Piracy makes the world go round

Δεν έχω θίξει αυτό το θέμα – όσο θυμάμαι τουλάχιστον. Η πειρατεία είναι μια μάστιγα κυρίες και κύριοι. Δεν είναι η πράξη αυτή καθ’αυτή αλλά η νοοτροπία που την περιβάλλει. Ας το πάρουμε από την αρχή όμως.

Τα video games (και όλα που πειρατεύονται anyway) έχουν μια ποιότητα και μια τιμή. Αν η εταιρία δε βγάλει τα έξοδά της και ένα a κέδρος από το παιχνίδι που κυκλοφόρησε θα έχει πρόβλημα. 2 είναι οι πιθανές λύσεις. Ή θα βάλει λουκέτο ή θα προσπαθήσει να ανακάμψει. Αν ακολουθήσει τη δεύτερη επιλογή τότε αναγκαστικά πρέπει να βγάλει ένα παιχνίδι χαμηλότερης ποιότητας ώστε να μην μπει κι άλλο μέσα σε εργατικά και παράλληλα να είναι αρεστό ώστε να πουλήσει. Οπότε ρίχνει την ποιότητα. Θέλετε παράδειγμα; Activision. Call of Duty. Ποιος αρνείται πως το 2 ήταν εξαιρετικό; Ποιος όμως αρνείται και πως το είχε κόπια; Έτσι η κυρία activision έβγαλε το χάλι 3, το μέτριο MW, το άσχημο WaW κτλ κτλ μέχρι που φτάνουμε στο Black Ops 2 που όλοι κράζουν πριν καν βγει. Θέλετε κι άλλο παράδειγμα; Ρίξτε μια ματιά στο roster της EA από το 2000 μέχρι σήμερα και βγάλτε τα σχόλιά σας. Να μη μιλήσω για adventures. Πλέον βγαίνουν 2 το χρόνο που να είναι αξιόλογα, κι αυτό αν είμαστε τυχεροί. Το ίδιο πάει και με τη μουσική βιομηχανία, είδατε καλό συγκρότημα μετά το 2000;

Στο θέμα της νοοτροπίας τώρα. Οκ ρε φίλος, το κατέβασες. Και λες “το έπαιξα, δε μου άρεσε”. Με ποιο δικαίωμα; Κλέβεις κάτι και δε σου αρέσει κιόλας; Έχω κλάψει τα λεφτά μου για παιχνίδι που δεν ήταν καλό αλλά έχετε δει ακούσει να λέει “ψείρισα ένα iphone αλλά δεν έχει ωραία apps μέσα ρε…”; Είναι αδιανόητο, σχεδόν γραφικό. Και πες πως σου άρεσε, γιατί να μη δώσεις 20€ να το πάρεις; Δεν έχεις; Έχεις, αλλά δε θα πεθάνεις κιόλας. Ας ψωμολυσσάξει ο designer. Ελπίζω να υπάρχει κόσμος που καταλαβαίνει. Γιατί αν δε το κάνει τώρα θα το κάνει στο μέλλον. Όλοι θα κάνουν μια δουλειά κάποια στιγμή, ε τότε εγώ θα πάω να κλέψω τους καρπούς της δουλειάς τους και θα πω “τι βλακεία ήταν αυτή!”. Να δούμε ποιος θα με βαρέσει και ποιος όχι.

Άλλο κεφάλαιο συναφές με την πειρατεία είναι οι in-game διαφημίσεις. Οκ δίνουν την αίσθηση ρεαλιστικότητας που χρειάζεται ένα παιχνίδι αλλά ώρες ώρες καταντούν εκνευριστικές ή και άσχετες με το concept του παιχνιδιού. Είναι όμως ένας τρόπος να βγάλει η εταιρία κέρδος ώστε να συνεχίσει την πορεία και τις παραγωγές της. Δέχομαι πως οι τιμές είναι σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβολικές αλλά δεν είναι μονοπώλιο η αγορά. Τα καταστήματα κάνουν συνεχώς προσφορές. Πολλές φορές οι τιμές πέφτουν και 80% σε βαρβάτους τίτλους. Οπότε δεν υπάρχει δικαιολογία. H νοοτροπία αυτή δε μας έχει φέρει σε πολύ καλό σημείο σε κανέναν τομέα. Το τσάμπα είναι ωραίο αλλά όταν σου πάρουν το κινητό δε χαίρεσαι.  Σκέψου το.

Ντάξει, μερικές εταιρίες το ζητάνε να τις κλέψεις. Πάσο.

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.