήρι”. Κυριολεκτικά! Για όσους δεν ξέρουν ή δεν κατάλαβαν προτείνω αυτό: ανοίξτε την αποθήκη σας και ψάξτε το κλαδευτήρι, ή ένα κατσαβίδι, ή μια ομπρέλα. Πιο καλά, όταν ανοίξετε την πόρτα βγάλτε φωτογραφία το δωμάτιο (μπορεί να είναι οποιοδήποτε, αρκεί να επικρατεί χαμός. Εγώ έκανα το πείραμα στην αποθήκη και στο δωμάτιό μου, και στα 2 πέτυχε). Τώρα μέσα από τη φωτογραφία βρείτε αυτό που ψάχνετε. Μόλις μπήκατε στον πολυδιάστατο κόσμο των hog. Στο διαδίκτυο θα βρείτε 14658485416 τέτοια παιχνίδια. Μερικά πιο απλά, άλλα με ενδιάμεσα puzzles για να σπάει η αίσθηση συγυρίσματος, άλλα ακόμαι και με σενάριο. Η τελική γραμμή όμως είναι πάντα ίδια. “Κωωωωωστααααααααααααα βρες μου το τηγάνι!!!” Δεν καταλαβαίνω. Αρχικά ήταν λίγα, όλα οκ, είχαν ένα ενδιαφέρον, άντε και συμπαθητικό soundtrack. Παράγινε όμως. Πλέον βγαίνουν με τη σέσουλα. Οκ το γυναικείο gaming κοινό αυξήθηκε. Άντε και τα πιτσιρίκια που πρέπει να κάνουν break από το Call of Duty και να εξασκήσουν και την παρατηρητικότητά τους. Με μια απλή έρευνα στη μοναδική έγκυρη πηγή πληροφοριών ψάρεψα “About 24,200,000 results” με term “hidden object games” τη στιγμή που το “m*lakas” μου έδωσε 6,100,000. Εάν πριν ήμουν απλά εκνευρισμένος με τα hog, now it’s personal! Θα τολμήσω να πω πως τα hog συναγωνίζονται πλέον σε ποικιλομορφία περιεχομένου τα cod. Μεγάλο θέμα, ας το αφήσουμε. Ακόμα κι από τεχνική άποψη (μιλώ σαν καταρτισμένος game developer οπότε όχι χαζά σχολιάκια) είναι παν-απλά. Ένα background γεμάτο hotspots σε μορφή εικόνας και από αυτά συνήθως δεν είναι καν όλα ενεργά. Πατάς το hotspot, αυτό εξαφανίζεται και διαγράφεται από τη λίστα. Τέλος. Τώρα στο βάθος του gameplay, βλέπεις την εικόνα, αρχίζεις να πατάς κουτουρού τα αντικείμενα που ξέρεις πως παίζει να είναι ενεργά, κάθε 1-2 λάθη βρίσκεις ένα ζητούμενο. Πάλι κουτουρού, 1-2 λάθη, ένα ζητούμενο. Μήπως βλέπουμε ένα μοτίβο εδώ; Οπότε απλά το τερματίζεις, πας στο επόμενο, σκοτώνεις ώρα, δεν παράγεις τίποτα, δεν καταλαβαίνεις τίποτα, δεν ευχαριστιέσαι τίποτα (δεν έχουν καλούς γρίφους, δεν έχουν fireball, δεν έχουν ρουκέτες, ΔΕΝ έχουν jet-packs!). Τέλος.

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.