Apple Pippin. Η κονσόλα που η Apple θέλει να ξεχάσει

apple-bandai-pippin-production-prototypeΗ Apple είναι πλέον γνωστή λόγω των κινητών αλλα και των πανέμορφων Desktop και φορητών υπολογιστών της, έχει όμως στην ιστορία της μια μαύρη σελίδα που έχει να κάνει με το Gaming!

Σήμερα θα σας συστήσω σε όσους δεν το ξέρετε, το Apple Bandai Pippin! Δυστυχώς για την Apple, το όνομα της συσκευής δεν ήταν το μόνο που έκαναν λάθος!

Ας γυρίσουμε λοιπόν στη δεκαετία του 90, μια απο τις πιο σημαντικές δεκαετίες για το Gaming αφού είναι η εποχή που το home gaming έκανε άλματα απο τα 8 στα 64bit μέσα σε λίγα χρόνια.

Οι μεγάλες κυρίες του Gaming προσπαθούσαν να ανέβουν στην κορυφή, και Sony, Nintendo και Sega βρισκόντουσαν σε συνεχή Software και Hardware πόλεμο για να καταφέρουν να προσεγγίσουν το κοινό που ολοένα και αυξανόταν.

Κάπου στα μέσα της δεκαετία η Apple αναθέτει στην Bandai να δημιουργήσει μια κονσόλα-media player εφοδιασμένο με CD ROM και τον ειδικά τροποποιημένο λογισμικο της Apple, Pippin, με σκοπό να μπεί στην αγορά, προσφέροντας εναν χαμηλού κόστους υπολογιστή που θα μπορούσε να παίζει παιχνίδια απο το CD ROM, και θα συνδεόταν στις τηλεοράσεις μέσω καλωδίου A/V.

H συσκευή κυκλοφόρησε αρχικά στην Ιαπωνία με το όνομα Pippin ATMARΚ, και αργότερα στην Αμερική με άλλο όνομα όμως: Pippin @World

Η Apple δοκίμασε να κατακτήσει την αγορά κ καινοτομώντας και μη θέλοντας να ακολουθήσει την πεπατημένη με τους αναλογικούς μοχλούς που είχαν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους επιλέγει να εφοδιάσει το χειριστήριο της κονσόλας “applejack ” το οποίο θυμίζει έντομα boomerang ένα trackball στη μέση!

Εκτός της αποτυχημένης αυτής έμπνευσης στο χειριστήριο του Pippin υπάρχει ένα Dpad αλλα και 4 κουμπιά που προσπάθησαν αλλα δεν κατάφεραν να μετριάσουν την κατάσταση.

Στη πλευρά του Software, σας έχω μια έκπληξη, και αυτή δεν είναι οι 18 διαφορετική τίτλοι που συνόδευσαν την κονσόλα στην κυκλοφορία της, αλλα η ύπαρξη της τριλογίας Marathon, η οποία ήταν η πρώτη τριλογία που περιλάμβανε τα Marathon, Marathon: Durandal και Μarathon Infinity, τα οποία δημιούργησε η γνωστή σε όλους μας Bungie!

Ακόμα και η δημιουργός των Halo όμως δεν ήταν αρκετή για να σώσει την συσκευή της Apple απο τη λήθη, και μόλις 2 χρόνια μετά την κυκλοφορία της σε Ιαπωνία και Αμερική, το 1997 η παραγωγή σταμάτησε.

Το Pippin με όλα τα περιφερειακά του
Το Pippin με όλα τα περιφερειακά του

Ο σημαντικότερος λόγος της αποτυχίας είχε να κάνει όπως φαντάζεστε με την τιμή, αφού ουτε λίγο ούτε πολύ θα έπρεπε να πληρώσετε κάτι παραπάνω από 650 δολάρια για να την αποκτήσετε. Και αν λάβουμε υπόψιν ότι μιλάμε για τη δεκαετία του 90, σε σημερινά δεδομένα θα έπρεπε να ξοδέψετε σχεδόν 1000 δολάρια  Oh wait… όχι, η τιμή είναι φυσιολογική για apple, λάθος μου!

Ο δεύτερος λόγος που το Pippin δεν είδε ήλιου φώς, ήταν η ελάχιστη υποστήριξη απο εταιρίες με αποτέλεσμα τα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν να ήταν ελάχιστα.

Μ’αυτά και μ’αυτά στην αγορά πρόλαβαν να βγούν μόλις 100.000 συσκευές απο τις οποίες πουλήθηκαν λιγότερες απο τις μισές(42.000).

Αν λοιπόν αναρωτιέστε γιατι η Apple δεν φαίνεται και πολύ πρόθυμη να μπεί στην αγορά των κονσολών, η απάντηση κρύβετε στο παρελθόν της.

 

Hardware

  • 66MHz PowerPC 603 RISC microprocessor
  • Superscaler, three instructions per clock cycle
  • 8KB data and 8KB instruction caches
  • IEEE standard single and double precision Floating Point Unit (FPU)
  • 6MB combined system and video memory, advanced architecture
  • Easy memory expansion cards in 2, 4 and 8MB increments
  • 128K SRAM store/restore backup
  • 4X CD-ROM drive
  • Two high-speed serial ports, one of which is GeoPort(TM) ready
  • PCI-compatible expansion slot
  • Two ruggedized ADB inputs
  • Supports up to four simultaneous players over Apple Desktop Bus (ADB)
  • Will support standard ADB keyboards and mice with connector adapters

Video

  • 8-bit and 16-bit video support
  • Dual frame buffers for superior frame-to-frame animation
  • Support for NTSC and PAL composite, S-Video and VGA (640×480) monitors
  • Horizontal and vertical video convolution

Audio

  • Stereo 16-bit 44kHz sampled output
  • Stereo 16-bit 44kHz sampled input
  • Headphone output jack with individual volume control
  • Audio CD player compatibility

Software

  • Runtime environment derived from Mac(TM)OS
  • PPC native version of QuickDraw(TM)
  • Reduced system memory footprint (computer specific features removed)
  • Disk-resident System Software stamped on CD-ROM with title
  • System boots off of CD-ROM
  • Pippin System Software upgrades released through CD-ROM stamping operations
  • 68k emulator
  • Macintosh Toolbox intact

[Wikipedia Το Site για το PippinMarathon ]

Άγγελος "papp0us" Παπαναγιώτου

Γιος της Zelda. αδελφός του Cris Redfield, έχω συμμαχήσει με τον Solid για να κατατροπώσουμε τον Bowser, πριν φάει τη Lara. Με το Android στο ένα χέρι και το χειριστήριο του Xbox στο άλλο η νίκη είναι δική μου!