fbpx

Catherine

Είναι μερικά παιχνίδια που δυσκολεύομαι να τεκμηριώσω την άποψή μου σε κείμενο, γιατί πολύ απλά είναι δύσκολη η περιγραφή τους. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση του πολυσυζητημένου Catherine, το οποίο έρχεται στην Ευρώπη μερικούς μήνες μετά την κυκλοφορία του στην Αμερική και Ιαπωνία. Ένα παιχνίδι διαφορετικό, με ιδιαίτερο στυλ και καθαρά δική του προσωπικότητα.

Υπόθεση

Το Catherine είναι ένα παιχνίδι που πραγματεύεται θέματα όπως ο έρωτας και την σημασία του στην ζωή των ανθρώπων. Ο πρωταγωνιστής, Vincent, εργάζεται σε εταιρία προγραμματισμού όπως αφήνεται να εννοηθεί, ενώ τα κύρια ενδιαφέροντά του περιορίζονται στην έξοδο με φίλους. Ο Vincent έχει αρκετό καιρό σχέση με την Katherine, η οποία έχει αρχίσει να πιέζει τον Vincent να επισημοποιήσουν την σχέση τους και να παντρευτούν (ναι, το κλασσικό “θέλω να μιλήσουμε για την σχέση μας”). Από την άλλη, ο πρωταγωνιστής μας δεν φαίνεται να ενθουσιάζεται ιδιαίτερα με την ιδέα του γάμου. Και ενώ η κατάσταση είναι ασφυκτική για τον Vincent, στην ζωή του ανακατεύεται και μία δεύτερη γυναίκα, η γλυκιά και μυστηριώδης Catherine-με-C. Νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε την θέση που βρίσκεται ο κακόμοιρος ο Vinc..

Παράλληλα με τα παραπάνω γεγονότα, σάλος έχει προκληθεί στην τοπική κοινωνία σχετικά με τους μυστηριώδεις θανάτους νεαρών ατόμων κατά την διάρκεια του ύπνου τους. Όπως γίνεται αντιληπτό κατά την διάρκεια των πρώτων ωρών, οι νεαροί άντρες πεθαίνουν βλέποντας ένα όνειρο, στο οποίο συμμετέχει πλέον και ο βασικός ήρωας του παιχνιδιού! Όσοι αποτύχουν να σκαρφαλώσουν τον πύργο κατά την διάρκεια του εφιάλτη, πεθαίνουν στην πραγματικότητα. Γιατί όμως ο Vincent είναι ένας από αυτούς που βρίσκεται σε αυτή τη θέση; Αυτό θα πρέπει να το διαπιστώσετε μόνοι σας. Το ίδιο όνειρο επαναλαμβάνεται καθε μέρα, για 9 μέρες, ενώ γίνεται ολοένα και πιο ξέφρενο και αρρωστημένο -αλλά και επηρεασμένο από τα γεγονότα που συνέβησαν την προηγούμενη μέρα.

Το story είναι αρκετά ενδιαφέρον και έχει αρκετές ανατροπές, ενώ επηρεάζεται σε έναν βαθμό από τις επιλογές του παίκτη, για τις οποίες θα μιλήσουμε στην συνέχεια. Αν δεν καταλάβατε τίποτα από τα παραπάνω, πραγματικά συγχωρήστε με.. Είναι κάπως δύσκολο να περιγράψεις την ιστορία και το κλίμα που δημιουργεί ο τίτλος, καθώς το φανταστικό storytelling κάνει την κατανόηση γεγονότων πραγματικά πανεύκολη. Χωρίς να έχει ιδιαίτερη σημασία στην βασική υπόθεση, τα γεγονότα του παιχνιδιού προβάλλονται μέσω εκπομπής στην τηλεόραση..

Gameplay

Το gameplay το τίτλου είναι μία ιδιαίτερη υπόθεση και χωρίζεται σε δύο κατηγορίες. Σε αυτό κατά τη διάρκεια της ημέρας και σε αυτό κατά την διάρκεια της νύχτα -και συγκεκριμένα όταν ο ήρωας πέφτει για ύπνο και βλέπει τους εφιάλτες που μιλήσαμε προηγουμένως.

Κατά την διάρκεια της ημέρας, παρακολουθείτε επι τω πλείστον cutscenes στα οποία προωθείται η ιστορία, ενώ μερικά από αυτά είναι και interactive -δηλαδή θα κληθείτε να κάνετε μερικές επιλογές ώστε να χαρτογραφήσει το παιχνίδι την προσωπικότητά σας και να αλλάξει την ιστορία σχετικά με τις απαντήσεις σας. Η μόνη στιγμή όπου λαμβάνετε τον έλεγχο και την κίνηση του χαρακτήρα είναι τις απογευματινές  ώρες όταν ο Vincent χαλαρώνει με τους φίλους του στο Stray Sheep. Εκεί μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με τους άλλους πελάτες, να μάθετε τα προβλήματά τους -ενώ παράλληλα το παιχνίδι συνεχίζει να καταγράφει τις απαντήσεις και τις επιλογές σας. Επίσης, ενώ η ώρα περνάει θα λαμβάνετε και διάφορα sms στο κινητό στα οποία μπορείτε να απαντήσετε επιλέγοντας μερικές από τις προκαθορισμένες απαντήσεις που δίνονται. Όταν αποφασίσετε να φύγετε, ο Vinc θα γυρίσει σπίτι όπου και εν τέλει θα τον πάρει ο ύπνος λίγες ώρες αργότερα.

Εκεί -στο όνειρο του ήρωα- βρίσκεται το πραγματικό gameplay του τίτλου, ο οποίος μετατρέπεται σε puzzle game αποβάλλοντας την story-driven μορφή που είχε κατά την διάρκεια της μέρας. Η γενική ιδέα είναι απλή, αλλά όχι απλοϊκή. O Vincent θα πρέπει να φτάσει στην κορυφή ενός πύργου από τουβλάκια, σπρώχνοντας ή τραβώντας μερικά ώστε να ανοίξει πέρασμα. Ενώ η ιδέα φαντάζει σχετικά εύκολη και βατή στην υλοποίηση, μπορώ με σιγουριά να πω ότι η δυσκολία των puzzles μετά τις 3 πρώτες νύχτες απογειώνεται ακόμα και στην νορμάλ δυσκολία. Στο τέλος κάθε εφιάλτη, υπάρχει και ένα boss, το οποίο είναι δημιουργημένο από το υποσυνείδητο του Vincent και σχετίζεται με τα γεγονότα που προηγήθηκαν νωρίτερα τα οποία δυσκολεύεται να ξεχάσει. Τα παραπληγικά bosses, θα προσπαθούν να σας αποτρέψουν στο να ανεβείτε στην κορυφή της πυραμίδας και να δραπετεύσετε με διάφορους τρόπους, διαφορετικός για κάθε τερατούργημα που σας κυνηγά. Η δυσκολία σας συνδέει με την ψυχική κατάσταση του Vincent ο οποίος γνωρίζει πως αν δεν καταφέρει να περάσει τις δοκιμασίες θα είναι το τέλος της ζωής του. Η ανακούφιση και η χαρά πάλι που σας διακατέχει στην κορυφή του πύργου αντιπροσωπεύει παράλληλα και αυτή του ήρωά μας, αφού κατάφερε να παραμείνει ζωντανός!

Αν και η υλοποίηση είναι αρκετά ωραία, δεν παύει να καταντάει επαναλαμβανόμενο ειδικά μετά από έναν αριθμό πιστών, παρά τις νέες προσθήκες που έχουν τοποθετήσει σε κάθε εφιάλτη. Επίσης, σίγουρα η δυσκολία είναι αποτρεπτική για τους περισσότερους παίκτες οι οποίοι δεν έχουν σκοπό να προσπαθούν το συγκεκριμένο κομμάτι για περισσότερες από 20 (!!!) φορές. Όσο απόλαυσα το story και τις επιλογές που έπρεπε να κάνει κατά την διάρκεια της μέρας, τόσο μίσησα τους εφιάλτες :/

Τα πολλαπλά τέλη σίγουρα δίνουν αρκετά μεγάλη διάρκεια ζωής στον τίτλο, η οποία μεγιστοποιείται όταν προσπαθήσετε να αποκτήσετε όλα τα achievements/trophies που διαθέτει.

Οπτικοακουστικός τομέας

Τι έχει να πει κανείς από έναν τίτλο που έχει τόσο αξιοθαύμαστο art desigin; Πραγματικά η αίσθηση anime που προσφέρει το παιχνίδι είναι εξαιρετική, με τα συναισθήματα και τις εκφράσεις των χαρακτήρων να ζωγραφίζονται πάνω στα πρόσωπά τους. Παράλληλα, έχουμε και εξαιρετική δουλειά στα voice-overs τα οποία έχουν επιμεληθεί στο μέγιστο για κάθε χαρακτήρα. Πολλά μπράβο στην Atlus και στους ηθοποιούς που χάρισαν τις φωνές τους. Μην περιμένετε κάποιο φοβερό lip sync και εκφράσεις L.A. Noire.. Anime είναι!

Επίσης, μπορεί κανείς να απολαύσει το αριστουργηματικό soundtrack που συνοδεύει το gameplay και δένει άρτια με τα τεκταινόμενα της οθόνης και θυμίζει πολύ τα anime. Ειδικά η μουσική που παίζει όταν χάνετε σε κάποιον εφιάλτη είναι πολύ ωραία -αν και θα την μισήσετε μετά από δεκάδες συνεχόμενους θανάτους :D

Συμπεράσματα

Αξίζει τελικά το Catherine; Προσωπικά ναι, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από το γούστο σας. Η καλύτερή σας επιλογή είναι να κατεβάσετε το demo του τίτλου που είναι διαθέσιμο στα Xbox Live και PSN (νομίζω προς το παρών στο Αμερικάνικο, χωρίς να βάζω το χέρι μου στην φωτιά) ώστε να πάρετε μία πρώτη ιδέα για τον τίτλο.

Σίγουρα το Catherine είναι ένα παιχνίδι που δύσκολα θα βρεθεί παρόμοια στα επόμενα χρόνια.. Το Catherine είναι διαθέσιμο για PS3 και Xbox360.

 

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.