fbpx

Η ελπίδα έρχεται: cross platform multiplayer

xbox-one-windows-10-microsoft-corp

Δανείστηκα το προεκλογικό μότο της καμπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ γιατί οι φετινές εκλογές συνέπεσαν με την παρουσίαση των Windows 10, τα οποία αναμένονται στα τέλη της χρονιάς για πάσης φύσεως πλατφόρμα που φοράει αυτή τη στιγμή Windows 7, 8 ή 8.1. Πρόκειται για το επόμενο βήμα στην προσπάθεια της εταιρίας του Ρεντμοντ να ενοποιήσει όλες τις συσκευές που υποστηρίζονται από τα Windows, τόσο εμφανισιακά όσο και λειτουργικά.

Ως εκ τούτου, το Xbox One θα πάρει την αναβάθμιση των Windows 10 γεγονός που θα το φέρει στο ίδιο μέτωπο με τα Windows-based PCs. Και όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο που μας δείχνει την ενσωμάτωση του Xbox στο νέο λειτουργικό, η Microsoft φαίνεται να κάνει ένα βήμα μπροστά για το PC gaming.

Τα Windows 10 όχι μόνο επιτρέπουν το streamάρισμα παιχνιδιών από το Xbox One σε ένα PC (και πιθανώς tablet ή laptop ή smartphone) αλλά ανοίγουν τον δρόμο για το cross platform multiplayer, ένα όνειρο που υπάρχει εδώ και περίπου μια δεκαετία, αλλά δεν έχει καταφερθεί να υλοποιηθεί ακόμη. Πλην ορισμένων εξαιρέσεων – μετρημένες στα δάχτυλα – όπως το Portal 2 που επέτρεπε συνδεσιμότητα μεταξύ PSN και Steam, το Shadowrun και φυσικά το επερχόμενο Street Fighter V. Η μόνη “ψευδαίσθηση” καθαρού cross-platform multiplayer προέρχεται από το λανσάρισμα του Steam σε Mac και Linux, ενώνοντας τους παίκτες σε κοινούς servers.

Το πρώτο παιχνίδι που αναμένεται να εκμεταλλευτεί την ύπαρξη ίδιου λογισμικού σε Xbox One και υπολογιστές είναι το Fable Legends, γεγονός που μας κάνει να αισιοδοξούμε πως η Microsoft επιτέλους θα υποστηρίξει το προϊόν που παράγει και δεν θα καταλήξει ως ένα ακόμη “Games for Windows Live”. Ελπίζουμε πως μία μέρα η Microsoft θα σηκωθεί από τον λήθαργο και θα πει “ας κυκλοφορήσουμε το Forza, το Halo, το Gears για Windows, δικά μας είναι και αυτά” και να ανοίξουν τις πύλες για gaming με την κοινότητα του Xbox 360 και Xbox One.

Η κίνηση της Microsoft αποτελεί ελπίζουμε την πρώτη για την βιομηχανία που θα ταράξει τα νερά και θα δώσει την αυτοπεποίθηση να ακολουθήσουν κι άλλοι. Και γιατί όχι, μια μέρα Microsoft, Sony, Nintendo και Valve να συντονιστούν και να επιτρέψουν το online multiplayer και στις τέσσερις πλατφόρμες. Γιατί αυτή τη στιγμή οι gamers του κόσμου είναι διαμοιρασμένοι σε τέσσερις διαφορετικές ομάδες, η κάθε μία απομονωμένη από την άλλη.

Φυσικά μία τέτοια κίνηση δεν μπορεί να γίνει σήμερα ή αύριο. Xbox Live, PSN, Nintendo Network και Steam έχουν εντελώς διαφορετική κατασκευή και σίγουρα δεν αποτελεί απλή υπόθεση η δημιουργία ενός κοινού λογισμικού που θα επιτρέπει τέτοιες διαδραστικές επιχειρήσεις μεταξύ των εταιριών. Ποιος δεν θα ‘θελε άλλωστε να μπορεί να μπει σε ένα κοινό server με όλους τους φίλους του, ασχέτως ποια κονσόλα θα είχε αγοράσει. Η διαφορετική αρχιτεκτονική που κουβαλάνε οι διάφορες υπηρεσίες απαιτεί σίγουρα “ξήλωμα” της υπάρχουσας υπηρεσίας και στήσιμο της επόμενης. Δεν είναι ότι οι εταιρίες έχουν ένα κουμπάκι που απαγορεύει εμένα με το PS4 να πάιξω FIFA με τον Πάνο και το Xbox One του.

Το Portal 2 επέτρεπε co-op μεταξύ PS3 και Steam
Το Portal 2 επέτρεπε co-op μεταξύ PS3 και Steam

Μία τέτοια κίνηση μπορεί να φαίνεται πολύ ριζοσπαστική ή αδύνατη, αλλά θα αποφέρει περισσότερα θετικά αποτελέσματα για όλους. Αρχικά, παιχνίδια με μικρό κοινό ή παλιότεροι τίτλοι δεν θα ήταν έρημα, με την λογική ότι όλοι θα βρίσκονταν σε κοινούς servers, και κατ’ επέκταση θα υπήρχαν περισσότεροι διαθέσιμοι χρήστες κάθε στιγμή (μεγαλύτερος χρόνος ζωής). Παράλληλα σε παιχνίδια όπως το Elder Scrolls Online και σε άλλα MMO θα είχαμε ένα πολύ πιο πλούσιο κόσμο με περισσότερους παίκτες ταυτόχρονα στους servers του. Ένα παιχνίδι του 2007 όπως το Call of Duty 4, παρόλο που είναι πολύ καλό και για το 2015, έχει εγκαταλειφθεί από τους περισσότερους και δύσκολα θα βρείτε παιχνίδι με καλό ping. Τι θα γινόταν όμως αν οι παίκτες των Xbox 360, PS3, Wii και PC έπαιζαν σε κοινούς servers; Τα Χ άτομα που παίζουν σε κάθε κονσόλα θα μπορούσαν μέχρι και να τετραπλασιαστούν, κάτι που θα κάνει το matchmaking πιο εύκολο, πιο γρήγορο και περισσότερο αξιόπιστο για την ποιότητα του επόμενου αγώνα.

Και επειδή αυτό το εγχείρημα φαντάζει στο σήμερα αδύνατον, ας ελπίσουμε πως με τα Windows 10 θα έχουμε το πρώτο βήμα προς αυτή τη κατεύθυνση, ώστε να ακολουθήσουν κι άλλοι. Κι αν η Sony αποφασίσει ότι πρέπει να υποστηρίξει το gaming μεταξύ PSN και υπολογιστών, ίσως οι δύο κυρίαρχες του console gaming δουν τα οφέλη και να προσπαθήσουν να “κλείσουν” το τρίγωνο PSN-PC-XBOX που δημιουργείται. Η ελπίδα έρχεται, λοιπόν, και ελπίζουμε πως στο τέλος θα νικήσει.

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.