fbpx

Halo 4

Το 2001 Τον είδαμε για πρώτη φορά. Το 2007 έσωσε τον κόσμο. Για ‘κείνον βέβαια είχαν περάσει μόλις ένας χρόνος και κάτι καθ’ όλη τη διάρκεια της πρώτης τριλογίας.
Τώρα, εν έτει 2012 στη δικιά μας χρονική ακολουθία και 2557 στην ακολουθία του Halo, έχοντας περάσει 4 χρόνια κυριολεκτικά στο ψυγείο, ο John-117 επιστρέφει ανοίγοντας δυναμικά την αυλαία μιας νέας τριλογίας.

Το Halo 4 είναι ένας απ’ τους λίγους αξιόλογους τίτλους που παρουσιάστηκαν στην περσινή e3, με αποτέλεσμα να είναι από τα πιο προσδοκώμενα games της σαιζόν. Άξιζε όμως την αναμονή; Είναι η 343 Industries αντάξια της Bungie;

Έχοντας παρακολουθήσει ό,τι έχουν δημοσιεύσει καθ’ όλη τη διάρκεια του development, θα μπορούσε κανείς να πει ότι τα άτομα που εργάστηκαν πάνω στο νέο τέκνο της σειράς πραγματικά αγαπούσαν το haloverse. Σίγουρα η Microsoft επιθυμεί να βγάλει όσα περισσότερα μπορεί απ’ αυτό το επιτυχημένο franchise και η 343 είναι ιδιοκτησία της, αλλά τουλάχιστον το μεράκι τους φαίνεται στον καρπό των κόπων τους.
Δυστυχώς δεν είναι το μόνο που φαίνεται. Δε λείπουν απ’ το παιχνίδι οι στιγμές που θυμίζει τραγικά call of duty, σε μια προσπάθεια να ακολουθηθεί η πεπατημένη για την επιτυχία. Η πεπατημένη όμως δεν είναι αυτό που οι fan της σειράς συνήθισαν τόσα χρόνια, γι’ αυτό και αφήνει μια γλυκόπικρη επίγευση, στη συνολικά μαγευτική επιστροφή του Master Chief.

Επίσης όπως είχε δηλώσει η εταιρεία ανάπτυξης, οι νουβέλες και το υπόλοιπο υλικό που δημοσιεύεται πάνω στο σύμπαν του Halo δεν είναι απαραίτητα για την παρακολούθηση της χρονικής ακολουθίας των δύο τριλογιών, αλλά έχοντας εξερευνήσει κάθε διαθέσιμο πόρο, μπορώ να δηλώσω με σιγουριά πως η εμπειρία του Halo 4 είναι απείρως καλύτερη για κάποιον που έχει πρωτύτερα διαβάσει τα Cryptum, Primordium, Glasslands και Thursday War, ενώ πολύ ωραίο είναι και το Forward Unto Dawn, η mini σειρά που γύρισε η Microsoft ως εισαγωγή στο Halo 4.
Εντός του παιχνιδιού θα έχετε και τη δυνατότητα να ανακαλύψετε κρυφά forerunner terminals που θα σας ξεκλειδώσουν videάκια σχετικά με την ιστορία στο Halo: Waypoint.

Η καινούρια τριλογία βρίσκει τον John και την Cortana αντιμέτωπους με πολλά προβλήματα. Το πρώτο και κύριο είναι ότι βρίσκονται ανάμεσα σε ένα στρατό Covenant μπροστά σε ένα τεράστιο κατασκεύασμα των Forerunners το οποίο αποδεικνύεται να είναι ένας τεχνητός πλανήτης – φυλακή του μεγαλύτερου και αρχαιότερου εχθρού της ανθρωπότητας: ενός Forerunner που ονομάζεται Didact.
Εκεί ο Chief έρχεται αντιμέτωπος με έναν νέο εχθρό, τους Prometheans. Οι Prometheans ήταν η επίλεκτη μονάδα της πολεμικής μηχανής των Forerunners και πλέον οι αιώνιοι φύλακες του Didact. Θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε τρεις διαφορετικές κατηγορίες. Αρχικά τους Crawlers, κυνοειδή ρομπότ που κρύβουν ένα από τα Forerunner όπλα στο κεφάλι τους και ενώ είναι αρκετά αδύναμοι εχθροί, σε μεγάλους αριθμούς αποδεικνύονται πολύ δύσκολοι αντίπαλοι. Μετά έρχονται οι Watchers, μικροί ιπτάμενοι εχθροί που συνήθως προστατεύουν το πεζικό τους στις μάχες, αλλά μπορεί να τους δείτε να κατεβάζουν και τις ασπίδες σας αν μπερδέψετε τον John και τη δείτε Rambo. Τέλος οι Knights, οι πιο επικίνδυνοι Prometheans έχουν δυνατότητες που θα σας εκπλήξουν στη μάχη, όπως το να κουβαλούν στην πλάτη τους ένα Watcher.
Αυτά τα προβλήματα έρχεται να απαλύνει λίγο το μεγαλύτερο σκάφος που κατασκεύασε ποτέ η ανθρωπότητα, το UNSC: Infinity, σπίτι του Spartan IV project. Συνεπώς δίπλα σας εκτός απ’ τους κοινούς φαντάρους θα πολεμούν Spartans πλέον. Μεγαλύτερη ανησυχία του John όμως αποτελεί η Cortana, που πλησιάζει στο τέλος της ζωής της, με εμφανή τα σημάδια της παράνοιας.

Ας πιάσουμε όμως το μεγεθυντικό φακό για τη λεπτομερή εξέταση. Τα γραφικά του τίτλου είναι όσο πιο up-to-date γίνεται και λίγο παραπάνω. Οι παλιοί fans έχουν πλέον συνηθίσει σε ένα υψηλό standard σε εφέ και λεπτομέρειες το οποίο καλύφθηκε στην εντέλεια. Η νέα, βελτιωμένη μηχανή έδωσε στους developers πολύ περισσότερα πολύγωνα για να πειραματιστούν και να ανεβάσουν λίγο παραπάνω την επιβλητικότα της Mjolnir Power Armor. Πολύ περισσότερη λεπτομέρεια θα δείτε επίσης στα οχήματα, τα πρόσωπα και το lipsync των χαρακτήρων, ενώ αρκετά cinematics φαίνεται να είναι για πρώτη φορά prerendered, πράγμα που αν και ξεφεύγει από τα συνηθισμένα της σειράς, δεν ήταν διόλου δυσάρεστο.
Οι Covvies επιστρέφουν πολύ διαφορετικοί, μιας και απ’ ότι θα καταλάβετε δεν ανήκουν στο ίδιο faction με αυτούς που μάθαμε να πολεμάμε 11 χρόνια τώρα. Τη διαφορά όμως έρχονται να κάνουν οι Prometheans με τις γραμμικές, επιβλητικές μορφές τους και τις πολύπλοκες κινήσεις τους, όπως τηλεμεταφορά. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η 343 αποφάσισε να κλείσει μέσα στο Knight το πραγματικό μοντέλο του Watcher, αντί να το spawnάρει εκείνη τη στιγμή, ανεβάζοντας το ρεαλισμό.
Τα κτήρια και οι περιοχές, καθώς και τα νέα οχήματα και όπλα θα σας εντυπωσιάσουν κυρίως με την τεράστια κλίμακα τους, αλλά και με το επίπεδο λεπτομέρειας.

Στο gameplay οι διαφορές είναι αρκετές, καθώς προστίθενται νέα όπλα, που αλλάζουν το balance, καθώς επίσης και νέα Armor Abilities (σε σχέση με το Reach που τα πρωτοπαρουσίασε), καθώς και μόνιμη λειτουργία Sprint (τρέξιμο), ενώ το crouch γίνεται για πρώτη φορά toggle (by default). Αυτές οι αλλαγές δίνουν τακτικά πλεονεκτήματα σ’ όσους καταφέρουν να προσαρμοστούν. Επίσης στο gameplay του multiplayer προστέθηκαν features αντίστοιχα του Call of Duty, όπως παραμετροποίηση του Weapon Layout, ξεκλείδωμα όπλων, κάτι αντίστοιχο των perks κλπ.


Το οπλοστάσιο είναι αρκετά διαφορετικό σε σχέση με το συνηθισμένο καθώς για πρώτη φορά υπάρχει ταυτόχρονα το DMR και το BR σε τίτλο, με το καθένα να έχει διαφορετική χρησιμότητα. Ένα νέο Covenant όπλο έχει προστεθεί, ο αντικαταστάτης του Plasma Rifle. Στα human weapons προστέθηκε το rail gun, ένα αντιαρματικό όπλο μονής βολής, το SAW (βαρύ πολυβόλο) και το sticky detonator. Η μεγάλη προσθήκη, φυσικά είναι τα Promethean όπλα. Πλησιάζουν πολύ τα ανθρώπινα σε λειτουργικότητα, καθώς μπορούν να μπουν στις γνωστές κατηγορίες (pistol, smg, rifle, sniper, shotgun, grenade, launcher), καθώς οι Forerunners είναι πολύ συγγενική φυλή με τους ανθρώπους, αλλά κάποια απ’ αυτά είναι πολύ αποτελεσματικότερα από τα αντίστοιχα ανθρώπινα.
Απογοήτευση αποτελεί κατα τη γνώμη μου η ύπαρξη “action” σκηνών, που απαιτούν να πατήσει ο παίκτης γρήγορα το A. Δεν υπήρχε λόγος για κάτι τέτοιο, θα μπορούσαν απλά να είναι unplayable, όπως στο Reach, κάτι που ήταν προτιμότερο, αν και ίσως όχι καθολικά αποδεκτό.
Κάτι που ίσως ευχαριστήσει πολλούς fans απ’ την άλλη είναι η δυνατότητα οδήγησης ενός pelican, μετά από τόσα χρόνια.
Το campain είναι χορταστικό, αν και στο normal βγαίνει σε μια καθισιά. Φυσικά το παιχνίδι δε θα σας αφήσει να το αφήσετε για πολλούς μήνες, εφόσον έχετε Xbox Live.

Όσον αφορά τον ήχο, το Soundtrack παίρνει διαφορετική κατεύθυνση, αρκετά πιο σκοτεινή, για να αρμόζει στο μυστήριο της νέας τριλογίας. Τα νέα κομμάτια του Neil Davidge δεν είναι λιγότερο επικά από αυτά του Martin o’ Donnel, ενώ δε λείπουν τα στοιχεία της σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής από το κατα τ’ άλλα ορχηστρικό medley.
Για τη βελτίωση στους λοιπούς ήχους είναι άξιο να αναφέρουμε ότι η 343 μπήκε στη διαδικασία να ηχογραφήσει βολές από αντίστοιχα σύγχρονα όπλα και να τις επεξεργαστεί ψηφιακά για να τις φέρει στα μέτρα του 2557. Κανείς δε μπορεί να μείνει παραπονεμένος απ’ αυτόν τον τομέα.

Το multiplayer επιστρέφει δυνατά. Η 343 κατάφερε αυτό που η Bungie δεν είχε καταφέρει τόσα χρόνια. Να βρει ένα λόγο οι Μπλε Spartan να σκοτώνουν Κόκκινους και το αντίθετο. Στο Halo 4 ο χαρακτήρας σας είναι ένας Spartan IV σε διαρκή προπόνηση πάνω στο πελώριο σκάφος Infinity. Κάθε πίστα είναι ολογραφική αναπαράσταση κάποιου πεδίου μάχης και οι Spartan δεν πεθαίνουν πραγματικά όταν παίρνετε Kill, γιατί τα πυρά δεν είναι πραγματικά. Επίσης για πρώτη φορά στο Infection o παίκτης έχει διαφορετικό form όταν είναι infected!
Το παιχνίδι σφύζει από καινούριες ιδέες σ’ αυτόν τον τομέα, ενώ η μεγαλύτερη καινοτομία είναι ο άξιος αντικαταστάτης του Firefight: Το Spartan Ops. Ναι, άλλη μια απόπειρα απομίμησης του CoD θα μου πείτε. Το Halo 4 όμως καταφέρνει να το δικαιολογήσει στην ιστορία του και κάτι παραπάνω: Το Spartan Ops διατίθεται σε επεισοδιακή μορφή με νέο επεισόδιο κάθε βδομάδα, με νέα Cinematics και διαλόγους και είναι πολύ πιθανό να συνεχιστεί πέραν της πρώτης σαιζόν. Α, και είναι δωρεάν.

Συνολικά το Halo 4 είναι άξιος συνεχιστής του franchise, αν και το anti-climactic ending με άφησε λίγο ανικανοποίητο. Το πιθανότερο όμως είναι πως οι σεναριογράφοι επέλεξαν απλά να χτίσουν σιγά σιγά την αγωνία για το Grand Finale στο Halo 6.