Ghost Recon: Future Soldier Preview

Update: Το άρθρο είναι ανανεωμένο, καθώς διάφορα updates (αλλά και ένα ακόμα  mode) έγιναν διαθέσιμα στο διάστημα μεταξύ δημοσίευσης του preview και την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές. 

Από τις 19 Απριλίου ήταν διαθέσιμη η κλειστή beta του Ghost Recon Future Soldier στο Xbox Live και το Playstation Network. Έπεσε που λέτε και στα χέρια μου ένα κλειδάκι για την δοκιμαστική αυτή έκδοση του multiplayer μέρους του πολυαναμένομενου παιχνιδιού, από την CD Media την ελληνική αντιπροσωπεία της Ubisoft. Καταφέρνει το Future Soldier να σταθεί απέναντι στα άλλα shooters που έχουν κυκλοφορήσει τους τελευταίους μήνες; Η απάντηση είναι εύκολη! Φυσικά και μπορεί!

Για όσους δεν έχετε καν την παραμικρή ιδέα για το gameplay της σειράς Ghost Recon, τότε πολύ συνοπτικά μπορώ να πω ότι οι μηχανισμοί του θυμίζουν ένα κράμα αυτών της σειράς Socom με αυτούς του Gears of War. Το Future Soldier δανείζεται τα καλύτερα από όλα τα παιχνίδια (και φυσικά από τους προκατόχους του), συνδυάζοντάς τα σε ένα μοναδικό σύνολο.

Στην beta υπάρχουν δύο διαθέσιμοι χάρτες, τους οποίους προσωπικά τους βρήκα εξαιρετικούς και άκρως καλά δομημένους. Ο Pipeline μας μεταφέρει στην Νιγηρία, σε μία εργοστασιακή περιοχή,  ενώ ο Mill μας ταξιδεύει στην Ρωσία και συγκεκριμένα σε ένα γραφικό χωριό. Προσωπικά βρήκα τον Mill αρκετά πιο ενδιαφέρων, αφού είναι και αρκετά μεγαλύτερος από τον άλλο διαθέσιμο χάρτη ο οποίος είναι σαφώς δημιουργημένους για κοντινές μάχες. Έξυπνη είναι η προσθήκη του “Gunsmith” όπου μπορείτε να παραμετροποιήσετε τα όπλα σας, με έναν ευφυέστατο τρόπο! Επίσης μπορείτε να κάνετε.. test-drive  το όπλο που προσαρμόσατε στα γούστα σας στο Firing Range! Πραγματικά ότι καλό ώστε να επιλέξετε το όπλο που ταιριάζει στις ανάγκες και τον τρόπο παιχνιδιού σας!

Οι δύο αυτοί διαθέσιμοι χάρτες είναι διαθέσιμοι για παιχνίδι στο Conflict mode. Το εν λόγω mode, είναι στην ουσία ένα Team Deathmatch με διάφορα objectives τα οποία αλλάζουν κατά τον αγώνα. Ωστόσο, όπως παρατήρησα σύντομα στην δοκιμή μου οι ατομιστές δεν έχουν καμία μοίρα στο multiplayer -σε αντίθεση με τα περισσότερα Team Deathmatch σε άλλα παιχνίδια. Για να επιζήσει κάποιος και, εν τέλει, να νικήσει η ομάδα του, πρέπει να συνεργαστεί στενά με τους συμπαίκτες, ειδικά αν η αντίπαλη ομάδα είναι οργανωμένη και επιτίθεται με συγκεκριμένη τεχνική.

Πριν λίγες μέρες προστέθηκε και το δεύτερο mode στην δοκιμαστική έκδοση. Στο Saboteur η μία ομάδα έχει την βόμβα και προσπαθεί να την κάνει plant στην αντίπαλη βάση, ενώ -όπως είναι λογικό- οι αντίπαλοι προσπαθούν να τους εμποδίσουν. Αν έχετε παίξει το Demolition (ή το Search and Destroy) των Call of Duty, τότε δεν θα έχετε προβλήματα στην κατανόηση της ροής του.

Μετά το τελευταίο update, η ισορροπία του παιχνιδιού είναι σε αρκετά καλά επίπεδα. Είχα τονίσει ότι η κλάση του Rifleman έχει εξισορροπηθεί, και πλέον οι χειροβομβίδες έχει μικρότερο range και περιορισμένη δύναμη, ώστε να μην καταστρέφεται το παιχνίδι και να μην υπάρχουν φτηνοί θάνατοι. Η Ubisoft άκουσε το κοινό, και έλαβε άμεσα δράση!

Στα του οπτικού τομέα, το παιχνίδι δείχνει εκπληκτικό με ρευστά animation και εξαιρετικά εφέ εκρήξεων και εκπληκτικούς φωτισμούς. Το framerate έχει μικρές πτώσεις ανά διαστήματα και το tearing υπάρχει, αν και ελάχιστο. Το anti-aliasing καλύπτει τις αδυναμίες των κονσόλων, όπως επίσης και το διακριτικό blur effect κατά την κίνηση! Πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια στην ομάδα ανάπτυξης αφού το παιχνίδι έτρεχε σχεδόν άψογα παρά το γεγονός ότι μιλάμε για beta έκδοση! Τα ίδια ισχύου και για τον ήχο, ο οποίος κυμαίνεται σε άψογα επίπεδα.

Ένα μικρό θεματάκι είχα με το matchmaking του τίτλου, το οποίο έκανε λίγη ώρα να βρει παιχνίδι, καθώς και με το lag που ταλανίζει τον τίτλο τις τελευταίες μέρες. Ίσως εξαιτίας του αυξανόμενου αριθμού παικτών, οι servers να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τα χιλιάδες αιτήματα κάθε δευτερόλεπτο, αλλά η Ubisoft πρέπει να το κοιτάξει λίγο το θέμα.  Τέλος, πρόβλημα παρατηρείται και κατά το respawn μετά από θανάτους, το οποίο μπορεί να πάρει πολύ ώρα (και πολλές φορές το παιχνίδι σε καταγράφει σαν αδρανή παίκτη και σε πετάει εκτός lobby). Beta είναι ακόμα βέβαια, οπότε όσα διαβάζετε δεν ισχύουν απαραιτήτως για την τελική έκδοση.

Συνοπτικά, αν και η beta -εκ φύσεως- δεν μπορεί να μας κάνει να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, το Future Soldier αναμένεται να είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της κατηγορίας του για το 2012! Αν η Ubisoft προσέξει λίγο περισσότερο την ποιότητα των servers και βελτιώσει ελάχιστα το framerate, τότε θα μιλάμε για έναν τίτλο που θα αγαπήσουν οι παίκτες και δεν θα περάσει χωρίς να αφήσει το στίγμα του! Πίσω στην μάχη στις 25 Μαΐου!

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.