Assassin’s Creed Odyssey |Review

Εντάξει, παραδεχτείτε το. Όταν πριν από μία δεκαετία η σειρά Assassin’s Creed έκανε την εμφάνισή της και μας ταξίδεψε στο παρελθόν σε δεκάδες περιοχές του παλαιού και νέου κόσμου, όλοι θέλαμε να δούμε μία περιπέτεια στην αρχαία Ελλάδα. Οι προσευχές μας φαίνεται να εισακούστηκαν, και το Assassin’s Creed Odyssey είναι πραγματικότητα.

Το νέο παιχνίδι της δημοφιλούς σειράς, διαδραματίζεται στην αρχαία ελλάδα, και μας μεταφέρει στον 5ο αιώνα π.Χ κατά την περίοδο του Πελοποννησιακού πολέμου μεταξύ Αθήνας, Σπάρτης και των συμμάχων τους.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς, έχουμε την δυνατότητα επιλογής χαρακτήρα. Μεταξύ Αλέξιου και Κασσάνδρας επέλεξα την Κασσάνδρα (γιατί κυρίως φοβήθηκα μη μου φορολογήσει την κονσόλα), μιας μισθοφόρου εξορισμένη από την πόλη της Σπάρτης. Βασισμένο στο… mini-reboot που έκανε η σειρά πέρυσι με το πολύ καλό Origins, που έδωσε νέα πνοή στη σειρά, και εδώ έχουμε μεγάλη έμφαση στα RPG στοιχεία. Νέο στοιχείο στο παιχνίδι είναι η εισαγωγή της επιλογής διαλόγων ά λα Mass Effect, σε μία προσπάθεια της Ubisoft να κάνει τον τίτλο πιο αλληλεπιδραστικό. Και το καταφέρνει, αν αναλογιστεί κανείς πως για πρώτη φορά έχουμε πολλαπλά τέλη, γεγονός που αυξάνει το replay value στα ύψη!

Επιστρέφοντας στα της ιστορίας, εδώ εμείς οι Έλληνες θα την χαρούμε ίσως λίγο παραπάνω από αυτές των υπόλοιπων παιχνιδιών. Θα συναντήσετε προσωπικότητες που διαβάζαμε επί δεκαετίες στα σχολικά μας χρόνια (βλ. Σωκράτης), θα εξερευνήσετε περιοχές της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας, θα παλέψετε με πλάσματα της ελληνικής μυθολογίας. Πραγματικά θέλω πολύ να σας περιγράψω όλες τις όμορφες στιγμές του παιχνιδιού, αλλά θα ήταν κρίμα να σας χαλάσω την ευκαιρία να τις ζήσετε όταν πιάσετε στα χέρια σας το παιχνίδι.

Το gameplay του Assassin’s Creed Odyssey είναι βασισμένο στο περσινό παιχνίδι, με μικροδιαφορές, όπως η έλλειψη αμυντικού οπλισμού όπως ασπίδες, αλλά και η εισαγωγή μερικών special abilities (Spartan Kick <3). Το σύστημα μάχης είναι γενικά πολύ fun 2 play, αλλά από ένα σημείο και μετά ίσως να κουράσει πολλούς. Σε αυτό συμβάλει και η εισαγωγή των άλλων Μισθοφόρων, οι οποίοι θα σας κυνηγάνε ανάλογα το πόσο καταζητούμενοι θεωρήστε κάθε περίοδο. Η πιο εύκολη λύση είναι να τους σκοτώσετε, αλλά όσο τους σκοτώνετε γίνεστε ακόμα πιο καταζητούμενοι και εν τέλει καλείστε να πληρώσετε το χρηματικό ποσό ώστε να ηρεμήσετε. Ένας μηχανισμός που στην αρχή έδινε ενδιαφέρον, αλλά στη συνέχεια καταλήγει κουραστικός. Πόσο μάλλον όταν σκάσει μύτη ο μισθοφόρος που έχει μαζί του και μια αρκούδα (#πλιζ_χελπ)

Συνεχίζοντας με την RPG προσέγγιση της Ubisoft στην σειρά, ο εξοπλισμός του χαρακτήρα μας έχει το δικό του level, ενώ μπορεί να πάρει και αναβαθμίσεις μέσω των αντίστοιχων blacksmiths που βρίσκονται στον απέραντο ελλαδικό κόσμο. Εξίσου RPG είναι και το σύστημα ιδιοτήτων που μπορούμε να ξεκλειδώσουμε για τον χαρακτήρα μας. Οι ικανότητες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, με σαφείς επιρροές από τα πρόσφατα παιχνίδια Tomb Raider (Hunter, Warrior, Stealth). Έτσι δίνεται η ικανότητα σε κάθε παίκτη να εξελίξει τον χαρακτήρα του στα μονοπάτια που επιθυμεί.

Κάτι που επιστρέφει μετά από αρκετά χρόνια είναι οι Ναυμαχίες. Εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελούσε μια ναυτική δύναμη στη μεσόγειο και πως η χώρα είναι περικυκλωμένη από θάλασσα, η Ubisoft έβγαλε από το συρτάρι το μαγικό αυτό χαρτί που αγαπήθηκε από τους παίκτες στο Black Flag, και το επανέφερε στο Assassin’s Creed Odyssey.

Μέσω του πλοίου που έχουμε πρόσβαση, μπορούμε να σαλπάρουμε τις ελληνικές θάλασσες αλλά και να στρατολογήσουμε πλήρωμα για να καλύψουμε κενές θέσεις που ενδέχεται να θεωρούμε απαραίτητες. Προφανώς, το πλοίο δέχεται και αυτό upgrades, που επί τω πλείστων είναι διακοσμητικά.

Κατά την διάρκεια των Ναυμαχιών, μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε φλεγόμενα βέλη και ακόντια ή μπορούμε πιο απλά να σκάσουμε μύτη στο πλοίο και να αρχίσουμε την κατα μέτωπο επίθεση. Μιας και εδώ δεν έχουμε μπαρούτι και κανόνια, οι θαλάσσιες αυτές μονομαχίες είναι πλέον αρκετά close quarter combat, και όχι τόσο μεγάλης κλίμακας. Δεν παύουν ωστόσο να είναι άκρως απολαυστικές!

To περιεχόμενο του παιχνιδιού είναι χωρίς υπερβολές, τεράστιο. Βάζοντας στο άθροισμα και τα εκατοντάδες side quests που υπάρχουν, ο τίτλος μπορεί να αποφέρει μέχρι και περισσότερες από 100 ώρες ενασχόλησης, ενώ σε περίπτωση που θέλετε να δειτε και μερικά ακόμη εναλλακτικά τέλη… χάνεται η μπάλα! Για τους λάτρεις της εξερεύνησης, η Ubisoft έχει προσδώσει μία ακόμη λειτουργία, που αποκρύπτει κατευθύνσεις και objectives προκειμένου να πλοηγηθείτε μόνοι σας ανάλογα με τις οδηγίες και πληροφορίες που κατέχετε.

Περνώντας στα τεχνικά στοιχεία του παιχνιδιού, το Assassin’s Creed Odyssey είναι πραγματικά όμορφο. Πυκνή βλάστηση, πανέμορφα τοπία, κρυστάλλινα νερά και εξαιρετικό σύστημα φωτισμού συνθέτουν ένα πολύ ελληνικό τοπίο, σε επίπεδο φωτορεαλισμού. Δεν είμαι σίγουρος αν μιλάμε για πρόοδο από το εξίσου πανέμορφο Origins (και την ποικιλία αυτού σε περιοχές), αλλά αν βάλουμε στη σούμα τον χάρτη των 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων, τότε το Odyssey εδώ παίρνει 10. Και με τόνο. Ένα πρόβλημα που εδώ και δέκα χρόνια έχω κουραστεί να το γράφω σε κάθε review, του pop-up χαρακτήρων και μοντέλων, έχει βελτιωθεί, αλλά υπάρχει ακόμη. Το voice acting είναι πολύ καλό, με την χρήση της λέξης “μαλακα” να μπορούσε να περιοριστεί αφού χρησιμοποιείται ακόμα και σε άκυρα σημεία. Κάτι που θα έπαιρνε βελτίωση ειναι τα loading times, που σε σημεία ειναι πολύ μεγάλα.

Κλείνοντας, το Assassin’s Creed Odyssey, είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι. Βασισμένο στην πετυχημένη συνταγή του Origins, το Odyssey εισάγει νέους μηχανισμούς με μέτρο, κάνει τα απολύτως απαραίτητα, μας μεταφέρει σε έναν πανέμορφο κόσμο γεμάτο ιστορία και μας ταξιδεύει στην γη των προγόνων μας. Οι φίλοι της σειράς θα έπρεπε να το έχουν πάρει ήδη, όσοι δεν είστε φίλοι της σειράς, να παίξετε τα προηγούμενα 10 παιχνίδια και μετά αυτό.

Το review του παιχνιδιού έγινε σε PS4 Pro. Ευχαριστούμε την CD Media για το αντίτυπο.

Assassin's Creed Odyssey

59.99€
9

Βαθμός

9.0/10

Θετικά

  • RPG στοιχεία
  • Άπειρο περιεχόμενο
  • Τεχνικά άρτιο
  • Πολύ καλό story
  • Υπέροχο vibe Αρχαίας Ελλάδας

Αρνητικά

  • Mercenaries
  • Loading times
  • Μερικές τεχνικές αστοχίες

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.