7 Days to Die – Alpha

To 7 Days to Die (από εδώ και πέρα 7d2d) είναι -ακόμα- ένα survival game που ακολουθεί τη μόδα των τελευταίων μηνών. Το 7d2d έχει και στοιχεία crafting και θυμίζει πάρα πολύ Minecraft. Ακόμα βρίσκεται στην Alpha έκδοση και με αυτή θα ασχοληθούμε. Να σημειώσουμε πως το κείμενο γράφτηκε αφού παίξαμε co-op και στην ουσία είναι αποτέλεσμα “σημειώσεων” 2 συντακτών. Ξεκινάμε.

Ιστορία δεν υπάρχει. Μπαίνεις σε ένα χάρτη και ξεκινάς την προσπάθεια για επιβίωση. Ο χάρτης είναι πάντα ο ίδιος και θα μπορούσαμε να πούμε πως δεν είναι το δυνατότερο κομμάτι του τίτλου. Αυτό γιατί ενώ υπάρχει ποικιλομορφία δεν υπάρχει συνοχή. Οι περιοχές είναι σχετικά θεματικές αλλά μεταξύ τους τόσο ασύνδετες που φαίνεται σαν κάποιος απλά να έπαιξε σε ένα map editor χωρίς καλή ιδέα του τι πρέπει να κάνει. Τουλάχιστον ο κόσμος μαζεύεται σχεδόν πάντα σε 2-3 περιοχές ώστε να χτίσει καταλύματα οπότε κάνει κατά κάποιο τρόπο την εξερεύνηση λίγο πιο εύκολη. Εδώ όμως κολλάει και το μεγαλύτερο ίσως αρνητικό του τίτλου.

Το νερό και κατ επέκταση η εξομοίωση των αναγκών του παίκτη. Αν και ο χάρτης δεν είναι μεγάλος το νερό είναι πολύ σπάνιο και ακόμη κι αν το βρούμε τις περισσότερες φορές είναι βρώμικο οπότε έχει debuffs. Το φαγητό από την άλλη είναι πολύ πιο εύκολο να βρεθεί και δε δημιουργεί πρόβλημα. Τι κάνουμε λοιπόν μόλις ανοίξουμε το 7d2d; Ψάχνουμε για νερό. Και κρατάμε όλα τα πράγματα στο inventory. Γιατί; Επειδή όταν ο χαρακτήρας πεθάνει χάνει μόνο τα πράγματα που έχει στη ζώνη – quickslots. Ίσως αυτό ακούγεται χαζό αλλά είναι καλό γιατί δίνει πόντους στο arcade του τίτλου, γιατί ο τίτλος είναι arcade. Βασικά είναι ένα Minecraft με πιο ρεαλιστικά γραφικά και ίσως καλύτερο αν και ευκολότερο crafting.

Στο δρόμο μας όλα σπάνε και γίνονται υλικά ενώ έχουμε από την αρχή αρκετές συνταγές ήδη γνωστές – τις πιο περίπλοκες τις μαθαίνουμε από βιβλία που βρίσκουμε. Το ωραίο εδώ είναι πως μπορούμε να φτιάξουμε από τσεκούρια και όπλα μέχρι πόρτες ασφαλείας και παγίδες, αρκεί να βρούμε τα κατάλληλα υλικά. Η ανομοιομορφία του χάρτη που είπαμε πριν το καθιστά αυτό εύκολο.

Τα ζόμπι είναι κι αυτά σε μια ντεμί κατάσταση ακόμα με παράξενα spawn κυρίως. Μπορεί να περπατάω δέκα λεπτά και να μη συναντήσω ούτε ένα και ξαφνικά να μου την πέσουν 4 και 2 σκυλιά στη μέση του τίποτα. Προβλήματα της alpha.

Τεχνικά ο τίτλος αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα. Τα γραφικά είναι καλοφτιαγμένα αν και διαθέτουν περιθώρια βελτίωσης. Ο ήχος όμως είναι κακός. Πολύ κακός. Είτε παίζεις 2.0 είτε 5.1 όλοι οι ήχοι ακούγονται από παντού.  Κάθε θόρυβος έχει 3 επίπεδα έντασης που ακούμε ανάλογα με το πόσο μακριά είμαστε από την εστία του ήχου. Αλλά τα επίπεδα δεν είναι πολύ ρεαλιστικά. Δηλαδή κάνεις 2 βήματα μπροστά και ακούς αρκετά δυνατά, μετά κάνεις 2 βήματα πίσω και το ακούς αρκετά πιο χαμηλά. Δεν έχουν σωστή διαβάθμιση. Ο χειρισμός είναι καλός.

Και γιατί να το αγοράσω; Για τον κόσμο. Πρόκειται για ένα κατεξοχήν multiplayer παιχνίδι οπότε εκεί είναι το ζουμί.  Υπάρχουν pve servers που έχουν στόχο καθαρά την επιβίωση ή pvp ή οτιδήποτε. Αν και με μικρό χάρτη, ένας server με 20+ άτομα γίνεται πολύ ενδιαφέρον (έχουμε δει και server με cap τους 69 παίκτες). Και βέβαια όπως σε όλα τα παιχνίδια του είδους, εξαρτάται από τους παίκτες αν θα συνεργαστούν ή θα ταμπουρωθούν στο σπίτι ενός ανυποψίαστου θύματος και θα τον σφάξουν μόλις εμφανιστεί ώστε να του πάρουν τα υπάρχοντα και το ίδιο το σπίτι. Επίσης η παραμετροποίηση του server δίνει τη δυνατότητα για άπειρες επιλογές ώστε να στήσουμε ένα παιχνίδι όπως ακριβώς το θέλουμε.

Εν τέλει το 7d2d είναι ένα αξιοπρεπές survival game που αν και ακόμα σε alpha φαίνεται να έχει δυνατότητες πέρα από τα διάφορα προβλήματα που παρουσιάζει. Βρίθει από zombies, crafting, scavenging και τρόπους να αλληλεπιδράσεις με τους άλλους παίκτες. Θα το ξαναδούμε στη beta και φυσικά στην τελική του έκδοση.

Θετικά: Άπειρο scavenging και crafting\

Αρνητικά: Κακός ήχος, προχειροφτιαγμένος χάρτης

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.