Dark Souls

Ένα βίαιο και σκοτεινό, όπως λέει και ο τίτλος του, παιχνίδι που τρέφει μίσος για τον παίκτη και θα χρησιμοποιήσει τα πάντα απέναντι του, από τον πιο μικρό εχθρό μέχρι άρχοντες του φωτός μα και τους σκότους. Αυτό είναι το Dark Souls, δύσκολο μα και εύκολο, μεγάλο όμως και μικρό. Ακούγεται περίεργο αρχικά ξέρω, όμως είναι η αλήθεια, τα πάντα σε αυτό το παιχνίδι κρίνονται από τις αποφάσεις που θα πάρει ο παίκτης και αυτές αφορούν από το μονοπάτι που θα ακολουθήσει μέχρι τα δαχτυλίδια που θα φοράει. Όλα παίζουν ρόλο και θα τα εξηγήσω παρακάτω. Ένας άξιος διάδοχος του εκπληκτικού Demon’s Souls.

Θα ξεκινήσω με την ιστορία η οποία δεν λέει και πολλά και δεν εντυπωσίασε τους περισσότερους παίκτες αυτό είναι αλήθεια, όμως πιστέψτε με πως 5 λεπτά μετά το αρχικό βίντεο δεν θα θυμάστε τι διαβάσατε ακούσατε και είδατε γιατί πολύ απλά δεν θα σας επιτρέπει να ασχολείστε με κάτι άλλο από αυτό που βλέπετε εκείνη την στιγμή. Δεν θέλω να κάνω spoil με καμία λεπτομέρεια όσον αφορά την ιστορία γιατί ούτως ή άλλως είναι λίγη και κάθε λέξη που θα πω θα σας χαλλάσει κάτι. Θα πω όμως πως εμένα μου φάνηκε ότι στο παιχνίδι έμαθα αυτά και μόνο αυτά που χρειαζόταν να μάθω χωρίς πολλές λεπτομέρειες γύρω από άλλους χαρακτήρες ή τοποθεσίες. Η ιστορία μου έλεγε μόνο αυτά που χρειαζόταν ο χαρακτήρας μου για να συνεχίσει την μάχη του προς την λύτρωση. Κρατήστε απλά πως δεν είναι το δυνατό του σημείο.

Η θυσία, η πίστη και η αφοσίωση είναι έντονα στοιχεία του παιχνιδιού και εμφανίζονται πολύ συχνά.

 

Τα γραφικά του Dark Souls είναι όμορφα στο μάτι, υπάρχει κίνηση, η φύση δεν είναι παγωμένη και νεκρή. Δέντρα, κλαδιά, χόρτα και νερά κινούνται σύμφωνα με τους νόμους της φύσης, μα πολλές φορές όλη αυτή η κίνηση στην οθόνη, μαζί με του παίκτη και των εχθρών, προκαλούν πτώση των καρέ και σε αυτό συμβάλει και το μεγάλο draw distance το οποίο είναι από τα πιο μεγάλα που έχω παρατηρήσει τελευταία και προσφέρει μαγευτικές τοποθεσίες και πλάνα που μπορούμε να απολαύσουμε όταν δεν υπάρχει κάποιος εχθρός κοντά μας. Οι υφές θα μπορούσα να πω πως είναι ικανοποιητικές όπως και τα χρώματα. Ο σχεδιασμός των όπλων και γενικότερα του εξοπλισμού είναι προσεγμένες χωρίς ατέλειες. Εδώ να σημειωθεί πως η ασπίδα με το όνομα Blood Shield που υπάρχει στο παιχνίδι είναι φτιαγμένη από τον Αλέξανδρο Καρπά ο οποίος κέρδισε μαζί με άλλα 2 άτομα στον διαγωνισμό που υπήρχε για δημιουργία ασπίδων που θα έβαζαν στο παιχνίδι και του αξίζουν συγχαρητήρια. Ο ήχος και αυτός με την σειρά του είναι καλός και του έχει δοθεί προσοχή. Τα βαριά βήματα λόγω της πανοπλίας, οι ανάσες ορισμένων πλασμάτων όπως και ο ήχος από του σπαθιού που χτυπάει στον τοίχο είναι εκεί για να κρατάνε τον παίκτη σε εγρήγορση και να τον προειδοποιούν σε κάποιες περιπτώσεις. Μεγάλο ρόλο παίζει ο ήχος και σε κάποιους αρχηγούς ή άλλους εχθρούς, που πριν κάνουν μια συγκεκριμένη κίνηση βγάζουν έναν ήχο που ίσως να είναι το μόνο σημάδι προς τον παίκτη του τι θα ακολουθήσει.

 

Η ασπίδα με το όνομα Blood Shield του Αλέξανδορυ Καρπά! πραγματικά όμορφη!

 

Ο χειρισμός του παιχνιδιού έχει πολύ καλή απόκριση και είναι αρκετά εύκολος. Με 2 πλήκτρα για το κάθε χέρι του χαρακτήρα (L1 + L2 αριστερό χέρι και R1+R2 δεξί χέρι) ο παίκτης καλείται να δημιουργήσει combo, να αποκρούσει χτυπήματα με την ασπίδα του και έτσι να δημιουργήσει ευκαιρία για μια ισχυρή αντεπίθεση που  αρκετές φορές θα είναι μοιραία! Τώρα, ανάλογα με το τι φοράει ο χαρακτήρας, ο παίκτης νιώθει το βάρος, το κάθε βήμα και την κάθε κίνηση. Μετά από λίγη μόνο ώρα ξέρει ποια απόσταση είναι ικανός ο χαρακτήρας του να πηδήξει χωρίς να βρεθεί στον πάτο κάποιου γκρεμού και πόσο γρήγορα χτυπήματα μπορεί να κάνει. Θέλει όμως προσοχή γιατί η παραμικρή αλλαγή στον εξοπλισμό μπορεί να κάνει την ζημιά και να δει για άλλη μια φορά την οθόνη του “YOU DIED” που φυσικά θα δει πολλές – πολλές φορές ακόμα… Οι κινήσεις του χαρακτήρα λοιπόν, είναι περισσότερες απο ότι ήταν στο Demon’s Souls και διαφέρουν ανάλογα το όπλο και γενικά τον εξοπλισμό που φοράει. Περισσότερες επίσης είναι και οι στολές / πανοπλίες και αυτό είναι ένα μεγάλο θετικό μιας και στο Demon’s Souls ήταν πραγματικά ελάχιστες. Υπάρχουν φυσικά οι μαγείες (miracles)  τα ξόρκια (spells) και η πυρομαντεία (pyromancy). Κάθε κατηγορία με τις δικές της απαιτήσεις και αποτελέσματα.

 

Οι εχθροί είναι αρκετοί και ποικίλουν, δεν λείπει όμως η επανάληψη κάποιων από αυτών όπως και η πολύ μικρή διαφοροποίησή τους που κάποιες φορές είναι μόνο στην εμφάνιση και στην δύναμη, όχι όμως στις κινήσεις. Αρχηγοί και μικροί αρχηγοί υπάρχουν σε όλο το πλάτος και το μήκος του παιχνιδιού και εδώ πρέπει να αναφέρω (και άργησα να το κάνω) πως ο κόσμος είναι ανοιχτός και από την πολύ αρχή οι επιλογές για την πορεία που θα ακολουθήσει ο παίκτης είναι 3 και μέσω προσπάθειας και λάθους θα καταλάβει ποια είναι η σωστή (αυτό είναι κάτι που θα γίνετε συνέχεια). Μόνο γραμμικό δεν θα μπορούσαμε να το πούμε και αυτό γιατί σχεδόν παντού υπάρχει μια πόρτα που ανοίγει από την άλλη μεριά και ανώνει 2 μέρη, ή κρυφοί τοίχοι, ή διάφοροι ανελκυστήρες ( τεχνολόγοι οι δαίμονες ε?) και έτσι 2 περιοχές που μπορεί να σας πήρε μερικές ώρες μέχρι να τις περάσετε, μπορείτε να τις ενώσετε κάπου στην μέση! Οι περιοχές που θα εξερευνήσει ο παίκτης είναι κάστρα, δάσοι, κρυστάλινες σπηλιές, βιβλιοθήκες, κατακόμβες, λίμνες και καμμένη από λάβα γη! Πολλές και διάφορες όπως καταλαβαίνετε!

 

Τα Covenants συμπληρώνουν το παιχνίδι και είναι όπως το λέει η λέξη, συμφωνίες μεταξύ του παίκτη και διάφορων NPC. Η συμφωνία σφραγίζεται με προσευχή του παίκτη και υπάρχουν κάποιες αποστολές που πρέπει να κάνει.  Για να μαζέψει κάποιος όλα τα όπλα, τις μαγείες και γενικά τον εξοπλισμό του παιχνιδιού πρέπει να κάνει όλες τις συμφωνίες. Οποιαδήποτε εχθρότητα του παίκτη προς τα NPC των Covenants σπάει τις συμφωνίες και προκαλεί μάχες με τα NPC. Αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού είναι σημαντικό και επιρρεάζει πολύ τον παίκτη όπως και το online κομμάτι.

Κάτι τέτοιες στιγμές σιγοτραγουδούσα το "How I Wish You Were Here" σκεφτόμενος τον τυχαίο συμπαίκτη μου που βγάλαμε μαζί τον Sif(ακα)!

 

Το multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού είναι αρκετά ιδιαίτερο. Δεν μπορείτε να παίξετε με φίλους επιλέγοντάς τους από κάποια λίστα και είναι υπερβολικά δύσκολο να τους πετύχετε τυχαία. Επίσης δεν μπορείτε να μιλάτε με τον συμπαίκτη σας με φωνή αλλά και γραπτά είναι υπερβολίκα δύσκολο και σίγουρα θα φέρει τον θάνατο, πράγμα που σταματάει το co-op και ο καθένας γυρνάει στον κόσμο του. Το co-op λοιπόν ξεκινάει αφού ο client παίκτης χρησιμοποιήσει κάποιο αντικείμενο και πληρώντας κάποιες προϋποθέσεις, δημηιουργήσει ένα Summon Sign, μια επιγραφή στο πάτωμα που βλέπουν οι παίκτες που είναι γύρω του. Ο host μπορεί να ενεργοποιήσει αυτήν την επιγραφή (αφού φυσικά πληρεί και αυτός κάποιες προϋποθέσεις) και να φέρει τον client στον κόσμο του! Μέχρι και 4 παίκτες μπορούν να βρεθούν μαζί. Οι Clients έχουν την μορφή Phantoms με μία αύρα γύρω τους. Επίσης μπορεί κάποιος παίκτης να εισβάλει στον κόσμο κάποιου άλλου με σκοπό να τον σκοτώσει φυσικά, πράγμα που δυσκολεύει το παιχνίδι για τον host. Τέλος, το πάτωμα κοσμούν διάφορες βοηθητικές ή και παραπλανητικές επιγραφές που αφήνουν κάτω οι παίκτες και τις βλέπουν οι άλλοι. Αυτές μπορεί να λένε την αδυναμία του επόμενου εχθρού ή να σε οδηγούν σε έναν γκρεμό και τον θάνατό σου. Ένα rating system υπάρχει για να επιβραβεύονται οι καλοί και να τιμωρούνται οι φιδωλοί! Οι servers του Dark Souls είναι P2P και χωρίζονται τυχαία με μοναδικό κριτήριο τα Covenants. Οι παίκτες των ίδιων Covenant είναι πιο πιθανό να βρεθούν μαζί!

Θα κλείσω εδώ το review και διαβάζοντάς το βλέπω πως έχω αφήσει πολλά πράγματα έξω όμως δεν γίνεται να πω άλλα γιατί δεν θα μείνει τίποτα να ανακαλύψει ο παίκτης μόνος του. Αξίζει τα λεφτά του και πρόκειται για μια πολύ καλή δουλειά και έναν άξιο υποψήφιο για το GOTY.

StratosGk

Έμαθε να μετράει παίζοντας Crash Bandicoot και ερωτεύτηκε σε μικρή ηλικία το μαγευτικό Metal Gear Solid. Φήμες τον θέλουν να επισκέπτεται καθημερινά το /r/NeverBeGameOver/ ελπίζοντας για Chapter 3.