Call of Duty: Ghosts

Ήρθε πάλι αυτή η στιγμή του έτους που στην πόρτα του σπιτιού μου καταφθάνει το νέο μέρος της σειράς-φαινόμενο που ακούει στο όνομα Call of Duty. Κάθε χρόνο η σειρά, είτε με μεγάλες, είτε με μικρές αλλαγές, βρίσκεται στα ράφια των καταστημάτων όχι για πολύ ώρα, αφού μέσα σε λίγες ώρες καταφέρνει να χτυπήσει πωλήσεις-ρεκόρ (το Call of Duty Ghosts έφτασε το 1 δις δολάρια τζίρο μέσα σε λιγότερο από βδομάδα).

Πέρυσι τα είπαμε για το Call of Duty: Black Ops 2, την προσθήκη της Treyarch στο franchise, φέτος έχουμε την νέα πρόταση της Infinity Ward, την δημιουργό της σειράς Modern Warfare (αλλά και του Call of Duty γενικότερα). Με το Call of Duty: Ghosts σηματοδοτείται η αλλαγή στην σειρά, η νέα αρχή για την Infinity Ward, αφού μετά το Modern Warfare 3 το σύμπαν των Modern Warfare αποτελεί παρελθόν. Ταυτόχρονα, το Ghosts σηματοδοτεί την μεταφορά της σειράς στις next-gen κονσόλες, οι εκδόσεις των οποίων θα συνοδεύσουν τα Xbox One και PS4 στην κυκλοφορία τους.

Στο review αυτό θα αναφερθούμε στις εκδόσεις των PS3, Xbox 360 και υπολογιστών, με τον υποφαινόμενο να έχει δοκιμάσει τις δύο τελευταίες για τις ανάγκες του review. Καταφέρνει το Call of Duty: Ghosts να επαναπροσδιορίσει το franchise με τον τρόπο που το έκανε το Call of Duty 4, πέντε χρόνια πριν (ήμουν νιος και γέρασα…);

Call-Of-Duty-Ghosts-review

Campaign: Πίου πίου και τα σχετικά

Αρχικά είπαμε να ασχοληθούμε με το single player κομμάτι του παιχνιδιού, για εσάς τα 3-4 άτομα που καίγεστε να διαβάσετε για αυτό. Το Call of Duty: Ghosts (από και στο εξής σκέτο Ghosts) μας μεταφέρει στο όχι-και-τόσο-μακρινό μέλλον, όταν η Federation, μία πολιτικοοικονομική ένωση της λατινική Αμερικής στρέφει τα όπλα μαζικής καταστροφής των Ηνωμένων Πολιτειών ενάντια στους ίδιους. Για πολλά χρόνια οι εναπομείναντες στρατιωτικές δυνάμεις προστατεύουν τις ΗΠΑ (ή έστω ότι περίσσεψε από αυτές), μαζί με μία επίλεκτη ομάδα δράσης: τους Ghosts. Το story μας αφηγείται την ιστορία δύο αδερφών, οι οποίοι εντάσσονται στους Ghosts προκειμένου να επιτεθούν στην Federation.

Φυσικά το Ghosts, όπως αρμόζει σε κάθε Call of Duty που σέβεται τον εαυτό του, περιλαμβάνει έναν βασικό “κακό”, έναν συγκεκριμένο στόχο που θέλουμε να εξολοθρεύσουμε . Ο λόγος για τον Gabriel Rorke, έναν χαρακτήρα αρκετά ενδιαφέρων,  ο οποίος όμως δεν καταφέρνει να φτάσει την προσωπικότητα του Makarov που όλοι μας αγαπήσαμε να μισούμε. Η διάρκεια του παιχνιδιού κυμαίνεται στα στάνταρ που μας συνήθισε το franchise, δηλαδή περίπου στις 6 με 7 ώρες (ίσως περισσότερο για τους λιγότερο έμπειρους παίκτες ή σε μεγάλα επίπεδα δυσκολίας).

Το story mode χαρακτηρίζεται από την γραμμική του φύση, τις κινηματογραφικές στιγμές και τις χολιγουντιανές εκρήξεις, ενώ το σενάριο είναι αρκετά ενδιαφέρον. Στο playthrought μας αντικρίσαμε και πολλές deja-vu στιγμές, πιθανώς φόρο τιμής στα Modern Warfare (και όχι όπως κράζουν πολλοί “έλλειψη έμπνευσης” κατά την γνώμη μου). Παίζοντας λίγο από το story, θα ξεκλειδώσετε και το Extinction mode, το οποίο είναι αντίστοιχο των “Zombies” του Black Ops, όμως με εξωγήινους και τελειώνει κάποια στιγμή.

xl_COD-Ghosts-lead-624

Multiplayer: Εκεί που είναι το ζουμί

Ας μην κοροϊδευόμαστε. Αυτός που θα δώσει 60€ για το παιχνίδι και δεν τον ενδιαφέρει το multiplayer πρέπει να λιθοβοληθεί στην Ερμού και να αφεθεί να τον φάνε τα περιστέρια. Φυσικά, το ζουμί του παιχνιδιού βρίσκεται στο Multiplayer κομμάτι, στο οποίο οι φίλοι της σειράς θα νιώσουν σύντομα σαν το σπίτι τους. Και αυτό γιατί παρά την όλη προσπάθεια της Infinity Ward να ανανεώσει την σειρά, το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ανανεωμένο Modern Warfare.

Και εξηγούμαι. Παρόλο που το παιχνίδι έχει αλλάξει σε πολλά σημεία, ο κορμός παραμένει σταθερός. Είναι σαν να λέμε πως αν στην κοκα κόλα προσθέσει λεμόνι, θα πάψει να είναι κοκα κόλα. Γιατί, τα στοιχεία του gameplay είναι τα ίδια που γνωρίζουμε τα τελευταία πέντε (;;;;) χρόνια. Οι αλλαγές που έκανε η Infinity Ward περιορίζονται στο νέο σύστημα “Create a Soldier” που αντικαθιστά το “Create a Class”, και στο σχεδόν-νέο σύστημα loadout, όπου με συγκεκριμένους πόντους μπορείς να επιλέξεις συγκεκριμένα perks. Η αλήθεια είναι ότι για να το καταλάβετε πρέπει να έχετε στο νου σας το Create a Class του Black Ops 2, όπου με τους 10 πόντους μπορείς να κάνεις πολλούς συνδυασμούς attatchments, perks και τα λοιπά. Η αλήθεια είναι πως υπάρχει λίγη πληροφόρηση για το εν λόγω σύστημα, οπότε θα προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω λίγο την κατάσταση:

Κάθε Perk κοστίζει συγκεκριμένο αριθμό πόντων (αυτός κυμαίνεται από 1 εώς και 5 πόντους). Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μπορείτε να επιλέξετε μέχρι και 8 perks που κοστίζουν 1 πόντο έκαστο, ή να κάνετε οποιονδήποτε άλλον συνδυασμό. Παράλληλα, θυσιάζοντας όπλα και λοιπό εξοπλισμό μπορείτε να εξασφαλίσετε επιπλέον 3 πόντους, για να ξοδέψετε σε perks. Συνολικά, το παιχνίδι περιλαμβάνει 35 perks, που θα καλύψουν όλα τα γούστα παικτών και τις ανάγκες τους.

Αυτό που ξεχωρίζει στους χάρτες είναι τα διαδραστικά στοιχεία που περιέχουν, έστω αν και στους περισσότερους είναι καλλωπιστικά και πολύ συγκεκριμένα. Ο χάρτης που ξεχωρίζει είναι φυσικά ο Strikezone, ο οποίος μετά από KEM Strike (αντίστοιχο του MOAB) θα αλλάξει πλήρως την μορφή του και τα περιβάλλοντα (και οι υπόλοιποι χάρτες επηρεάζονται, αλλά όχι σε τοσο μεγάλο βαθμό) Αυτό που με ξένισε λίγο είναι ο αριθμός των διαθέσιμων χαρτών, που είναι 13 (ή 14 μαζί με το Free Fall, ο οποίος δόθηκε ως pre-order bonus), έναντι των 16 που μας είχε συνηθίσει η σειρά στα προηγούμενα παιχνίδια. Επίσης, πολλοί χάρτες είναι ίσως λίιιγο μεγαλύτεροι από αυτό που έπρεπε, ειδικά αν σκεφτούμε πως στα Xbox 360 και PS3 ο αριθμός των παικτών είναι 12, και όχι 18. Πρακτικά, αυτό κάνει πολλές φορές το παιχνίδι κουραστικό και βαρετό, μιας και τριγυρνάτε σε διάφορες περιοχές που δεν κυκλοφορεί ψυχή.

call-of-duty-ghosts-review-1102588

Στα διαθέσιμα modes θα βρείτε πολλά νέα, αλλά και παλιά. Αυτό που ξεχωρίζει είναι φυσικά το Cranked, ένα mode που συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό παικτών (αν και το Team Deathmatch συνεχίζει να συγκεντρώνει την μάζα). Στο εν λόγω mode σκοπός είναι να συγκεντρώσετε τα περισσότερα ομαδικά kills, μόνο που την στιγμή που θα σκοτώσετε τον πρώτο εχθρό αποκτάτε boost στην ταχύτητα και έχετε στην διάθεσή σας 30 δευτερόλεπτα να σκοτώσετε έναν δεύτερο προκειμένου να επαναφερθεί το χρονόμετρο στα 30 δεύτερα(αλλιώς παθαίνετε και αρχίζετε από την αρχή). Το mode αυτό πρακτικά είναι το αντίδοτο στο camping, δίνοντας κουράγιο σε εμάς που νευριάζουμε εύκολα και σπάμε controllers, ποντίκια, και ότι υπάρχει γύρω μας. Ωστόσο, λάμπει δια της απουσίας του το Ground War, όπως λογικά αντιληφθήκατε και από την μείωση του αριθμού των παικτών στους 12. Έτσι, όσοι θέλατε λίγο… τζερτζελέ θα απογοητευτείτε.

Τέλος, το multiplayer είναι σχετικά ισορροπημένο (περίεργο για παιχνίδι Call of Duty), με την μόνη παραφωνία να είναι ο σκύλος που σας προφυλάσσει στο multiplayer. Αυτό γιατί είναι αρκετά overpowered, ειδικά αν μιλάμε για reward που αποδίδεται στα 5 Kill Streaks και δεν πεθαίνει ούτε με μαχαίρι!

Τεχνικός τομέας: Pure sub-HD

Το παιχνίδι στην έκδοση του Xbox 360 μοιάζει οπτικά αρκετά μέτριο, ίσως στα ίδια επίπεδα με τα προηγούμενα παιχνίδια. Άσχημο δεν το λες, αλλά σίγουρα η μηχανή γραφικών δείχνει την ηλικία της. Η έκδοση για υπολογιστές, όμως -και εφόσον έχετε την δυνατότητα να το τρέξετε στις υψηλές ρυθμίσεις- μοιάζει πολύ καλή, και μας δίνει ελπίδα πως στα Xbox One και PS4 θα δείχνει εξίσου καλό. Στα θετικά πρέπει να προστεθούν τα 60FPS που διατηρούνται σταθερό καθ’ όλη την διάρκεια του gameplay. O ηχητικός τομέας στα υψηλά στάνταρ που έθεσαν οι προηγούμενοι τίτλοι, με ωραία εφέ και καλό voice acting.

Μία ακόμη παρατήρηση: ή το παιχνίδι είναι γεμάτο με Έλληνες, ή μας έχουν περιορίσει στο matchmaking και δεν μας βάζει με παίκτες από άλλα κράτη, όπως είχε γίνει αρχικά και στο Modern Warfare 3. Ελπίζω το πρώτο..

Μία -σχεδόν- νέα εποχή

Κλείνοντας, ομολογώ πως από το Ghosts περίμενα περισσότερα. Περίμενα μία πραγματική αλλαγή, μία αλλαγή που θα δώσει νέο αέρα στην σειρά. Γιατί το παιχνίδι μοιάζει αρκετά στο Modern Warfare 3, δανείζεται στοιχεία από το Black Ops 2 και δεν τολμεί να πρωτοπορήσει στο ελάχιστο. Ο τεχνικός τομέας χωλαίνει στα PS360, αλλά η PC έκδοση στέκεται αρκετά καλά (χωρίς βέβαια οι διαφορές να είναι εξωπραγματικές, όπως στην περίπτωση του Battlefield 4). Το καλύτερο Call of Duty; Θα ήταν, εφόσον έκανε πραγματικά next-gen βήματα και έπαιρνε περισσότερα ρίσκα από πλευράς gameplay. Οι φίλοι της σειράς σίγουρα δεν θα απογοητευτούν, οι υπόλοιποι.. καθρεφτάκι!

Θα τα πούμε online!

Θετικά: Αξιοπρεπές campaign, εθιστικό multiplayer, Create a Soldier, πολλά νέα modes

Αρνητικά: Οπτικός τομέας που δεν εντυπωσιάζει, λείπει το Ground War, δεν πρωτοπορεί, 13 χάρτες

Βαθμός: 7.5

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.