Battlefield 3 Beta

 

[jbox color=”green”]
Το παρακάτω review για τη Beta του Battlefield 3, χωρίζετε σε 2 μέρη! Το πρώτο μέρος, γραμμένο από τον υπογράφοντα αναφέρεται στην έκδοση για τα PC(τεχνικά θέματα, εντυπώσεις κτλ.), ενώ το δεύτερο, γραμμένο από τον HarrisDo(άλλον ένα ταλαιπωρημένο μας συντάκτη :D) περιγράφει τεχνικά θέματα των εκδόσεων των κονσολών. Προτείνετε(αν ενδιαφέρεστε μόνο για τις εκδόσεις των κονσολών) να διαβάσετε και τα 2 μέρη, καθώς το δεύτερο αναφέρεται μόνο σε τεχνικά θέματα, παρ’ όλα αυτά, είναι στην κρίση σας.[/jbox]

 

 

1° Μέρος:

PC Review:

29 Σεπτεμβρίου: Έχει πάει μία το μεσημέρι και εγώ βλέπω Dexter ώσπου κοιτάω την ώρα και μετά την ημερομηνία. 29 Σεπτεμβρίου 2011! Μία λέξη έρχεται στο μυαλό μου: Battlefield! Γρήγορα συνδέομαι στο Origin και πάω να κατεβάσω τη Beta που τόσο περίμενα, μόνο που αντί για Beta, αντικρίζω το τίποτα. Μία γρήγορη αναζήτηση στο ίντερνετ με διαφωτίζει και μου λέει πως θα πρέπει να περιμένω ως τις τρεις για να χαθώ στο Πεδίο της Μάχης(Battlefield ελληνιστί :P). Εκεί είναι που αρχίζω τα βρισίδια για τους κονσολάδες που ήδη απολαμβάνουν αυτό το θαύμα(όπως το χαρακτήριζα πριν παίξω). Όχι, δεν είμαι και τόσο “καμένος”(ή μήπως είμαι; ιδού η απορία), αλλά όπως και να ‘χει, μιλάμε για ένα τεχνολογικό θαύμα. Μήπως, όμως, τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα; “Στρωθείτε” στο διάβασμα και θα μάθετε!

Το Origin έχει μπλοκάρει από τις επισκέψεις και δεν κουνιέται μύγα, ενώ ύστερα από ώρα(πήγε κοντά 5) αρχίζω το κατέβασμα. Η ώρα έντεκα το βράδυ και όλα είναι έτοιμα για παιχνίδι. Το Origin(σχολιασμός παρακάτω) φορτώνει και μετά ανοίγει μία σελίδα στον Chrome, το Battlelog(σχολιασμός παρακάτω) και αφού παραξενεύομαι, πατάω στο Quickgame. Τα σήματα των EA και DICE εμφανίζονται και το Battlefield ανοίγει. Σιγή πέφτει στο ακροατήριο και η εικόνα φόρτωσης γράφει: Operation Metro Rush. Το παιχνίδι ξεκινάει και εγώ βρίσκομαι στη θέση να διαλέξω Spawnpoint, όπλο και kit. Εκεί είναι που βλέπω την αισθητική διαφορά από το BC2. Τα πάντα είναι καλοσχεδιασμένα αν και ολίγον χοντροκομμένα. Οι καρτέλες είναι τρεις: Αυτή του Spawnpoint, αυτή του Squad-Team(σχολιασμός παρακάτω) και η τελευταία όπου γίνετε επεξεργασία των kits, των όπλων και των εξοπλισμών.

Γρήγορα-γρήγορα τα πειράζω και μπαίνω στη μάχη. Εκεί είναι που έρχεται και μια μικρή απογοήτευση(σχολιασμός παρακάτω). Βλέποντας ότι έχοντας τα πάντα στο Full τα frames είναι χαμηλά, κρύβομαι σε ένα σημείο και πάω στις ρυθμίσεις, όπου επί τη ευκαιρία πειράζω και κάμποσα άλλα πράγματα. Τελειώνοντας και πριν προλάβω να τα αποθηκεύσω, κάποιος με βρίσκει και με σκοτώνει. Ε, εντάξει, δεν τρέχει τίποτα, είπα. Έλα, όμως που αμέσως διαψεύσθηκα… Ξαφνικά χωρίς να έχουν αποθηκευτεί οι αλλαγές, το παράθυρο κλίνει και εμφανίζετε η killcam. Έχοντας αφιερώσει μπόλικη ώρα σε αυτές τις αλλαγές, αρχίζω τα καντήλια και ξαναρχίζω από την αρχή. Αν και φαίνεται μικρό το κακό, στην πραγματικότητα δεν είναι. Πολλές φορές χρειάστηκα να αλλάξω τις ρυθμίσεις και αυτό το πράγμα απλώς έσπαγε τα νεύρα. Πάλι καλά που η DICE αξιώθηκε και θα το διορθώσει στην τελική έκδοση(όπως έκανε γνωστό).

Μετά από πολλές ακατάλληλες γραμμές, ξεκινάω το παιχνίδι όντας “ο καλός Αμερικάνος” ενάντια των “κακών Ρώσων” και με το M16A4 στο χέρι ρίχνω στον αέρα δοκιμάζοντας το όπλο ώστε να δω πως είναι το πιστολίδι στο νέο αυτό Battlefield ή στην Beta του, τουλάχιστον. Ο σχεδιασμός του όπλου δεν είναι τίποτα το εντυπωσιακό, όχι όμως και αρνητικός. Είναι λιτός και απλός με τα “λαμπάκια” και τα διάφορα “μπιχλιμπίδια” που κάνουν αυτόν του CoD εντυπωσιακό, να απουσιάζουν(το αν είναι θετικό ή αρνητικό αυτό, δεν μπορώ να το πω καθώς είναι στην κρίση του καθ’ ενός). Το πιστολίδι είναι το κλασσικό του Battlefield. Οι CoDάδες θα απογοητευτούν εάν παίζουν για πρώτη φορά και σκέφτονταν να εγκαταλείψουν το “στρατόπεδο” τους, καθώς παρουσιάζονται μεγάλες διαφορές στο συγκεκριμένο τομέα.

Τρέχω για να ενεργοποιήσω τη βόμβα και βλέπω τους πιο πολλούς να κυνηγάνε τα K/D και όχι τον πραγματικό σκοπό του παιχνιδιού ενώ πρώτη φορά σε Battlefield έβλεπα τόσους Recon! Από τη στιγμή που προστέθηκε το prone, το “καμπέρι” είναι στο full με πολλούς να κρύβονται σε θάμνους ή είτε εκμεταλλευόμενοι των πολλών bugs(περαιτέρω σχολιασμός παρακάτω) να μπαίνουν, για παράδειγμα, κάτω από το έδαφος και καθώς είναι αόρατοι να σε σκοτώνουν.

Ο χάρτης Operation Metro(που ήταν και ο αρχικός) δεν διαθέτει καθόλου οχήματα(ενδεχομένως να διαφέρει στην τελική έκδοση) ενώ λαμβάνει χώρα εντός και εκτός του μετρό της Γαλλίας(όπως αντιλαμβάνεστε, άλλωστε και από το όνομα του). Αυτό που αντιλήφθηκα από το χάρτη αυτό είναι ότι διαφέρει από τα δεδομένα του Battlefield και τείνει προς το Call of Duty. Χάρτης Battlefield με μέρος όπου είναι μονίμως κλειστό και χωρίς οχήματα δεν νοείτε. Και όμως, ο Operation Metro είναι έτσι ακριβώς. Κατά τη γνώμη μου, η επιλογή αυτού του χάρτη για τη Beta είχε ως σκοπό το να “τραβήξει” κοινό από το CoD, επιλογή λανθασμένη όπως θα εξηγήσω αργότερα. Το λογικό, βέβαια, θα ήταν το framerate να πέφτει στους εξωτερικούς χώρους. Αντίθετα, όμως, με το που μπαίνω στον κλειστό χώρο του μετρό, δηλαδή σε μία από τις τρεις εισόδους όπου υπάρχουν αμέτρητοι καμπερωμένοι έτοιμοι να σε σκοτώσουν με το που περάσεις το “χαλί” της εισόδου, το framerate πέφτει κατακόρυφα.

Στο πρώτο gameplay video του Battlefield, είχαμε τρελαθεί από τα γραφικά και τους φωτισμούς, καθώς και τις καταστροφές. Ετοιμαστείτε, λοιπόν για την απογοήτευση που ανέφερα προηγουμένως. Τα γραφικά, όντως δεν είναι όσο καλά αναμέναμε. Για την ακρίβεια, τα γραφικά είναι λίγο καλύτερα από του Bad Company 2. Οι φωτισμοί, πάλι, είναι αρκετά καλοί με εξαιρετικούς φωτισμούς στους τοίχους από εκρήξεις κτλ. Οι καταστροφές, πάλι είναι “μήλο της Έριδος” καθώς τα πάντα είναι scripted(προκανονισμένα δηλαδή). Για παράδειγμα, μπορεί να ρίξετε σε ένα τοίχο και να γίνει κομμάτια ενώ να ρίξετε ακριβώς δίπλα στον ίδιο τοίχο και να μην καταλάβει τίποτα. Η DICE, όμως ακούγοντας τα παράπονα, καθησύχασε τους παίχτες ότι η τελική έκδοση θα είναι πραγματικά ανώτερη από τη Beta στους παραπάνω(και όχι μόνο) τομείς.

Beta χωρίς bugs δεν γίνετε. Beta, όμως με τόσα πολλά bugs δεν διανοείται. Πολλές φορές μου δόθηκε η εντύπωση ότι οι game testers πληρώνονται τσάμπα. Μπλε οθόνες, spawn κάτω από το έδαφος, killcams με zoom έξω από το χάρτη, εξαφανίσεις όπλων, αορατότητα, απουσία αντίδρασης με πατήματα κουμπιών και το χειρότερο, τα instant deaths(και όλο και κάτι ξέχασα)! Εάν το τελικό προϊόν είναι έτσι, τότε θα υπάρξουν αρκετά προβλήματα.

Τα όπλα, πάλι είναι αρκετά και διαφέρουν ανά πλευρά, δηλαδή αν είστε Ρώσος θα έχετε όπλα όπως Καλάσνικοφ, ενώ ως Αμερικάνος θα έχετε τα κλασσικά αμερικάνικα όπλα. Τα Specializations, σαν τα perks του Call of Duty, προσφέρουν κάποιες ιδιαίτερες δυνατότητες οι οποίες όμως δεν είναι τόσο overpowered όσο του CoD, ενώ τα kits αυτή τη φορά είναι 4(σε αντίθεση με τα 12 του Battlefield 2): Assault(που συνδυάζει και medic), Engineer, Recon και Support. Επίσης, το αντίστοιχο “NoobTube” του CoD είναι ο φακός. Όταν τον ανοίγετε (και ιδιαίτερα σε κλειστούς χώρους) και τον ρίχνετε στον άλλο, αυτός τυφλώνετε(άσπρη οθόνη). Tο ανέφερα ως το αντίστοιχο “NoobTube” καθώς πολλές φορές σε κάνει να νευριάζεις. Σαν να βλέπω το μέλλον: Servers όπου απαγορεύεται η χρήση φακού!

Άλλο ένα πρόβλημα εντοπίζεται στις squads και τις ομάδες, καθώς δεν υπήρχε η δυνατότητα να μπείτε μαζί με ένα φίλο σας στην ίδια squad από τη στιγμή που δεν μπορούσατε να επιλέξετε σε ποια θα πάτε. Η DICE για μια ακόμα φορά, όμως, μας καθησυχάζει ότι και αυτό θα έχει διορθωθεί στην τελική έκδοση.

Το Origin, το Steam της EA, είναι απομίμηση και μπορώ να πω ότι το περίμενα χειρότερο, αλλά βγήκα λάθος. Όσο για το Battlelog -το μενού του Battlefield και το αντίστοιχο Elite του- είναι μία ιστοσελίδα και ανοίγει με τον προεπιλεγμένο σας browser. Και αυτό το είχα πάρει με κακό μάτι, αλλά αποδείχθηκε πολύ καλό. Γρήγορο, ακόμα και μετά που κλείνει για να μπείτε σε άλλο παιχνίδι, αλλά και πολύ όμορφα δομημένο, αναγράφει υπερβολικά αναλυτικά τα στατιστικά σας, σας επιτρέπει να δημιουργείτε τη δικιά σας clan, έχει chat και άλλα πολλά. Έτσι, καταφέρνει να μας εντυπωσιάσει και μας κάνει να “πάρουμε πίσω” τις κακές μας κουβέντες. Με έφερε σε θέση ακόμα και να πιστεύω ότι είναι η ιδανική υπηρεσία, ακόμα και στη Beta της και όλα αυτά δωρεάν(ακούγετε σαν διαφήμιση! :D)! Άξιο αναφοράς είναι ότι το Battlelog λειτουργεί μόνο για την PC έκδοση και μπορείτε να το χρησιμοποιείσεται και μέσω του smartphone και tablet σας.

7 Οκτωβρίου: Όντας έτοιμος να γράψω το παραπάνω review, μαθαίνω για την διαθεσιμότητα της Caspian Border αποκλειστικά για το PC! Περιμένοντας την από την εκκίνηση της Beta, μπαίνω και παίζω τον καινούριο αυτό χάρτη. Τα modes δύο: Rush(32 παίχτες) και το κλασσικό Conquest(64 παίχτες)! Συνεχίζω να πιστεύω ότι η επιλογή του Operation Metro ως εναρκτήριο χάρτη, ήταν λανθασμένη. Η Caspian Border είναι η πίστα που περιμέναμε και μας κάνει να κοιτάζουμε με άλλο μάτι τη Beta του Battlefield 3! Όλα τα οχήματα είναι διαθέσιμα! Jets(Scout και attack), ελικόπτερα(Scout και attack), τανκ(3 κατηγορίες) και απλά αμάξια μας σε συνδυασμό με τον τεράστιο ανοιχτό χάρτη(έναν από τους καλύτερους στην ιστορία του Battlefield) μας θυμίζουν τι είναι το Battlefield, ένα ρεαλιστικό FPS με οχήματα και τεράστιους χάρτες!

Η οδήγηση των jets είναι απλά τέλεια και προσφέρει μία πολύ καλή εμπειρία πραγματικής αερομαχίας. Το framerate όσο αιωρήστε ανεβαίνει στο κατακόρυφο ενώ τα γραφικά, στον αέρα, ανεβαίνουν επίπεδο. Η ομαδικότητα που απαιτείτε στη χρήση του ελικοπτέρου είναι μεγάλη παρόλο που το ελικόπτερο(όπως και το UMP-45) είναι overpowered. Το γελοίο της υπόθεσης είναι το auto repair, δηλαδή τα οχήματα φτιάχνονται από μόνα τους μετά από λίγη ώρα(ακριβώς όπως και με τους ανθρώπους). Το lag, βέβαια δεν απουσίαζε, αλλά αν λάβουμε υπόψιν μας ότι παίζουν 64 παίχτες σε ένα τόσο μεγάλο χάρτη, καθώς και ότι το παιχνίδι είναι ακόμα σε φάση Beta, τότε είναι λογικό. Ο χάρτης στο Rush Mode κόβετε, ενώ στο Conquest υπάρχει ένα είδος φάρου όπου κάθονται όλοι οι recons και καμπερώνουν. Στη Beta, όσα C4 και να βάλετε, όσο και να ρίχνετε με το τάνκ, ο φάρος δεν πέφτει, όμως, σύμφωνα με το πιο πρόσφατο video που έδωσε στη δημοσιότητα η DICE(στην τελική έκδοση) πέφτει και αυτός.

Τελειώνοντας αυτό το, ομολογουμένως τεράστιο review της Beta του Battlefield 3, τα συναισθήματα είναι ανάμικτα. Κρίνοντας από την Operation Metro, η Beta είναι μετριότατη. Κρίνοντας, όμως, από την Caspian Border, η Beta είναι αρκετά προς πολύ καλή. Αναμένονται, λοιπόν πολλές αλλαγές από το παιχνίδι, ή μάλλον, είναι απαραίτητες. Το ερώτημα είναι: πως θα γίνουν όλες αυτές μέσα σε 3 εβδομάδες;Περιμένουμε από τη DICE να μας αφήσει εκπλήκτους!

2° Μέρος:

ConsolesReview(By HarrisDo):

Πολλά ακούγαμε και για τις εκδόσεις των κονσόλων τους τελευταίους μήνες, και σίγουρα στο μυαλό μας είχε δημιουργηθεί ένα ιδανικό παιχνίδι με τα καλύτερα γραφικά που υπήρξαν ποτέ σε PS3 και Xbox 360. Δυστυχώς η αλήθεια απέχει πολύ από τις ελπίδες και την φαντασία των περισσότερων fans του παιχνιδιού, αφού η beta άφησε τους πάντες με ανάμεικτα (και σε άλλους με αρνητικά) συναισθήματα. Στα πρώτα δευτερόλεπτα που άρχισα τον πρώτο μου αγώνα είχα απογοητευτεί πλήρως από τις επιδόσεις και τον οπτικό τομέα του παιχνιδιού. Το Battlefield 3 (ή έστω, η beta του) έχει μέτρια προς καλά γραφικά με πολλά προβλήματα να δηλώνουν παρών, για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα μιαν ώρα νωρίτερα.

Αρχικά, ένα από τα πολλά πράγματα που χτυπάνε έντονα στο μάτι είναι το σημαντικό texture pop-up. Είδαμε πολλά δέντρα να ξεφυτρώνουν από εδώ και από εκεί, θάμνοι να φυτρώνουν λίγα μέτρα μακριά και οι υφές των επιφανειών να φορτώνουν αργά. Επίσης, σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο το χαμηλό framerate, αφού το παιχνίδι είναι κλειδωμένο στα 30FPS ενώ υπάρχουν και σημεία που αυτό πέφτει κατακόρυφα, με αποτέλεσμα να βλέπουμε ένα slideshow από εικόνες. Η προηγούμενη περίπτωση έχει συμβεί σε εξωτερικούς χώρους, όταν η μάχη είχε ανάψει για τα καλά και έπεφτε καταιγίδα σφαιρών και εκρήξεων. Απλά τότε είδα τον θάνατό μου σε αργή κίνηση…

Παράλληλα, δεν αντίκρισα ιδιαίτερη καταστρεψιμότητα. Δηλαδή όχι τόση όσο μας έταζαν με τα βίντεο που είχαμε δει. Πολλά αντικείμενα ούτε καν μαυρίζουν από τις σφαίρες ή τις χειροβομβίδες ενώ σε ορισμένους τοίχους δεν εμφανίζονται καν οι τρύπες από τις σφαίρες!

Συμβιβασμός δεν έχει γίνει μόνο στα γραφικά, αλλά και στον αριθμό των παικτών! Μέχρι 24 παίκτες μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα, σε αντίθεση με τους 64 των υπολογιστών. Πιστέψτε με, οι λιγότεροι παίκτες κάνουν πολλούς αγώνες υπερβολικά αργούς και -ίσως- βαρετούς. Στα του gameplay ισχύουν τα ίδια με την PC version στα οποία αναφέρθηκε ο Parispau.

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι το παιχνίδι είναι σε φάση Beta, οπότε ενδεχομένως μερικά από τα προβλήματά του να έχουν εξαλειφθεί στην τελική έκδοση! Όσον αφορά “το πιο όμορφο παιχνίδι που κυκλοφόρησε ποτέ σε κονσόλα”, να δείξουμε στην DICE το Killzone 3, το Uncharted 3 ή το Gears of War 3. Και τα τρία έχουν κατά πολύ ανώτερα γραφικά.