Call of Duty: Black Ops 2

Το να αναλαμβάνεις το review ενός Call of Duty είναι κάτι σαν κατάρα. Ότι και να γράψεις, είτε θετικό, είτε αρνητικό θα αποτελέσει σίγουρα στοιχείο διαπραγμάτευσης και αφορμή έντονων συζητήσεων. Και νομίζω ότι όσο περνάνε τα χρόνια και η σειρά παραμένει σχετικά στάσιμη, τόσο περισσότεροι θα είναι και οι παίκτες που θα ρίχνουν άκυρο στην αγορά ενός νέου τίτλου του franchise. Να μην τα πολυλογώ, έχουμε 2012, και έναν χρόνο περίπου μετά το Modern Warfare 3 έρχεται η σειρά της Treyarch να προσφέρει την δική της πρόταση για την δημοφιλής σειρά. Το Black Ops 2 βρίσκεται στα ράφια των καταστημάτων από την προηγούμενη βδομάδα, και αποτελεί συνέχεια του ομώνυμου παιχνιδιού που κυκλοφόρησε πριν από δύο χρόνια.

Στο Black Ops 2 μεταφερόμαστε στο 2025, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του γιού του Alex Mason, πρωταγωνιστή του πρώτου Black Ops. Η επίθεση στο Κινέζικο cyberspace με αποτέλεσμα την κατάρρευση του χρηματιστηρίου αυτής οδηγεί τον πρωθυπουργό της χώρας στην άσκηση βέτο σε εξαγωγές προϊόντων και πολύτιμων λίθων σε χώρες του εξωτερικού. Η απόφαση αυτή έχει σαν συνέπεια την έναρξη ενός δεύτερου ψυχρού πολέμου, μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Κίνας.

Το campaign του παιχνιδιού βρίσκεται στα στάνταρ της σειράς, με την Treyarch να πρωτοπορεί και να εισάγει για πρώτη φορά στην σειρά πολλαπλά τέλη βάσει των αποφάσεων που πήρατε καθ’ολη την διάρκεια του campaign, το οποίο ένος μέσος παίκτης μπορεί να το βγάλει σε λιγότερο από 7 ώρες στην μέση δυσκολία (στο veteran θα χρειαστεί αρκετή υπομονή!) Η υπόθεση του παιχνιδιού είναι αρκετά καλή, με πολλούς χαρακτήρες από τα προηγούμενα παιχνίδια να επιστρέφουν, όπως ο -αγαπημένος- Victor Reznov. Οι ανατροπές είναι πολλές, ενώ τα μέρη που διαδραματίζονται στο παρελθόν (την δεκαετία του 80) είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Η Treyarch και ο David Goyer (σεναριογράφος του Dark Knight) έκαναν εξαιρετική δουλειά δημιουργώντας ένα campaign επικό, κινηματογραφικό και αρκετά συναισθηματικό (emotional που λέμε στο χωριό μου).

Κατά την διάρκεια του campaign υπάρχουν αρκετά ενδιαφέροντα setpieces, όπως ίππευση αλόγων, η οδήγηση Gunships και πολλά ακόμα τα οποία κρατάνε το ενδιαφέρον αμείωτο και αποτελούν διάλειμμα από το κλασσικό πιστολίδι. Εδώ πρέπει να κάνουμε μία αναφορά στις αποστολές Strike Force, οι οποίες είναι αρκετά ενδιαφέρουσες και δίνουν έναν πιο Real Time Strategy χαρακτήρα στο παιχνίδι. Ταυτόχρονα, η πιθανή επιτυχία ή αποτυχία οδηγεί σε αλλοίωση της πλοκής του παιχνιδιού, και συνεπώς σε ένα διαφορετικό τέλος! Σύμφωνα με την Treyarch τα διαθέσιμα τέλη είναι οκτώ. Σαν σύνολο, αποτελεί ένα κλασσικό campaign ενός τίτλου της σειράς, και δεν πρόκειται να απογοητεύσει κανέναν, εκτός και αν αποτελεί γνώμονα αγοράς του τίτλου.

Τα zombies επιστρέφουν στο Black Ops 2. Το πολυαγαπημένο mode έρχεται με πολλές ανανεώσεις και προσθήκες. Οι 3 διαθέσιμοι χάρτες (4 αν έχετε την Hardened Edition η οποία περιλαμβάνει την Nuketown Zombies, και πιθανώς θα δοθεί στη συνέχεια δωρεάν σε όλους) αποτελούν στην ουσία μέρος ενός μεγαλύτερου, του Green Run, ο οποίος αποτελεί κάτι σαν campaign. Το TranZit mode είναι μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσθήκη, αφού σας επιτρέπει να απολαύσετε το εθιστικό Zombies gameplay σε μία μεγάλη περιοχή σπάσσοντας την μονοτονία των μικρών χαρτών στα αντίστοιχα modes των προηγούμενων χαρτών. Μέσω ενός λεωφορείου μπορείτε να μεταβείτε από περιοχή σε περιοχή (Bus Depot, Farm, Diner, Power Plant, Town αλλά και την Nacht Der Untoten του World At War!). Στο Tranzit η Treyarch ενσωμάτωσε την δυνατότητα… συναρμολόγησης αντικειμένων, μέσω διαφόρων μερών που βρίσκονται διάσπαρτα στον χάρτη. Για παράδειγμα χρησιμοποιώντας μία κούκλα, έναν ανεμιστήρα και μία βάση (;;;;) μπορείτε να κατασκευάσετε μία τουρμπίνα η οποία σας δίνει την δυνατότητα να ανοίξετε συγκεκριμένες πόρτες!

Φυσικά, τόσο το TranZit όσο και το κλασσικό Survival είναι διαθέσιμο για τετραπλό παιχνίδι, ενώ δύο παίκτες μπορούν να παίξουν από την ίδια κονσόλα. Στην έκδοση του Xbox 360 είναι δυνατή η χρήση ξεχωριστού Gamertag για κάθε παίκτη, αλλά και η είσοδος του δεύτερου σαν Guest user. Υπάρχει αρκετός κόσμος που παίζει online, με το lag να μην είναι ιδιαίτερα αισθητό και το matchmaking αρκετά γρήγορο. Έπαιξα και σε υπολογιστή(προς θεού, όχι στον δικό μου, δεν το σηκώνει :P) για τους φίλους μας τουςPC gamers, που πιθανώς ενδιαφέρονται, χωρίς να αντιμετωπίσω σημαντικά προβλήματα, πέρα από το “Invite to Game” το οποίο, όταν θέλει, δουλεύει.

Το multiplayer κινείται στα στάνταρ των παιχνιδιών, με την Treyarch να προσθέτει ξανά τις δικές της πινελιές στο gameplay των Call of Duty. Οι εμφανείς αλλαγές περιορίζονται στο σύστημα Create A Class στο οποίο έχετε 10 διαθέσιμους πόντους να τους ξοδέψετε όπως επιθυμείτε. Μπορείτε να επιλέξετε ένα επιπλέον perk και όχι attatchment στο όπλο σας, ή ένα ακόμα και να μείνετε χωρίς το secondary σας! Γενικά είναι αρκετά έξυπνο και ανοίγει νέο δρόμο για σχεδιασμό τεχνικών και στρατηγικής  Επίσης, τα Killstreaks μετονομάζονται σε ScoreStreaks και πλέον αποκτούνται μέσω συνεχής απόκτησης πόντων, είτε μέσω Kills/assists, είτε μέσω objectives. Πολλά από τα awards επιστρέφουν από προηγούμενα μέλη της σειράς (RC-XD, UAV, σκυλιά κλπ), πολλά άλλαξαν ώστε να συμβαδίζουν στο μελλοντικό ύφος του παιχνιδιού ενώ προστέθηκαν και νέα τα οποία σας περιμένουν να τα ξεκλειδώσετε!

Το μοναδικό μου παράπονο είναι ότι το παιχνίδι βασίζεται για άλλη μία φορά στα scorestreaks και όχι στις μάχες σώμα με σώμα. Το RC-XD, και το νέο αεροπλανάκι-σαΐτα που γίνεται διαθέσιμο οδηγούν σε φτηνούς θανάτους, χωρίς την ιδιαίτερη απαίτηση ικανότητας από τον παίκτη..

Οι χάρτες του παιχνιδιού στην πλειοψηφία τους είναι αρκετά καλοί, με έξυπνη δομή και αρχιτεκτονική εξυπηρετώντας όλα τα στυλ παιχνιδιού. Στο σύνολό τους είναι 14, ενώ αν έχετε προπαραγγείλει το παιχνίδι θα παραλάβατε έναν κωδικό για να κατεβάσετε την Nuketown 2025, την φουτουριστική έκδοση της ομώνυμης πίστας του πρώτου Black Ops. Πιθανώς για τους κοινούς θνητούς να διατεθεί δωρεάν ή σαν μέρος ενός DLC Map Pack στους ερχόμενους μήνες. Το Combat Training επιστρέφει ξανά. Για τους νεότερους παίκτες, τονίζουμε ότι αποτελεί ένα mode στα πρότυπα multiplayer στο οποίο ωστόσο είστε αντιμέτωποι με botάκια (δηλαδή με κινούμενους από τον υπολογιστή αντιπάλους και συμμάχους) με το επίπεδο δυσκολίας να μπορεί να επιλεχθεί ανάλογα τις προτιμήσεις σας. Και εδώ υπάρχει η δυνατότητα Split Screen παιχνιδιού εώς και 4 άτομα.

Όλα καλά και όλα ωραία μέχρι εδώ, αλλά ήρθε η ώρα να περάσουμε στο θέμα που δεν θέλουν να θιχτεί οι fans και παράλληλα σε αυτό που θα εστιάσουν οι haters. Και αυτό δεν είναι άλλο από τον οπτικό τομέα. Το Black Ops 2 χρησιμοποιεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή της μηχανή γραφικών που συνοδεύει τα Call of Duty από το πρώτο Modern Warfare και μετέπειτα. Οι αλλαγές είναι εμφανείς και σαν σύνολο είναι αρκετά πιο polished από το Black Ops ή το World At War αλλά το σύνολο συνεχίζει να μην εντυπωσιάζει. Το φίδι από την τρύπα βγάζει για μία ακόμα φορά η… γλύκα των 60 καρέ το δευτερόλεπτο, τα οποία αποτελούν χαρακτηριστικό των παιχνιδιών της σειράς. Τα textures ωστόσο είναι πολύ καλής ποιότητας, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για τα φόντα και τα περιβάλλοντα μακρινών αποστάσεων, τα οποία μοιάζουν στατικά. Το animation δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες αλλαγές και βελτιώσεις.

Η μηχανή γραφικών είναι αυτή που γνωρίζουμε καλά, με τα θετικά και τα αρνητικά της. Στα δεύτερα θα πρέπει να τονίσω ότι για μία ακόμα φορά υπάρχουν σημεία με άπειρο spawning εχθρών μέχρι την μετακίνηση μπροστά από μία μαγική γραμμή η οποία θα το σταματήσει. Επίσης παρατηρούνται αρκετά γραφικά bugs, ενώ το παιχνίδι είναι αδικαιολόγητα πιο βαρύ από τα προηγούμενα (αναφέρομαι στην έκδοση των PCs).

Ο ήχος του παιχνιδιού δεν παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης, με τους διαλόγους ωστόσο κατά την διάρκεια του campaign να είναι καλοδουλεμένοι, ενώ πλαισιώνονται από σχεδόν άψογο lip sync. Ταυτόχρονα, πολλά ηχητικά εφέ μοιάζουν να ανακυκλώνονται από προηγούμενα παιχνίδια, ενώ προσωπικά θα ήθελα μία πιο ρεαλιστική απεικόνιση των ήχων των όπλων.

All in all, έχω ακούσει από αρκετούς να το χαρακτηρίζουν ως ένα από τα καλύτερα Call of Duty μέχρι σήμερα. Εδώ με βρίσκουν εντελώς διάφωνο. Αν έπρεπε να χαρακτηρίσω το παιχνίδι νομίζω ότι θα το έλεγα ολοκληρωμένο. Οι χαρακτηρισμοί αυτοί είναι υπερβολικοί και το μόνο που καταφέρνουν είναι να μειώσουν την αξία και ποιότητα του παιχνιδιού στα μάτια των μελλοντικών αγοραστών. Αποτελεί άξιο διάδοχο του Black Ops και αποτελεί μία αρκετά καλή value for money πρόταση. Κυκλοφορεί ήδη για Xbox 360, PS3 και PC, ενώ αναμένεται και στο Wii U όταν αυτό κυκλοφορήσει.

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.