fbpx

Fifa 13

Για ακόμη μια χρονιά το Fifa και το PES διασταυρώνουν τα ξίφη τους, για να κερδίσουν μια θέση στην καρδιά μας, και στο disk tray της κονσόλας μας.

Τα τελευταία χρόνια , η σειρά τη Ea Sports έχει κερδίσει κατά κράτος τον αντίπαλο της, με αποτέλεσμα να θεωρείτε ο πιο εξελιγμένος εξομειωτής ποδοσφαίρου. Οι παραδόσεις είναι για να σπάνε όμως και το PES επέστρεψε φέτος πολύ δυνατό, απειλώντας την κυριαρχία του νέου Fifa. Τι έκανε η EA Sports για αυτό;

Το νέο Fifa 13 δεν διαφέρει εντυπωσιακά από το προηγούμενο παιχνίδι της σειράς. Οι άνθρωποι της EA Canada, στην ουσία βασίστηκαν στο περσινό παιχνίδι, διόρθωσαν τις ατέλειες, και αποφάσισαν να ασχοληθούν με λιγότερο σημαντικά πράγματα, που κάποια στιγμή, κυρίως για λόγους marketing, έπρεπε να γίνουν. Το νέο Fifa 13 λοιπόν έρχεται με υποστήριξη Move και Kinect, πολλά offline και Online  Modes και αρκετά Tweaks που διορθώνουν τα κακώς κείμενα του προκατόχου του.

FIFA-13 Screenshot xgamers
Οπτικοακουστικά, το Fifa 13 δεν έχει σημαντικές διαφορές απο το παιχνίδι του 2012

Να σας τονίσω βέβαια πριν συνεχίσω, ότι παρόλα αυτά το FIFA παραμένει το κορυφαίο παιχνίδι ποδοσφαίρου της γενιάς μας αφού οι πινελιές που πρόσθεσε η EA, αναβάθμισαν σημαντικά την εμπειρία που προσφέρει ο τίτλος, ακόμα και αν δεν είναι ανανεωμένος από την κορυφή μέχρι τα νύχια.

Από το πρώτο Exhibition match θα ανακαλύψετε τις δυο πιο σημαντικές διαφορές του νέου παιχνιδιού. Αρχικά η πρώτη επαφή με τη μπάλα, και ακολούθως, το ανανεωμένο tactical defending που αποτέλεσε από τα μεγαλύτερα αγκάθια του περσινού παιχνιδιού.

Το πρώτο κοντρόλ μετά από πάσα λοιπόν, δε γίνεται μαγικά πλέον, με την μπάλα να μένει καρφωμένη στα πόδια του ποδοσφαιριστή, είτε αυτός είναι ο Cristiano Ronaldo είτε ο Κατσικοκέρης.  Η υποδοχή της μπάλας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, με σημαντικότερους την ταχύτητα που κινείται προς την μπάλα ο ποδοσφαιριστής και φυσικά η ικανότητα του ίδιου του παίκτη. Αν λοιπόν πάτε προς την μπάλα με λάθος τρόπο ή ταχύτητα η πιο συνηθισμένη κατάληξη, είναι το τελείως λάθος κοντρόλ που θα οδηγήσει σε απώλεια της κατοχής, ή σε ένα πολύ ανοιχτό κοντρόλ που θα δώσει το δικαίωμα στους αμυντικούς να πάρουν την μπάλα, πριν γίνετε απειλητικοί για την εστία τους.

Μέχρι να συνηθίσετε –κάτι που θα χρειαστεί αρκετά ματς- θα νιώσετε πολλές φορές εκνευρισμένοι με το νέο σύστημα αφού η αλήθεια είναι ότι το τέλειο κοντρόλ είναι αρκετά απαιτητικό ειδικά αν δεν παίζεται με ομάδες υψηλού επιπέδου που οι μεσοεπιθετικοί τους έχουν υψηλή τεχνική κατάρτιση. Κάντε όμως υπομονή  αφού πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα θέματα που είχαν οι εξομοιωτές ποδοσφαίρου στην προσπάθεια τους να γίνουν όσο πιο ρεαλιστικοί γίνεται.

fifa13_fabregas screenshot xgamers.gr
Παίκτες σαν το Fabregas δεν έχουν πρόβλημα στην πρώτη επαφή με τη μπάλα. Δεν είναι και πολλοί όμως “σαν τον Fabregas”

Από την άλλη πλευρά το Tactical Defending έχει πολλές βελτιώσεις που το καθιστούν πλέον σχετικά χρήσιμο, παρόλο που υπάρχει-ευτυχώς- η δυνατότητα της απενεργοποίησης του από τις ρυθμίσεις του παιχνιδιού. Το γεγονός είναι ότι η EA φαίνεται να πιστεύει πολύ στο σύστημα αυτό, το οποίο έχει και αρκετούς υποστηρικτές οπότε καλό θα ήταν σιγά σιγά να το συνηθίζουμε.

Εκτός του First Touch Control,και του ανανεωμένου tactical Defending το Fifa 13 φέρνει αρκετές ακόμα αλλαγές στο Gameplay του,  με κυρίαρχο στόχο την ενδυνάμωση του σε σχέση με το προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο προηγούμενο παιχνίδι της σειράς. Σημαντικές βελτιώσεις φέρει και το Collision system του παιχνιδιού, το οποίο στο Fifa 12 πρόσφερε πολλά βίντεο με «καβαλήματα» στο Youtube. Πλέον οι συγκρούσεις είναι ρεαλιστικότερες, ενώ έχει δοθεί προσοχή ώστε να μην υπάρχουν τα κωμικοτραγικά αποτελέσματα του περσινού συστήματος.

Οι τρίπλες έχουν δανειστεί μερικά στοιχεία από το πιο «αγριο» αδελφάκι του Fifa, το Fifa Street, ενώ έντονη είναι και η παρουσία του «τυχαίου» στο παιχνίδι. Θα δείτε πολλές φορές λάθος συνεργασίες μεταξύ παικτών, εντυπωσιακά λάθος πάσες που καταλήγουν στο πουθενά, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που οι παίκτες σας τραυματίζονται κατά τη διάρκεια του αγώνα, ακόμα και εκτός φάσης.

Τα γραφικά του παιχνιδιού έχουν ελάχιστες διαφορές από το προηγούμενο παιχνίδι, με σημαντικότερη διαφορά οπτικά, τον ανασχεδιασμό των Menu. Τα νέα Menu είναι πιο όμορφα από τα περσινά, αλλά η αλήθεια είναι ότι στην αρχή χρειάστηκα αρκετή ώρα για να βρώ το δρόμο μου ανάμεσα στα πάρα πολλά modes του παιχνιδιού.

Το εκνευριστικό Arena πριν από την έναρξη κάθε παιχνιδιού, έχει αντικατασταθεί από τα Skill Games, και έτσι αντί να κλοτσάτε το τόπι στο Bernabeu με τον Kaka πριν από κάθε Match, το παιχνίδι σας βάζει μερικά πολύ έξυπνα mini games που σας προκαλούν να ολοκληρώσετε κάποια objectives κερδίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερους πόντους. Εκτός του ότι αυτός είναι ένας πολύ πιο ευχάριστος τρόπος να περάσει η ώρα του Loading, μέσα από τα Skill Games μπορείτε να μάθετε η να βελτιώσετε κινήσεις που θα σας φανούν πολύ χρήσιμες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

fifa 13 review screenshots skill games xgamers.gr
Τα Skill Games απαιτούν ακρίβεια στο χειρισμό και ορισμένες φορές, υπομονή.. πολύ υπομονή

Στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης τα πράγματα είναι αρκετά καλά, αφού τόσο οι συμπαίκτες σας, όσο και οι αντίπαλοι φαίνεται να αντιδρούν πιο ρεαλιστικά στις συνθήκες του αγώνα. Πλέον κατά τη διάρκεια στημένων φάσεων, θα δείτε τους επιθετικούς σας να σπρώχνουν και να κινούνται συνέχεια, για να ξεφύγουν από τα μαρκαρίσματα και να πάρουν μια ευνοϊκή θέση, ενώ όταν ξεδιπλώνεστε στην αντεπίθεση πολλές φορές οι πλάγιοι μεσοεπιθετικοί σας, μερικές φορές ακόμα και τα μπακ, ορμάνε μπροστά για να ανοίξουν διαδρόμους ή για να σας δώσουν λύση για πάσα.

Στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας το παιχνίδι δυστυχώς αρχίζει να κλέβει λίγο, με καλύτερο παράδειγμα τα control, τα οποία καταφέρνουν τέλεια, όποιος και αν είναι ο αντίπαλός σας.

Το Fifa 13, δεν φέρνει την επανάσταση που προσπάθησε να φέρει το Fifa 12. Πατάει στα κεκτημένα, διορθώνει τις ατέλειες, και στρογγυλοκάθεται στο θρόνο του βασιλιά, ανεβάζοντας τον πήχη κυρίως με το Gameplay του που για φέτος ήταν από μόνο του αρκετό. Του χρόνου όμως;

Άγγελος "papp0us" Παπαναγιώτου

Γιος της Zelda. αδελφός του Cris Redfield, έχω συμμαχήσει με τον Solid για να κατατροπώσουμε τον Bowser, πριν φάει τη Lara. Με το Android στο ένα χέρι και το χειριστήριο του Xbox στο άλλο η νίκη είναι δική μου!