Call of Cthulhu Review

Η μυθολογία του Cthulhu, και κυρίως η αυθεντική όπως την έγραψε ο HP Lovecraft είναι ίσως ό,τι πιο σκοτεινό έχει γραφτεί, παρέα με τις ιστορίες του Poe. Το πρόβλημα είναι πως όσο σκοτεινές και διαταραγμένες είναι οι ιστορίες στο χαρτί, όσο βαθύς o Mythos (όχι η μπύρα) τόσο δύσκολο είναι να αποτυπωθούν σε ένα παιχνίδι. Ως τώρα. Κυρίες και κύριοι, το Call of Cthulhu!

To Call of Cthulhu είναι ένα παιχνίδι μυστηρίου και τρόμου που δανείζεται στοιχεία από όλα του τα ξαδερφάκια και φτιάχνει ένα εξαιρετικό σύνολο.

Στο Call of Cthulhu παίρνουμε το ρόλο ενός ιδιωτικού ντετέκτιβ, στα 1924, στη Βοστώνη. Ο φίλος Edward Pierce αναλαμβάνει να εξιχνιάσει το μυστήριο πίσω από το ξεκλήρισμα των Hawkins στο νησί Blackwater, ανοιχτά της Βοστώνης. Εκεί θα συναντήσει έναν κόσμο τελείως διαφορετικό από αυτόν που ξέρει. Ένα νησί αφιλόξενο, εχθρικό, ασθενικό και γεμάτο σκοτεινά μυστικά. Η ιστορία εννοείται δεν είναι απλά ένας θάνατος, αφού από πολύ νωρίς θα έρθουμε σε επαφή με την αιτία του κακού, που δε θα αποκαλύψω εδώ.

call-of-cthulhu-lamp

Οι καταστάσεις του παιχνιδιού ταιριάζουν γάντι στη μυθολογία που πραγματεύεται, όπως και η ατμόσφαιρα σε κάθε πτυχή του. Καλογραμμένοι χαρακτήρες που θα θυμίσουν παλιούς γνώριμους σε όσους έχουν διαβάσει τη φρίκη των ιστοριών του Lovecraft. Το νησί και οι χαρακτήρες είναι αυτό που λέμε «τόσο όσο».

Σαν παιχνίδι, το Call of Cthulhu είναι ένα μείγμα adventure, horror, survival και RPG. Δανείζεται μηχανισμούς από το pen & paper αδερφάκι του. Είναι άλλωστε επίσημη μεταφορά του rpg της Chaosium (καρδούλες). Έχουμε δηλαδή skills που ανεβαίνουν με CP σε κλίμακα επί τοις εκατό. Όσο πιο ψηλό το skill τόσο πιο πιθανό να πετύχει. Έχουμε σκάλα Sanity, που αλλάζει όσο ο ήρωας έρχεται σε επαφή με απόκοσμα και αποκρουστικά γεγονότα, επίσης.

To Call of Cthulhu δανείζεται στοιχεία από το Necronomicon, το Dark Corners of the Earth, το Amnesia, το Bloodborne.

Ο PI μας δεν κρατάει όπλο -παρά μόνο λάμπα λαδιού ή αναπτήρα-, οπότε έχουμε και σκηνές stealth ή καταδίωξης στα πρότυπα των Amnesia και Alien. Το γνωστό lean σε γωνίες και η επιλογή να κρυφτούμε σε μπαούλα και ντουλάπες είναι παντού, μιας και αν μας πιάσουν έχουμε game over. Δεν είναι βέβαια πως οι εχθροί είναι τίποτα λακέδες για μπούφλες, αλλά συνήθως οντότητες πέρα από κάθε τρόμο.

Το RPG στοιχείο όμως δένει πολύ καλά και με το adventure. Κάθε πρόβλημα έχει παραπάνω από μία λύσεις, που φαίνονται σταδιακά και αλλάζουν την μοίρα του ήρωά μας. Επίσης, όσο εξερευνούμε εκτός της χαραγμένης πορείας βρίσκουμε στοιχεία που ξεκλειδώνουν επιλογές σε διαλόγους, lore, backstories χαρακτήρων και τα συναφή. Όλα αυτά μαζί δίνουν πολύ βάθος στο παιχνίδι και τον κόσμο του, τρομερό immersion και κυρίως διάρκεια στον τίτλο και τον τρόμο του. Επιλογές στους διαλόγους βέβαια ξεκλειδώνουν και τα skills που έχουμε ανεβάσει, οπότε ο καθένας μας θα βιώσει μια διαφορετική εμπειρία όσο παίζει.

Τεχνικά ο τίτλος είναι που χάνει λίγους πόντους. Σχετικά με την ποιότητα του gameplay του πάντα. Τα γραφικά, αν και καλοσχεδιασμένα και στο ύφος που πρέπει δεν έχουν αρκετή λεπτομέρεια σε μερικά σημεία. Επίσης το lip sync είναι μέτριο. Ο ήχος είναι έντονος εκεί που πρέπει και σωστός γενικά μαζί με το voice acting, όπως και ο φωτισμός. Τόσο αυτά στο χώρο όσο και αυτά που κουβαλούν οι χαρακτήρες είναι αρκετά καλά σχεδιασμένα. Δεν περιμένουμε βέβαια τρελά πράγματα από ένα μικρό στούντιο.

Αν έχετε φτάσει ως εδώ μάλλον καταλάβατε πως το κείμενο γράφτηκε από έναν λάτρη της μυθολογίας του Cthulhu. Έχοντας παίξει όλα τα σχετικά παιχνίδια, δει τις ταινίες και διαβάσει τα γραπτά, η κρίση είναι αυστηρή. Το Call of Cthulhu είναι το παιχνίδι που περιμέναμε. Ένα μείγμα καλοστημένου gameplay με εξαιρετική ατμόσφαιρα και πλοκή. Αν είστε fan του Mythos ξέρετε τι να κάνετε. Αν όχι, αξίζει για να γίνετε. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που θα γίνει ορόσημο του είδους.

Ευχαριστούμε την IGE που μας παρείχε το παιχνίδι. Ο τίτλος δοκιμάστηκε σε Xbox One X. 

Call of Cthulhu

8.9

Βαθμός

8.9/10

Θετικά

  • Άψογη ατμόσφαιρα
  • Καλοσχεδιασμένο gameplay
  • Σωστή αναλογία adventuring-rpg-horror

Αρνητικά

  • Προβλήματα στο lip sync
  • Μέτρια γραφικά σε κάποια σημεία

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.