Middle-earth: Shadow of Mordor

Τo Shadow of Mordor είναι ο τίτλος που άξιζε στο franchise. Και μοιάζει λίγο με Assassin’s Creed. Και είναι καλό.

Ο τίτλος τοποθετείται χρονικά ανάμεσα στα γεγονότα του The Hobbit και του Fellowship of the Ring. Ο Talion είναι ένας ranger της Gondor που είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη της Μαύρης Πύλης. 3 Númenórean αρχηγοί όμως, ο Tower, ο Hammer και ο αρχηγός τους Black Hand μπουκάρουν στο φρούριο και σκοτώνουν τον ίδιο, τη γυναίκα του Ioreth και το γιο τους Dirhael. Σκοπός τους ήταν με τη θυσία αυτή να αναστήσουν τον Celebrimbor, έναν Άρχοντα των Ελφ. Ο τελευταίος όμως, όντας wraith δε θυμάται πολλά και με το ευγενές πνεύμα των Ελφ να τον κινεί αποφασίζει να σώσει τον Talion. Οι δυο τους ξεκινούν ένα ταξίδι στη Mordor με διπλό σκοπό. Να ανακαλύψουν το παρελθόν του Celebrimbor και να εκδικηθούν την οικογένεια του Talion.

Το σενάριο είναι αρκετό για να δικαιολογήσει τη σφαγή που διαρκεί σε ολόκληρο το παιχνίδι. Οι σχεδόν 30 ώρες που διαρκεί ο τίτλος (στις μισές σκέτο το main story) είναι αρκετές για να χορτάσει ο παίκτης αίμα και προσβολές από τα Orks, Goblins, Uruks και λοιπά ευγενή πλάσματα της Mordor. Το gameplay θυμίζει σε πολλά του σημεία Assassin’s Creed, αλλά με καλό τρόπο. Κυρίως γιατί και οι Assassins είναι κατά βάθος rangers. Τα waypoints υπάρχουν και κάνουν την ίδια δουλειά, δηλαδή ανοίγουν το χάρτη, εμφανίζουν αποστολές και χρησιμεύουν για fast travel. Η κίνηση τώρα του Talion είναι γρήγορη, απλή, stealthy και θανάσιμη. Θα πέσει από ψηλά πάνω σε εχθρούς, θα τους πιάσει εξαπίνης και θα τους επιτεθεί κατά μέτωπο. Στο κατά μέτωπο όμως η μάχη είναι καλύτερη. Οι εχθροί είναι πλάσματα με μηδαμινή σκέψη και τακτική, οπότε επιτίθεται πολλές φορές όλα μαζί και παίζουμε περισσότερο με block παρά με επιθέσεις.

Εδώ πρέπει να λάβουμε κάτι ακόμα υπόψιν. Κάτι σημαντικό. Ο Talion δεν είναι ο everyday άτρωτος ήρωας. Είναι δυνατός, του το δίνουμε αυτό. Αλλά είναι και τρωτός. Στο παιχνίδι θα φάτε ξύλο. Κυρίως γιατί 20 ορκ δεν είναι ευκολότερος εχθρός από ένα λυσσασμένο troll ή δύο αιμοσταγείς βαθμοφόρους goblin με τις διμοιρίες τους. “Βαθμοφόροι; Νταξ, θα τους σφάξω από την αρχή και τέλος” σκέφτηκα κι εγώ. Όμως κάθε φορά που πεθαίνει ένας η θέση ανοίγει για κάποιον άλλο. Άσε που μερικές φορές οι captains σκοτώνονται μεταξύ τους σε αψιμαχίες εν άγνοια του παίκτη και ο νικητής ανεβαίνει στην ιεραρχία (και σε δύναμη) ακόμα περισσότερο. Οπότε καλύτερα να προσέχουμε σε τι μάχες μπλέκουμε γιατί ο θάνατος έχει σοβαρές επιπτώσεις.

Κατά τα άλλα οι αποστολές χωρίζονται σε 3 είδη. Story missions, που ψάχνουμε το Black Hand κυρίως. Οι Side missions είναι στην ουσία περισσότερο trials που δίνουν upgrades και τέλος οι αποστολές που στοχεύουμε κάποιο εσωτερικό event του στρατού και σκοπό έχουν να αποδυναμώσουν τις δυνάμεις της Mordor ώστε η δουλειά μας να γίνει λίγο πιο εύκολη. Και ερχόμαστε στα upgrades. Εδώ σύστημα leveling δεν υπάρχει. Έχουμε όμως weapon upgrades και skill upgrades. Στα όπλα “κουμπώνουμε” runes που ρίχνουν οι νεκροί captains (όσο δυνατότερος ο captain τόσο καλύτερο το rune) και αυτά δίνουν κάποιο bonus στο σπαθί, το dagger ή το τόξο του Talion. Τα skills τώρα αγοράζονται με το ingame currency και δίνουν διάφορα bonus στον χαρακτήρα (πχ περισσότερη ζωή, καλύτερο stealth κ.ο.κ).

Στα τεχνικά του τίτλου τώρα. Τα γραφικά είναι στα επίπεδα που έθεσε η Warner με τα Batman, και καλύτερα. Δεν είναι τρομερά, σίγουρα δεν είναι ό,τι καλύτερο έχουν να προσφέρουν οι κονσόλες αλλά είναι άρτια. Ειδικά η έκδοση για PC έχει επιλογή για textures που θα χρειαστούν 6GB μνήμη από την κάρτα γραφικών! Ο ήχος κι αυτός σε υψηλά επίπεδα με επικές μουσικές και ρεαλιστικά εφέ. Συν πως κάθε ομιλία είναι voice acted, από τον Talion μέχρι τον τελευταίο captain. Ο χειρισμός απλός, δε θα δημιουργήσει πρόβλημα σε κανέναν.

Εν τέλει το Shadow of Mordor είναι ένα εκπληκτικό παιχνίδι. Η παρουσίαση αυτή θα μπορούσε να κρατήσει πολύ παραπάνω μιας και υπάρχουν αρκετές πτυχές του gameplay ή της ιστορίας που αξίζουν αναφορά αλλά τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Δείτε το οπωσδήποτε!!!

Θετικά: Εξαιρετικές μάχες, κάθε ήττα έχει σημασία, το “flow” του gameplay

Αρνητικά: Μέτριες side missions

Βαθμός: 8.9

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.