Gears of War 3

GOW3

Αν κάποιος σκεφτόταν ένα βασικό λόγο για την αγορά της κονσόλας της Microsoft, τότε το Gears of War, θα ήταν σίγουρα ένας από αυτούς. Όλα ξεκίνησαν με το λανσάρισμα της νέας κονσόλας της Microsoft, όταν αυτή διασφάλισε την επιτυχία του Xbox360 κλείνοντας αποκλειστική συμφωνία με την Epic Games ώστε το Gears of War να κυκλοφορήσει μόνο στις πλατφόρμες της (αναφέρομαι και στο πρώτο Gears of War που έγινε διαθέσιμο και σε Windows!).

Το Gears of War πλέον έχει γίνει κάτι σαν την ιερή τριάδα του Xbox, μαζί με τα Halo και Forza. Μετά το εκπληκτικό Gears of War 1 -ήταν το παιχνίδι που ανέδειξε την τεχνολογία του Xbox360 και τα HD γραφικά του-, το Gears of War 2 έρχεται για να τρελάνει ξανά τους κατόχους του Xbox, μέχρι η Epic να τους κόψει τις ελπίδες και να ανακοινώνει ότι το Gears of War 3 δεν θα βγει στην τρέχουσα γενιά κονσόλων. Τα πράγματα δεν έγιναν έτσι, και το τρίτο μέρος του παιχνιδιού έγινε πραγματικότητα την Ε3 του 2009. Αυτά βέβαια είναι ιστορικές παπαριές, ας περάσουμε στο ψητό του κειμένου και στην ανάλυση του τελευταίου ταξιδιού της Delta Squad!

Putting it scientificallywe need to blow his brains out his ass

Η ανθρωπότητα στον πλανήτη του σύμπαντος του παιχνιδιού, Sera, βρίσκεται στα πρόθυρα αφανισμού και οι ελπίδες των ανθρώπων ελάχιστες. Οι πρωταγωνιστές του παιχνιδιού έχουν καταφύγει σε ένα τεράστιο πλοίο, το οποίο έχει γίνει πλέον η μόνιμη κατοικία τους. Από την άλλη πλευρά, οι Locust που γνωρίσαμε και στα προηγούμενα παιχνίδια έχουν κατοικήσει πλέον στην επιφάνεια του πλανήτη και όχι στα έγκατα της γης που τους πολεμήσαμε στο δεύτερο μέρος της σειράς. Ωστόσο, και οι δύο πλευρές έχουν έναν κοινό εχθρό: τους Lambent. Οι πρωτοεμφανιζόμενοι εχθροί αποτελούν ανάσα φρεσκάδας στο gameplay ενώ παράλληλα είναι και βασικό στοιχείο στην ιστορία του παιχνιδιού.

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, από την αρχή του παιχνιδιού βλέπουμε ότι ο πατέρας του Marcus, Adam Fenix, είναι ζωντανός και έτσι οι γνωστοί φίλοι μας προσπαθούν να τον σώσουν. Δεν θα αναφερθώ σε πολλές λεπτομέρειες, καθώς η υπόθεση του τίτλου είναι φανταστική, με πολλές ανατροπές και με πολλές σκηνές γεμάτες δράμα και ένταση, συνεπώς θα έβλαπτα την εμπειρία του πιθανού αγοραστή του παιχνιδιού.

Οι παρέα του Marcus Fenix αποκτά και νέα μέλη. Η Anya από φωνή στα αυτιά των πρωταγωνιστών αποκτά σάρκα και οστά και πλέον βρίσκεται μαζί τους στο πεδίο μάχης ενώ και η Samantha θα είναι μαζί με την τρελοπαρέα.

Αν και η υπόθεση και η ατμόσφαιρα του τίτλου είναι φανταστική, η Epic χωλαίνει στον τομέα του storytelling. Πολύ απλά η πλειοψηφία των διαλόγων είναι ανούσιοι και βαρετοί, ενώ ορισμένα cutscenes δεν έχουν νόημα και δεν εξελίσσουν την ιστορία. Αυτά όμως ισχύουν μέχρι και το chapter 2, όπου σας προετοιμάζω για μία από τις πιο ανατρεπτικές και γεμάτες συναίσθημα σκηνές που έχω αντικρίσει ποτέ σε παιχνίδι. Θετικό στοιχείο είναι η αρκετή δόση χιούμορ στους διαλόγους, αν και μερικοί απο αυτοί είναι σήμα κατατεθέν του αμερικάνικου κινηματογράφου.

Το Gears of War 3 είναι το τελευταίο παιχνίδι της σειράς, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές. Το τέλος είναι άξιο σε μία απο τις σημαντικότερες σειρές της γενιάς, ωστόσο δεν είναι αυτό που θα μπορούσαν να περιμένουν οι φανατικοί του Gears, αφού ακόμα μένουν αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με την πλοκή, ενώ η τύχη της Delta Squad αφήνεται πλέον στην φαντασία του gamer. Κλείνοντας με τα της ιστορίας θα ήθελα να αναφέρω ότι αν και καθαρόαιμο shooter, η ιστορία είναι πολύ καλή, αλλά ίσως και καλύτερη από την πλειοψηφία των παιχνιδιών του είδους και όχι μόνο!

Oh la la! Chainsaw!

Στα του γκέιμπλέι, το παιχνίδι ακολουθεί τους βασικούς μηχανισμούς shooting και κάλυψης που γνωρίσαμε και στα προηγούμενα Gears of War. Οι εκπληκτικοί μηχανισμοί λειτουργούν και εδώ άψογα, ενώ όλα τα γνωστά όπλα επιστρέφουν με μικροαλλαγές, αλλά εμφανίζονται και νέα, όπως το Retro Lancer ή το Shawd-off Shotgun (το οποίο είναι άλλου παπά ευαγγέλιο,αλλά θα τα πούμε μετά). Το καλό και αξιόπιστο Lancer (αυτό με το αλισοπρίονο ντε!) είναι αρκετό για να περάσεις το παιχνίδι στο normal, αλλά από το hardcore και insane θα βρεθείτε χωρίς σφαίρες και θα καταλάβετε εις βάθος την αναγκαιότητα κάθε ξεχωριστού όπλου που γίνεται διαθέσιμο κατά την διάρκεια του campaign!

Κατά την διάρκεια του μεγάλου campaign (διαρκεί το λιγότερο κανά δεκάωρο, χωρίς να το έχω χρονομετρήσει βέβαια) θα έχετε στο πλευρό σας άλλα τρία άτομα τα οποία μπορούν να είναι φυσικοί συμπαίκτες (είτε online, είτε δύο σε split screen). Αν δεν είναι διαθέσιμοι players, τότε χειρίζονται από τον υπολογιστή (και μπορώ να πω ότι παίζει και να είναι καλύτεροι από τον KatalanosGR για συμπαίκτες, αφού ρίχνουν και κανα revive :P). Φυσικά δεν είναι τίποτα πιο διασκεδαστικό από το co-op campagin στην μεγαλύτερη δυνατή δυσκολία, το Insane! Η εμπειρία γίνεται ακόμα πιο φοβερή όταν υπάρχουν και headsets για επικοινωνία μεταξύ των παικτών, καθώς η στρατιγική στο insane είναι το παν!

Το single player είναι μόνο αρχή. Αν σκοπεύετε να αγοράσετε το παιχνίδι, πρέπει να προετοιμαστείτε για έναν τίτλο value for money, αφού διαθέτει πληθώρα modes τα οποία σίγουρα θα σας κρατήσουν για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα!

Το πρώτο mode απο αυτά που λέγαμε, δεν είναι άλλο από το Horde 2.0, το οποίο όπως μπορείτε να καταλάβετε είναι ένα ριζικά ανανεωμένο Horde mode που πρωτοεισήγαγε το Gears of War 2. Το πολυδιαφημισμένο mode, είναι αυτό που φαντάζεστε: κύμματα εχθρών αυξανόμενης δυσκολίας(από συνολικά 50 διαθέσιμα) στα οποία πρέπει να επιζήσετε για να περάσετε στο επόμενο. Σε αντίθεση με το απλό και λιτό Horde του προηγούμενου παιχνιδιού, το mode στον νέο τίτλο είναι αρκετά πιο βαθύ με πολλές νέες προσθήκες. Αρχικά, θα δείτε από την πρώτη στιγμή τη δυνατότητα να στήσετε ολόκληρες παγίδες και βοηθήματα, τα λεγόμενα fortifications. Μπορείτε να αναβαθμίσετε τα οχυρά σας, να στήσετε turrets, να προσθέσετε ομοιόματα χαρακτήρων που μπερδεύουν τους εχθρούς και πολλά άλλα. Για όλα αυτά βέβαια πρέπει να δώσετε και το αντίστοιχο ποσό που κερδίζετε ενώ προχωράτε στα επίπεδα! Το αποτέλεσμα είναι τρομερό, και τολμώ να πω άκρως εθιστικό! Βέβαια, κάθε δέκατο wave θα έχετε να αντιμετωπίσετε και ένα boss, οπότε τα πράγματα δυσκολεύουν αρκετά!

Νέα προσθήκη στην λίστα των modes αποτελεί το Beast Mode. Όπως μπορειτε να φανταστείτε, στην εν λόγω λειτουργία θα πάρετε το μέρος των Locust και θα προσπαθείτε να σκοτώσετε τους γνωστούς πρωταγονιστές. Το Beast αν και αρκετά δύσκολο είναι σχετικά μικρό σε διάρκεια. Φυσικά, το να έχεις τον έλεγχο των τεράτων που σφάζετε στα προηγούμενα modes δεν μπορεί παρά να να είναι διασκεδαστικό!

Και τώρα ας πάμε και στο multiplayer του παιχνιδιού, το οποίο πατάει στα στάνταρ των προηγούμενων τίτλων. Μέχρι 10 παίκτες μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα σε έναν αγώνα σε καθένα απο τα έξι modes του Versus: από το κλασσικό Team Deathmatch μέχρι και το  King of the Hill -το οποίο είναι κατα γενική ομολογία το καλύτερο για versus multiplayer και μαζεύει αρκετό κόσμο συνεχώς- που αποτελεί κάτι σαν το domination των Call of Duty. Αν πάλι έχετε έναν φίλο που παίζει φανατικά Gears of War 3, τότε ίσως το κατάλληλο mode για εσάς είναι το Wingman όπου χωρίζονται όλοι σε ομάδες των δύο ατόμων!

Το multiplayer, αν και εθιστικό, ταλανίζεται απο προβλήματα ισορροπίας, με πρώτο και καλύτερο το Shawd-off Shogun που είναι το πιο overpowered όπλο που υπάρχει! Συγκεκριμένα, είναι 1-shot-kill από απόσταση μικρότερη των δύο μέτρων και ρίχνει σε γωνία 180 μοιρών, άρα ουσιαστικά δεν χρειάζεται καν να στοχεύσεις για να σκοτώσεις τον εχθρό. Για κακή μας τύχη, η πλειοψηφία των παικτών το χρησιμοποιούν, και πλέον το παιχνίδι έχει γίνει shotgun-only!

Θετικό χαρακτηριστικό που πρόσθεσε η Epic είναι η αντικατάσταση των κενών θέσεων σε κάποιο lobby με botάκια, έτσι ώστε πάντα οι παίκτες να είναι πέντε για κάθε ομάδα! Αν κάνετε leave σε έναν αγώνα, τότε αυτομάτως το παιχνίδι θα αναπληρώσει την θέση σας! Φυσικά τα botάκια δεν είναι και ότι καλύτερο, αφού τίποτα δεν συγκρίνεται με την ανθρώπινη νοημοσύνη, και έτσι μπορείτε να παίξετε Ranked match το οποίο ξεκινάει μόνο και μόνο αν όλες οι θέσεις είναι καλυμμένες από πραγματικούς παίκτες.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε όλα τα modes συμπεριλαμβανομένου του single player μπορείτε να παίξετε split screen δύο ατόμων από την ίδια κονσόλα!

Unreal Game. Unreal Engine.

Η σειρά Gears of War ήταν πάντοτε γνωστή για τα φανταστικά γραφικά της. Το τρίτο μέρος πάει τον τομέα ένα ακόμη βήμα παραπέρα και πλέον μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι είναι το πιο εντυπωσιακό παιχνίδι που έχει κυκλοφορήσει στην κονσόλα μέχρι σήμερα! Με την δύναμη της Unreal Engine 3 το παιχνίδι προσφέρει εκπληκτικούς φωτισμούς, άριστα μοντέλα χαρακτήρων, εντυπωσιακό και ρευτό animation χαρακτήρων, υψηλής ανάλυσης textures και όλα αυτά χωρίς να γίνεται κανένας απολύτως συμβιβασμός στο framerate! Επίσης, το παιχνίδι περιέχει πλέον και χρώματα, σε αντίθεση με το μουντό καφέ που βλέπαμε σε κάθε παιχνίδι που χρησιμοποιεί την Unreal Engine! Αν συνδιάσουμε τα προηγούμενα με την κλίμακα και τα τεράστια περιβάλλοντα του παιχνιδιού, τότε σίγουρα πρέπει να μιλάμε για τεχνολογικό κατόρθωμα της Epic αφού καταφέρνει να χτίσει έναν τόσο εντυπωσιακό παιχνίδι σε hardware εξαετίας! Μάλιστα, ακόμη και στο split-screen παιχνίδι, καταφέρνει να κρατάει το framerate σε πολύ καλά επίπεδα!

Αν είστε κάτοχος 3D τηλεόρασης, τότε ετοιμάστε τα γυαλάκια σας, επειδή το Gears of War 3 υποστηρίζει στερεοσκοπικό 3D!

Ο ήχος κυμαίνεται στα ίδια καλά επίπεδα, με το κάθε όπλο να έχει τον δικό του μοναδικό ήχο, ενώ τα voice overs είναι πολύ καλά (δηλαδή πολύ καλύτερα από την πληθώρα των shooters!)! Και για μία ακόμη φορά, ο ήχος του αλυσοπρίονου του Lancer είναι όλα τα λεφτά!

We’ve finally got a tomorrow!

Και κάπου εδώ φτάσαμε στο τέλος του πολυκαθυστερημένου review του Gears of War, αφού φυσικά έπρεπε να ασχοληθώ αρκετά με το παιχνίδι πριν μπορέσω να το κρίνω επαρκώς. Δυστυχώς ή ευτυχώς, το Gears of War τελείωσε με ένα τέλος που άξιζε σε ένα τέτοιο παιχνίδι! Προσωπικά, το παιχνίδι το θεωρώ δεκαράκι, αλλά τα μκροπροβλήματα δεν μπορούν να παραλειφθούν, οπότε θα του χώσω ένα 9.5 για να μη φωνάζει και κλαίει ο Cliff.. Αν είστε κάτοχος Xbox360, το μόνο που μπορώ να σας πως είναι.. ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΟ!

 

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.