Diablo III Beta review/game preview

Δε νομίζω πως χρειάζεται πρόλογος, βουτάμε στα βαθιά.

Όταν άκουσα πως θα αναλάβω το φορτίο της beta του πιο αναμενόμενου τίτλου της παιδικής μου ηλικίας (οκ, ίσως μαζί με το Duke Nukem Forever -που με άφησε μπερδεμένο- και του Arx Fatalis 2 -που δεν κυκλοφόρησε ποτέ) το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να ξεκινήσω για ακόμα μία φορά το Diablo II. Ήθελα να ζήσω την ατμόσφαιρα του prequel για να εξακριβώσω αν οι απαιτήσεις μου από το διάδοχο ήταν σωστές. Και ήταν. Τόσα χρόνια το μόνο που με απασχολούσε στην ανάπτυξη του τρίτου  μέρους της σειράς ήταν αν οι developers θα πετύχουν τη μαγεία του ΙΙ. Μετά τα πρώτα λεπτά στον κόσμο του Diablo III ένιωθα μια ανακούφιση. Όλα ήταν όπως έπρεπε. Οι φωνές δραματικές στο βαθμό που τους αρμόζει, τα περιβάλλοντα σκοτεινά και επικίνδυνα, οι εχθροί απειλητικοί. Η σαπίλα του κόσμου σε αρπάζει μονομιάς και δε σε αφήνει ίσως ούτε μετά την έξοδο από το παιχνίδι.

Η επόμενη ευχάριστη έκπληξη ήρθε στον τομέα του gameplay και των mechanics, πιο συγκεκριμένα στο skill system του τίτλου. Όχι πως το Diablo II είχε κάτι λάθος, αλλά τώρα το Diablo III είναι ακόμα πιο καλό. Υπάρχουν πλέον οι κατηγορίες Mouse Skills, Action Bar Skills και Passive Skills που χωρίζονται σε επιμέρους κατηγορίες. Δε θα αναλύσω παραπάνω τις κατηγορίες για την ώρα. Το βασικό που πρέπει να έχουμε στο μυαλό είναι πως με την πρόοδο στα level του χαρακτήρα ξεκλειδώνονται skills. Στα 10, 20 και 30 level ανοίγει και ένα slot για passive skill. Οι λίστες με τα skills είναι μεγάλες και το καλό είναι πως η Blizzard δεν σταμάτησε εκεί. Και πάλι με την πρόοδο του χαρακτήρα ανοίγουν runes για κάθε skill δίνοντάς σε κάθε ικανότητα κάτι ξεχωριστό (ενεργό μπορεί να είναι ένα rune ανά skill κάθε φορά).

Οι προσθήκες δεν σταματούν εδώ όμως. Πλέον τα portals για την πόλη έχουν το δικό τους κουμπί και δεν χρειάζονται scroll. Η Action Bar χωράει 4 skills και μπορούμε να βάλουμε στο Q ένα αντικείμενο (Health Potion) για πιο γρήγορη πρόσβαση. Επίσης για να κάνουμε loot ακόμα κλικάρουμε τα αντικείμενα σε αντίθεση με το gold που απλά περνάμε από πάνω του.

Οι χώροι είναι όμορφα σχεδιασμένοι και διαδραστικοί! Για παράδειγμα μπορούμε να ρίξουμε πολυελαίους κόβοντας σχοινιά για να πλακώσουμε τους εχθρούς μας ή να σπάσουμε υποστηλώματα και να τους πλακώσουμε με τοίχους.

Το inventory φαίνεται πιο μεγάλο από του ΙΙ όπως επίσης και το stash στο οποίο πληρώνοντας μπορούμε να αγοράσουμε επιπλέον θέσεις (ευχαριστώ Blizzard!).

Buffs, wells, shrines κτλ υπάρχουν ακόμα όπως και το minimap που μεταφέρθηκε στην πάνω δεξιά γωνία της οθόνης. Ο χάρτης είναι και πάλι random. (Yeah!)

Στα Quest τώρα, πέρα από τα main έχουμε τα class specific αλλά και random quests που δημιουργούνται στο mini map ή μέσα στα dungeons. Όπως αναμέναμε έχουμε πλέον να  μιλάμε για πολύπλοκες και όχι γραμμικές αποστολές. Προσθήκη και στο σύστημα Health αφού τα potion και οι πηγές παίζουν πιο μικρό ρόλο αφού τα τέρατα μετά το θάνατό τους αφήνουν πέραν του loot και ένα Health Globe = μια σφαίρα που όταν την πάρουμε αναπληρώνει ένα μέρους των HP του ήρωά μας. Οι npc που ακολουθούν είναι παρόντες και μπορούμε να τους εξοπλίσουμε και μέχρι ένα βαθμό.

Επόμενο κεφάλαιο, Classes. Έχουμε και λέμε: Barbarian, Wizard, Monk, Demon Hunter, Witch Doctor. Εκτός από τις 2 πρώτες, οι επόμενες 3 είναι νέες προσθήκες ενώ τώρα επιλέγουμε και το φύλο του χαρακτήρα μας. Ο Monk είναι ένας martial artist, με πιο πολύ hand to hand στη μάχη του και ενδιαφέροντα skills. Η Demon Hunter θα μπορούσε κανείς να πει πως παίρνει τον ranger ρόλο με το crossbow της ενώ ο Witch Doctor είναι μια ενδιαφέρουσα μίξη Necromancer, Druid και Alchemist. Έξυπνη προσθήκη είναι και η δεξιά μπάρα-σφαίρα που αντί για μόνο mana αλλάζει ανάλογα το χαρακτήρα, πχ Spirit για τον μοναχό ή Fury για τον βάρβαρο.

Στον τεχνικό τομέα τα πράγματα είναι άρτια, τα γραφικά πλήρως αναβαθμισμένα και στα πρότυπα της τελευταίας γενιάς με όμορφα animations και visuals που εντυπωσιάζουν χωρίς να τραβάνε την προσοχή από την ουσία του παιχνιδιού. Από ήχο τα πράγματα κυμαίνονται στα ίδια πλαίσια με ήχους και ομιλίες για κάθε περίσταση. Το ενδιαφέρον μου τράβηξε το chit-chat μεταξύ του ήρωα και του follower την ώρα που εξερευνούσαν ένα dungeon. Πραγματικά έπιαναν κουβεντούλα και κάθε φορά με διαφορετικές ατάκες!

Θα μπορούσα να γράψω ολόκληρο βιβλίο αλλά μιας και μιλάμε για Beta ίσως ορισμένα πράγματα αλλάξουν, αφαιρεθούν ή προστεθούν. All in all ακόμα και αν όλα μείνουν ίδια στην τελική έκδοση, θα μιλάμε για έναν τίτλο αντάξιο του προκατόχου του που θα μας κρατήσει για άλλα τόσα χρόνια. Είδομεν!

 

*Θέλω να ευχαριστήσω το xgamers.gr που μου ανέθεσε τη beta, τη cd media που την παρείχε και τη Blizzard που τη δημιούργησε! :D

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.