Shin Megami Tensei IV

To Shin Megami Tensei είναι μια απο τις παλιότερες και πιο παρεξηγημένες σειρές RPG που έχουν αντέξει μέχρι τώρα, αφού παρόλο που έχει ορισμένα απο τα ωραιότερα κομμάτια Gameplay, ιστορίας, και Battle System, ποτέ δεν κατάφερε να κερδίσει την αναγνώριση που του αρμόζει. Τουλάχιστον όχι απο τη μεγαλύτερη μερίδα των παικτών.

Το Shin Megami Tensei IV είναι το Sequel που έρχεται μια δεκαετία σχεδόν μετά το τελευταίο SMT III Nocturne, που είχε κυκλοφορήσει το 2003 για το Playstation 2.

Για όσους δεν έχουν επαφή με κάποιο παιχνίδι της σειράς, τα SMT είναι Turn Based RPGs με μια δόση απο..pokemon, αφού μεγάλο μέρος του παιχνιδιού είναι η προσπάθεια να συλλάβετε δαίμονες, (μετά της πειθούς) τους οποίους μπορείτε να εξελίξετε ή να τους διασταυρώσετε (Fusion) δημιουργώντας ακόμα ισχυρότερους συμμάχους, με μόνο σκοπό βέβαια, τη χρησιμοποίηση τους στη μάχη.

Η ιστορία του SMT IV είναι εξαιρετική, και δυστυχώς δεν θα μπορέσω να σας την περιγράψω όσο θα ήθελα, καθότι το Spoiler θα πάει σύννεφο. Πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ο Flynn, ένας φρεσκοξεπεταμένος Samurai στο βασίλειο του Mikado o οποίος ολοκληρώνει την εκπαίδευση του μαζί με 3 ακόμα υποψηφίους (Walter, Jonathan και Isabeau) οταν την εμφάνιση του κάνει ο Μαύρος Samurai, που μετατρέπει τους ανθρώπους σε δαίμονες).

Η παρέα των τεσσάρων Samurai ξεκινάει σε μια περιπέτεια για να αντιμετωπίσουν τον Μαυρο Samurai, και εκεί ξεκινούν ολα.

Οι τρείς σύμμαχοί σας είναι στην ουσία οι ενσαρκώσεις των τριών διαφορετικών δρόμων που μπορείτε να διαλέξετε στο παιχνίδι(με λίγα λόγια, έχετε πλάι σας τον καλό, τον κακό και τον αδιάφορο!) και πολλές φορές κατα τη διάρκεια του παιχνιδιού θα κληθείτε να κάνετε επιλογές που θα επηρεάσουν τις σχέσεις σας με αυτούς.

Παρόλο που το σενάριο του παιχνιδιού ειναι συμπαγές, και δύσκολα θα σας αφήσει αδιάφορους, δεν είναι λίγες οι φορες που θα βρεθείτε να έχετε αφήσει αθελά σας την κεντρική ιστορία για να ασχοληθείτε με τα side missions, τα οποία μπορεί να μη σφύζουν απο πρωτοτυπία, είναι όμως μια ευχάριστη αλλαγή όταν θέλετε να ξεφύγετε από την ιστορία του παιχνιδιού.

Το Battle System του παιχνιδιού βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους δαίμονες, τους οποίους μπορείτε να αποκτήσετε κερδίζοντας την εύνοια τους με δώρα ή μέσα απο επιλογές συζήτησης, κάνοντας τους να σας συμπαθήσουν.

Αν δε τα καταφέρετε, θα καταλάβετε γιατί είναι σοφό να κάνετε πολύ συχνά Save στο παιχνίδι, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που θα φύγει το Party σας με μονοhit(sic!) πριν καταλάβετε καλά καλά τι συνέβει.

Το να έχετε μια ισσοροπημένη ομάδα είναι μάλλον το δυσκολότερο κομμάτι του παιχνιδιού αφού συνολικά μπορείτε να μαζέψετε περισσότερους απο 400 δαίμονες(δεν έχω βρεί ούτε τους μισούς). Οι μάχες είναι καθαρά Turn Based, και βασίζονται πάρα πολύ στο πέτρα-ψαλίδι-χαρτί των 8 διαφορετικών τύπων επιθέσεων.

Μια επίθεση που είναι “Super Effective” στον αντίπαλό σας, εκτός απο το μεγάλο Damage, σας προσφέρει και τη δυνατότητα για μια ακόμα επίθεση στο Turn σας.
Αυτό βέβαια ισχύει και για τους αντιπάλους σας, οι οποίοι αν χρησιμοποιούν επιθέσεις που βασίζονται σε Elements που οι δαίμονες σας είναι ευπαθείς, τότε πολύ εύκολα μπορούν να σας οδηγήσουν στον χάρο.

Και η τελευταία έκφραση είναι κυριολεκτική, αφού το Game Over σας οδηγεί στον Στυγειο Ποταμό, όπου και ο χάρος σας ζητάει το αντάλλαγμα για να σας επιστρέψει εκεί που ήσασταν, είτε σε Μάκκα(το νόμισμα του παιχνιδιού), είτε σε Nintendo 3DS Play Coins.

Μετά τη δεύτερη επίσκεψή σας στο ποτάμι του θανάτου, το παιχνίδι αφήνει το μαστίγιο και πιάνει το καρότο, δίνοντας σας τη δυνατότητα να ρίξετε τη δυσκολία του παιχνιδιού στο Easy.

Αποφασιστικά για το αποτέλεσμα της μάχης είναι και τα Smirks. Κάθε φορά που το Avatar του επιτιθέμενου(είτε από τη ομάδα σας, είτε ο αντίπαλος) χαμογελά μετά απο ένα επιτυχημένο Super effective χτύπημα, τότε να ξέρετε οτι έρχεται πολύ Damage στην επόμενη επίθεση. Τα οφέλη απο τα Smirks είναι τόσα πολλά που πολύ εύκολα μπορούν να γυρίσουν την ροή μιας μάχης. Πολλές φορες

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τίτλου είναι μέτρια, κάτι που νομίζω οτι συμβαίνει λογο του οτι οι δημιουργοί του δούλεψαν κάτω απο περιορισμένο προϋπολογισμό

Το μεγαλύτερο κομμάτι της ιστορίας ξεδιπλώνεται μέσα από στατικές εικόνες των ηρώων και ομιλία, ενώ και η μάχες είναι σε πρώτο πρόσωπο . Ευχάριστα διαλείμματα απο αυτό το μάλλον ξεπερασμένο και αντιεμπορικό εν ετη 2014 συστημα προβολης, ειναι τα σκόρπια cutscenes αλλα και η περιήγηση σε 3D περιβάλλοντα.

Κάθε φορά που ξεκινάτε για ένα Dungeon η μπαίνετε στον “άλλο κόσμο” (περισσότερα για αυτο, in game) το παιχνίδι περνά σε 3rd person view, στο οποίο μάλιστα οι εχθροι σουλατσάρουν εμφανώς έτσι ώστε να αποφεύγεται τα random encounters.
Το 3D δεν είναι καθόλου άσχημο, και προσδίδει ένα τόνο ζωντάνιας, στο διασδιάστατο -σε μεγάλο ποσοστό- περιβάλλον του παιχνιδιού, με τον ήχο και τα Voiceovers που καλύπτουν ολοκληρες τις συζητήσεις να βάζουν και αυτά το λιθαράκι τους.

Το Shin Megami Tensei IV είναι μια ιδιαίτερη μίξη RPG, Dungeon Crawler, και gotta catch’em all, που είναι σίγουρο οτι αν είναι μέσα στα γουστα σας θα σας κρατήσει απασχολημένους για καιρό.

Οι ατελείωτοι συνδιασμοί δαιμόνων, καθώς και οι διαφορετικές επιλογές που σας δίνονται κατα τη διάρκεια του παιχνιδιού είναι δυο στοιχεία που εγγυούνται το Replayability του παιχνιδιού, το οποίο ούτος η άλλως είναι αρκετά μεγάλο.

Αν ψάχνεται ένα καλό RPG για το 3DS σας τότε το SMT IV αξίζει σίγουρα μια ματιά

Θετικά: Σενάριο, Σύστημα Μάχης, Το σύστημα συλλογής δαιμόνων, Μεγάλο Replayability

Αρνητικά: Αρκετοί χαρακτήρες περνάνε απαρατήρητοι, Μέτριος οπτικός τομέας, αρκετά δύσκολο για τους αμύητους

Βαθμός: 8.3

Άγγελος "papp0us" Παπαναγιώτου

Γιος της Zelda. αδελφός του Cris Redfield, έχω συμμαχήσει με τον Solid για να κατατροπώσουμε τον Bowser, πριν φάει τη Lara. Με το Android στο ένα χέρι και το χειριστήριο του Xbox στο άλλο η νίκη είναι δική μου!