Το gaming αλλάζει (προς το χειρότερο)

xbox-meme-sw

Μετά από τις ανακοινώσεις της Microsoft σήμερα, τα νέα με άφησαν απογοητευμένο και νευριασμένο. Από την μία το online DRM που απαιτεί να συνδεόμαστε online μία φορά την ημέρα, από την άλλη το θέμα που παίζεται με τα μεταχειρισμένα (η Microsoft βλέπετε, πέταξε το μπαλάκι στις third party εταιρίες) και, τέλος, το αποτελειωτικό χτύπημα με την δυνατότητα να δανείζεις παιχνίδια σε φίλους σου μόνο μία φορά (όσο αόριστο και αν είναι ακόμη αυτό).

Η Microsoft αυτή τη στιγμή, με αυτά τα δεδομένα, φαίνεται να είναι η αγαπημένη εταιρία των developers και η πιο μισητή των gamers, ενώ ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει με το Wii U, το οποίο αργοπεθαίνει και παρασύρει την Nintendo μαζί του. Και αυτό γιατί όπως όλα δείχνουν, το online DRM, οι περιορισμοί του Xbox Live και τα λοιπά που έχει προσθέσει η Microsoft στο Xbox One (το οποίο κατα τ’ αλλα φαίνεται αρκετά καλή κονσόλα, με πλούσιες δυνατότητες και υπηρεσίες) δεν είναι δική της εφεύρεση. Τέτοιες κινήσεις, μόνο ζημιά μπορούν να προκαλέσουν στην Αμερικάνικη εταιρία.

Η ενσωμάτωση DRM, είναι -όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ- αποτέλεσμα πιέσεων των developers ώστε να περιοριστεί η χασούρα αυτών από μεταχειρισμένα, ενοικιάσεις και ανταλλαγές παιχνιδιών. Η Microsoft δεν είναι πρωτάρα στον χώρο, γνωρίζει πως οι κινήσεις αυτές θα είναι τουλάχιστον καταστροφικές για την εικόνα του Xbox One, το οποίο δε φαίνεται να έχει πείσει ακόμη τους παίκτες. Αλλά το θέμα μας τώρα είναι η Sony, που δεν φαίνεται να σχολιάζει ιδιαίτερα το PS4 και τις λειτουργίες αυτού.

xbox-one-used-games-meme

Η Sony είναι ανάμεσα σε μία κονσόλα χωρίς ιδιαίτερη υποστήριξη από τρίτες εταιρίες (η ΕΑ έχει επισήμως παρατήσει το Wii U) και σε μία κονσόλα που οι παραδοσιακοί gamers φαίνεται να έχουν μισήσει. Και το ερώτημα είναι, τι θα κάνει η Ιαπωνική εταιρία; Θα υποκύψει στο -επιτρέψτε μου την έκφραση- νταβατζιλίκι των publishers, ή μήπως θα πορευθεί ανεξάρτητα, με κίνδυνο να μείνει μόνη της, όπως είναι πλέον η Ninty;

Γιατί και η Sony δεν είναι χαζή. Το έχει αποδείξει τρεις γενιές τώρα, που ακόμη και μέσα από σφάλματα, καταφέρνει να επιζήσει να να σημειώσει σημαντική επιτυχία. Αν θέλετε την γνώμη μου, σε λίγα εικοσιτετράωρα από τη στιγμή που γράφω αυτες τις γραμμές, η Sony θα μας ανακοινώσει παρόμοιες δικλείδες ασφαλείας, παρόμοιες τεχνικές, παρόμοια DRMs με αυτά που είδαμε σήμερα. Αλλά αυτό είναι φυσικά η δική μου πρόβλεψη, που ελπίζω να πέσω και σε αυτή έξω– άλλωστε έχω ιστορία με τις αποτυχημένες προβλέψεις που αφορούν την E3.

Απλά η Sony δε μπορεί να διακινδυνεύσει μία ολόκληρη κονσόλα να γίνει το νέο PSP, το νέο Dreamcast ή το επόμενο Wii U. Οι κονσόλες που ανέφερα είναι τρανά παραδείγματα αποτυχίας εξαιτίας της μικρής (εώς ελάχιστης) υποστήριξης από τρίτες εταιρίες. Δεν μπορεί να το διακινδυνεύσει, απλά γιατί η αγαπημένη πλέον εταιρία των developers, Microsoft, θα συγκεντρώνει ολοένα και περισσότερα παιχνίδια, ολοένα και περισσότερες αποκλειστικότητες.

Το παιχνίδι πλέον, κύριοι και κυρίες, δε παίζεται από τις Sony, Nintendo και Microsoft. Τα παιχνίδια αυτών δεν είναι ούτε το ένα δέκατο των παιχνιδιών που κυκλοφορούν κάθε χρόνο στις κονσόλες τους. Οι 3rd party developers κινούν τα νήματα, και θα κάνουν τα πάντα να εξασφαλίσουν περισσότερα έξοδα. Πόσο μάλλον τώρα που το budget των νέων παιχνιδιών πρόκειται να ανεβεί ακόμη πιο ψηλά.

“Μα, αυτά είναι όλα θεωρίες!”, θα μου πείτε. Οπότε ας μιλήσουμε με στοιχεία, έστω και αν σε πρώτο βαθμό δεν είναι τόσο χειροπιαστά. Πίσω τον Φλεβάρη, η Sony ανακοίνωσε μερικά παιχνίδια για το PS4, από τα οποία τα περισσότερα ήταν δικές της παραγωγές. Φυσικά, πολλά παιχνίδια έχουν επιβεβαιωθεί για την νέα κονσόλα, όπως το Destiny, το Watch_Dogs και πολλά άλλα. Αλλά αυτά είναι multiplatform.

Ας περάσουμε δύο βδομάδες πριν, στα τέλη Μαΐου και την αποκάλυψη του Xbox One. Η Microsoft ανακοίνωσε πως 15 αποκλειστικά παιχνίδια ετοιμάζονται για το Xbox One για τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του, χωρίς φυσικά να υπολογίζουμε και παιχνίδια όπως το TitanFall που θα κυκλοφορήσει σε Xbox 360 και PC μαζί με το One. Ο αριθμός νομίζω μιλάει από μόνος του, και η Sony αυτή τη στιγμή δε φαίνεται να μιλάει πολύ για τα παιχνίδια του PS4.

Και θα κλείσω εδώ αυτό το blog post, αφήνοντας μόνο το σημερινό πρωτοσέλιδο του nowgamer.com: “Xbox One: It’s made for publishers, not for you”. Νομίζω πως με βρίσκει σύμφωνο. Οπότε θα σας χαιρετίσω με την ελπίδα πως στο Σαββατοκύριακο, η Microsoft θα συνειδητοποιήσει το κακό που πρόκειται να κάνει στον εαυτό της, αλλά περισσότερο, στο gaming. Και ελπίζουμε πως στην E3 θα πράξει το σωστό. Θα τα πούμε στην E3!

ΥΓ: Κράξτε με ελεύθερα :P

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.