Conan Exiles

Το Conan Exiles ήταν από την αρχή στα παιχνίδια που θέλαμε να δοκιμάσουμε, ξεκινήσαμε από την closed alpha, beta, open beta και φτάνουμε τελικά στο launch. Τα συναισθήματα ανάμεικτα. Πάμε να δούμε τι και πως.

Η ιστορία μας, περιπέτειά μας ξεκινάει με τη δημιουργία χαρακτήρα. Αρκετές φυλλές και θρησκείες για να επιλέξουμε, και βάσει αυτών καθορίζεται και το “class” αφού στην ουσία ανεβαίνει ό,τι επιλέξουμε να εξασκήσουμε. Ο χαρακτήρας ξυπνάει σε μια έρημο, και αρχικά πρέπει να επιβιώσει με το να φτάσει στην όαση. Και εδώ ξεκινάνε να βάσανα. Η πείνα και η δίψα είναι ίσως οι μεγαλύτεροι εχθροί του Exile μας, αφού πρέπει τακτικά να ασχολούμαστε με το τι θα φάει, τι θα πιεί, πως θα μαγειρέψει, πως θα σκοτώσει το θύραμα πριν τον σκοτώσει αυτό κ.ο.κ.

Ο Σβαρτζενέγκερ δεν περιλαμβάνεται.

Αφού βρούμε ένα μπούσουλα σε αυτά ξεκινάει το άλλο μανίκι. Εξοπλισμός. Όλα, ΟΛΑ ΟΜΩΣ, πρέπει να τα φτιάξουμε εμείς. Πάλι καλά το σύστημα crafting είναι καλοφτιαγμένο, αλλιώς δε θα έβγαινε άκρη. Και όταν λέμε όλα εννοούμε πανοπλίες, όπλα, εργαλεία, φωτιά για ψήσιμο, στρώμα, κρεβάτι, τοίχους, πόρτες, παράθυρα, ιερό για το Θεό μας, παγίδες για ψάρια, σχοινί, παγούρι, μπριζόλα κτλ κτλ κτλ. Σημαντικό τιπ, το berdroll κάνει save, αλλά πρέπει να το αφήσουμε χαμέ αλλιώς αν πεθάνουμε ξεκινάμε πάλι από την έρημο της αρχής. Χωρίς gear. Αυτό.

Αν τελικά δε το παρατήσετε, το παιχνίδι από και και μετά έχει πλάκα (και αχαλίνωτο grinding). Υπάρχουν quests, πόλεις, φυλές, ξύλο, όλα. Το ξύλο όμως… Λοιπόν, σκεφτείτε το σύστημα μάχης των Dark Souls στο πιο προχειροφτιαγμένο. Δεν είναι κακό, δεν είναι άρτιο, δεν είναι όμως και το το δυνατό στοιχείο του Conan Exiles. Γενικά από έναν τίτλο που το μισό gameplay είναι μάχη (και το άλλο μισό crafting) περιμέναμε περισσότερο.

Τεχνικά, τώρα, επίσης ανάμεικτα συναισθήματα. Δοκιμάσαμε τον τίτλο σε Xbox One και Xbox One X. Τα τζιμάνια εκεί στο studio έκαναν κάτι μαγικό. Στο απλό One ο τίτλος παίζει μια χαρά, με τα προβληματάκια του βέβαια λόγω του μεγέθους aka glitches, το τυχαίο bug κτλ. Στο X τώρα, ο κώδικας του scaling μάλλον κάπου. Οι γραμματοσειρές παραείναι μικρές, χάνουμε frames και ο τίτλος μας κράσαρε και 3 φορές στη δημιουργία χαρακτήρα. Παραδόξως, όταν ο χαρακτήρας ξεκίνησε όλα έφτιαξαν. Τα γραφικά πάντως είναι σχετικά όμορφα.

Τροφή > Στέγη > Κοινωνικότητα

Ένα στοιχείο όμως που είναι ξεκάθαρα κακοφτιαγμένο είναι η επιλογή σέρβερ. Είναι το ίδο σύστημα με του Counter Strike. Απαράδεκτο. Καταλαβαίνω πως αφού ο καθένας μπορεί να έχει δικό του σέρβερ είναι βολικό για τους devs, αλλά όταν σε κάθε σέρβερ έχουμε διαφορετικό χαρακτήρα που δε μεταφέρεται, αυτό το σύστημα είναι κακό. Πρέπει να φτιάχνουμε λίστες με αγαπημένους σέρβερ και στην ουσία να μαντεύουμε ποιος χαρακτήρας είναι που.

Κλείνοντας, το Conan Exiles είναι μια καλή προσπάθεια, αν και πολύ ιδιαίτερο σαν παιχνίδι. Με τόνους grinding και crafting, με ίσως το πιο survival σύστημα ως τώρα είναι στην κατηγορία «love it or hate it”.

Conan Exiles

6.5

Βαθμός

6.5/10

Θετικά

  • Σοβαρό σύστημα επιβίωσης
  • Αμέτρητες επιλογές
  • Καλοφτιαγμένο crafting

Αρνητικά

  • Τσαπατσούλιο σύστημα μάχης
  • Απαράδεκτα κεντρικά μενού
  • Κακό scaling σε υψηλές αναλύσεις

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.