Tomb Raider

Η μόδα των reboots φαίνεται πως έχει πλέον έρθει για να μείνει στη βιομηχανία gaming και παραδείγματα όπως το X-COM και το DmC δείχνουν πως αν μη τι άλλο οι εταιρίες παίρνουν στα σοβαρά τους τίτλους. Τώρα έρχεται η σειρά της Lara Croft και του θρυλικού Tomb Raider. Το αποτέλεσμα είναι κάθε άλλο παρά κακό. Είναι επικό! 

tomb_raider__2013__fan_made_wallpaper_2_by_mikky100-d520l5m

Η Crystal Dynamics έγραψε μια ιστορία που χρειαζόταν η σειρά. Μέσα από το TR βλέπουμε την πρώτη περιπέτεια της νεαρής αρχαιολόγου, την εξέλιξη των δυνατοτήτων της και τη μεταμόρφωσή της από κοριτσάκι στη γνωστή Lara που ξέρουμε, ατρόμητη και εφευρετική. Η ιστορία μας ξεκινάει στο Endurance, το πλοίο που χρησιμοποιεί η αρχαιολογική εκστρατεία που συμμετέχει η δίδα Croft, κάπου στον Ειρηνικό Ωκεανό, σε αναζήτηση του “Χαμένου στόλου του Kublai Khan”. Μετά από παρότρυνση της ηρωίδας μας, το η ομάδα παίρνει πορεία για το ξακουστό “Devil’s Triangle”. Εκεί μια μεγάλη καταιγίδα καταστρέφει το πλοίο και αναγκάζει την ομάδα να καταφύγει σε ένα από τα νησιά της απομονωμένης περιοχής. Προς κακή τους τύχη όμως τα γύρω νησιά βρίθουν από μια κάστα ακολούθων της τοπικής αρχαίας θεάς ενώ οι ισχυρές καταιγίδες δεν αφήνουν ελπίδα σωτηρίας.  Το πλήρωμα φυλακίζεται και η Lara καλείται να σώσει τους φίλους της και να βρει τι συμβαίνει στο παράξενο αυτό σύμπλεγμα νησιών.

Οι τοποθεσίες είναι γεμάτες μυστικά και collectable αντικείμενα όπως artifacts, ημερολόγια και φυσικά κρυμμένους τάφους. Απομεινάρι της παρακαταθήκης της σειράς, οι τάφοι-tombs είναι one-off δωμάτια με ένα puzzle το καθένα. Περνάς το puzzle – πας στο θησαυρό. Μπορεί να ακούγεται παράξενο μα πολλές φορές θα αισθανθείτε μεγάλη ικανοποίηση περνώντας έναν από αυτούς τους μικρούς γρίφους. Να σημειώσουμε επίσης πως, μετά τον τερματισμό, όλες οι κλειστές περιοχές ανοίγουν για ελεύθερη περιπλάνηση. Τα περιβάλλοντα τότε μετατρέπονται σε παιχνιδότοπους με εξαιρετικό σχεδιασμό και πολλά μυστικά. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως το παιχνίδι “έχει φαΐ” και δε θα τελειώσει γρήγορα (έρχονται και dlc εν καιρώ…!).

Η αίσθηση που αφήνει το παιχνίδι από τα πρώτα κιόλας λεπτά είναι εντυπωσιακή. Η επιβίωση που είναι πρώτο μέλημα στην αρχή δίνει σιγά σιγά τη θέση της σε μια άγρια εμπειρία εξερεύνησης με πολλά όμορφα στοιχεία. Είναι ίσως η πρώτη φορά που τα QTE και τα  timed events χρησιμοποιούνται τόσο σωστά και ταιριαστά στο gameplay ενώ διορθώθηκε -επιτέλους- και το μαύρο σημείο της σειράς, η μάχη. Στο Tomb Raider οι μάχες είναι ομαλές και λογικές σε πλήθος και δυσκολία. Δε θα πολεμήσετε πολλές φορές μα τα πτώματα θα είναι παραπάνω από αρκετά μάλλον. Σε αυτό θα βοηθήσει το ανανεωμένο οπλοστάσιο που αποτελείται από τόξο, glock, αυτόματο και καραμπίνα (και το αναρριχητικό pickaxe εν μέρει). Και ερχόμαστε σε ένα ακόμη πολύ σωστά δομημένο στοιχείο του gameplay. Το σκαρφάλωμα/περιπλάνηση. Ίσως για πρώτη φορά σε Tomb Raider δε θα χρειαστεί να κάνετε load επειδή η Lara πήδηξε στο κενό από λάθος χειρισμό ή παράξενη γωνία της κάμερας. Όλα είναι υπολογισμένα σε βαθμό pixel εξανεμίζοντας τέτοιες καταστάσεις. Πιο ειδικά, το pickaxe και το τόξο είναι οι πιο καλοί σύμμαχοι στην εξερεύνηση των νησιών και των περιοχών τους. Με το pickaxe έχουμε τη δυνατότητα να σκαρφαλώνουμε σε σχεδόν επίπεδες πέτρινες επιφάνειες ενώ με το τόξο και χρησιμοποιώντας σχοινί μπορούμε να στήσουμε ziplines για πρόσβαση σε απόκρημνα μέρη.

Συνεχίζοντας, σε πολλά σημεία στο παιχνίδι θα συναντήσετε μικρές φωτιές / camps. Εκεί η Lara έχει την ευκαιρία να ξεκουραστεί (λέγε με autosave), να κάνει quicktravel σε άλλα camps και να αναβαθμίσει τις ικανότητες και τον οπλισμό της. Φαίνεται πως η μόδα των reboots πάει πακέτο με τη μόδα των levels οπότε κι εδώ ο ηρωίδα αποκτά levels ανάλογα με την πρόοδό της στο παιχνίδι, τα μυστικά που βρίσκει και τους εχθρούς που εξολοθρεύει. Κάθε level πάει πακέτο με ένα skill point που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ξεκλειδώσουμε ένα skill από τις τρεις κατηγορίες Survivor, Hunter & Brawler. Όσον αφορά στα όπλα τώρα, αρχικά να πούμε πως οτιδήποτε βρίσκουμε και ανοίγουμε ή σκοτώνουμε μας δίνει salvage. Αυτό είναι είτε μεταλλικά εξαρτηματάκια, βίδες κτλ κτλ. Χρησιμοποιώντας λοιπόν salvage αναβαθμίζουμε τον οπλισμό μας κάνοντας τη ζωή μας πιο εύκολη – και των εχθρών πιο δύσκολη!  Επίσης αξίζει να αναφερθεί πως ενώ ξεκινάμε την ιστορία με λιγοστό εξοπλισμό, η εφευρετική Croft προσθέτει στα πράγματα που μας βοηθούν οτιδήποτε κρίνει απαραίτητο ολοκληρώνοντας έτσι ένα σετ εξοπλισμού που κάνει για όλες τις περιστάσεις.

Στα τεχνικά, η δουλειά είναι ά-ρι-στη! Τα γραφικά θα μπορούσαν πολύ άνετα να χαρακτηριστούν next-gen καθώς τα effects και ο σχεδιασμός είναι μοναδικός. Η φυσική είναι εξίσου καλοσχεδιασμένη και ποτέ δε δίνει την αίσθηση του “ψέματος”.  Ο ήχος ακολουθεί στα ίδια επίπεδα. Οι φωνές είναι καλές πέραν της Lara που είναι εξαιρετική! Γενικότερα έχει δοθεί, η αλήθεια είναι, πολλή περισσότερη σημασία στην ανάπτυξη της πρωταγωνίστριας μα εκτός από λογικό είναι και καλοδεχούμενο.

Για το τέλος θα αναφέρουμε δυο στοιχεία. Ένα καλό ένα κακό. Το καλό είναι το Survival Instincts Vision. Πατώντας ένα κουμπί η οθόνη γίνεται γκρι και φωτίζονται μόνο τα σημεία ενδιαφέροντος όπως τα collectibles, οι τοίχοι που εγκρίνονται για σκαρφάλωμα κτλ. Η χρήση του είναι εντελώς προαιρετική και αυτό είναι που κάνει την εν λόγω λειτουργία καλή. Προσωπικά το χρησιμοποιώ μόνο για να δω κάποιο collectible από μακρινή απόσταση ή για τα hotspots ενός puzzle. Το κακό είναι το multiplayer. Μέσα από πολλά loadouts, levels ups και άσχημα modes γίνεται κουραστικό και χάνει όλη τη διασκέδαση της μάχης που έχει το single player κομμάτι.

Εν κατακλείδι, το Tomb Raider είναι επάξιος απόγονος των παλιών -καλών- τίτλων. Με καλογραμμένη ιστορία, εξαιρετικό τεχνικό τομέα και killer gameplay φέρνει τη σειρά εκεί που πρέπει, στο θρόνο των action games και θέτει ισχυρότατες βάσεις για μια νέα πορεία της νέας Lara. 

Το παιχνίδι κυκλοφορεί από την CD Media.

Θετικά: Εξαιρετικό reboot από κάθε άποψη

Αρνητικά: Το multiplayer

Βαθμός: 9.3

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.